Ga naar inhoud
  • 0

Radio upgrade ?


PeterB69

Vraag

Hallo,

 

Even een vraagje aan de elektronica experts.

Ik heb af fabriek een RCD 300 in mijn Passat 3c die nu wat probleempjes heeft (het scherm vertoont wat kristallen ophopingen) en ik ben eigenlijk van plan een andere radio erin te zetten. Nu heb ik een rond gekeken op internet en div. opties zijn er nu.

optie 1: een RCD 300 aanschaffen 2e hands lijkt een eitje om die erin te zetten.

optie 2: een RCD 510 aanschaffen veel mooier en SD kaart om muziek af te spellen lijkt betere optie maar kan dit zonder aanpassingen ? las ergens dat er bij de Golf problemen ontstonden omdat de accu leeg getrokken werd.

optie 3: een look a like RNS 510 systeem inbouwen ziet er natuurlijk super vet uit en dan kan de tomtom thuis blijven maar ja wat zijn goede alternatieven die geen storing op de board elektronica veroorzaken ? en heeft iemand ervaring met inbouwen van dergelijke systemen ? worden die ingebouwd ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Met aftermarket systemen heb ik veel ervaring mee. Heb deze nl tot 1,5 jaar geleden verkocht hier in NL.

Neem geen 2e hands aftermarktesysteem, maar koop dan een nieuwe via Aliexpress (bijv) Je hebt voor tussen de 250,= en 300,= een knap android systeem of een winCe systeem.

hou er wel rekening mee dat je bij de douane nog ca 50~60 euro invoerrechten en BTW moet aftikken.

 

accu leegloop is afhankelijk van wel type gateway je hebt. Als je E of hoger hebt kun je ook de RCD510 of een RNS510 plaatsen

hou wel rekening mee dat deze systemen nog geen carkit hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dat zo lees is een RCD510 voor mij eigenlijk prima, een carkit is niet nodig heb ik al erin zitten de Gateway versie is dat nog iets om rekening mee te houden ? mijne is van april 2008 dacht dat het geen probleem hoeft te zijn heb nu op internet een RCD510 gevonden voor € 140-150 hetgeen een leuke prijs is voor zo'n systeem mij gaat het erom dat er fatsoenlijk muziek uitkomt liefst via USB / SD kaart. voor navigatie gebruik ik wel een TT of de Phone, de RNS 510 is mij eerlijk gezegd te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let bij de RCD 510 er op dat het een Europese is (Bosch), deze hebben RDS (naam radiozender)

Veel goedkopere RCD 510 zijn Chinese (Delphi), geen RDS (alleen bv 96.2 Mhz)

Kijk ook of je later eventueel een achteruitrijcamera kunt aansluiten (als je dit zou willen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rns 315 is goede optie idd. kan er eens na rondkijken of een RNS 310

 

Trouwens de opmerking over RDS dacht dat dat inmiddels standaard was zie tot mijn grote schrik daar idd staan 96,2 mhz jeetje bedankt voor de tip

De gevonden rcd wordt het dus niet. Dat ze dat nog maken...,,

aangepast door PeterB69
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WIJ BIEDEN AAN

RNS 510 ORIGINEEL C MODEL VW

LED SCHERM

NIEUWSTE FIRMWARE

HARDE SCHIJF 30GB

2017 WEST EUROPA

FLITSERS

CODEKAARTJE MET RADIOCODE

NIEUWE GPS ANTENNE

GRATIS INBOUW EN CODEREN

GRATIS VCDS SERVICES (OPTIES AANZETTEN IN AUTO)

L

AUTO'S VOOR 2008 KUNNEN WE ZO AANPASSEN DAT DE ACCU NIET WORDT LEEGGETROKKEN!

 

 

Voor € 450 gemonteerd wat vinden jullie hiervan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WIJ BIEDEN AAN

RNS 510 ORIGINEEL C MODEL VW

LED SCHERM

NIEUWSTE FIRMWARE

HARDE SCHIJF 30GB

2017 WEST EUROPA

FLITSERS

CODEKAARTJE MET RADIOCODE

NIEUWE GPS ANTENNE

GRATIS INBOUW EN CODEREN

GRATIS VCDS SERVICES (OPTIES AANZETTEN IN AUTO)

L

AUTO'S VOOR 2008 KUNNEN WE ZO AANPASSEN DAT DE ACCU NIET WORDT LEEGGETROKKEN!

 

 

Voor € 450 gemonteerd wat vinden jullie hiervan ?

Wie bied deze aan, mogen we dat weten... mag ook via PM. @@PeterB69

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WIJ BIEDEN AAN

RNS 510 ORIGINEEL C MODEL VW

LED SCHERM

NIEUWSTE FIRMWARE

HARDE SCHIJF 30GB

2017 WEST EUROPA

FLITSERS

CODEKAARTJE MET RADIOCODE

NIEUWE GPS ANTENNE

GRATIS INBOUW EN CODEREN

GRATIS VCDS SERVICES (OPTIES AANZETTEN IN AUTO)

L

AUTO'S VOOR 2008 KUNNEN WE ZO AANPASSEN DAT DE ACCU NIET WORDT LEEGGETROKKEN!

Voor € 450 gemonteerd wat vinden jullie hiervan ?

Alleen al het feit dat het met HOOFD LETTERS wordt geadverteerd schrikt mij al af. En ik ben niet gauw bang. Sow daar schrik ik ff van. :mrgreen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mp3 ? en chroom kleur knoppen ?

Was vandaag bij dealer dacht koop de 510 nieuw staat voor € 315 op de site van volkswagen blijkt de gateway niet goed waardoor accu leeggetrokken wordt kost maar liefst € 270 om dat de vervangen en dan nog €150 inbouw...zucht waar is de tijd gebleven dat je voor veel minder een pioneer radio haalde bij de media markt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mp3 ? en chroom kleur knoppen ?

Was vandaag bij dealer dacht koop de 510 nieuw staat voor € 315 op de site van volkswagen blijkt de gateway niet goed waardoor accu leeggetrokken wordt kost maar liefst € 270 om dat de vervangen en dan nog €150 inbouw...zucht waar is de tijd gebleven dat je voor veel minder een pioneer radio haalde bij de media markt

Klopt niet joh, je word opgelicht voor die prijzen.

Can Gateway E type heb je al voor 50 euro en welk type RNS heb je zien staan voor 315 euro?

Hahaha ze zijn helemaal gek geworden 420 euro voor een Gateway, ik lever hem incl inbouw voor 100 euro

 

Ik heb je alle info voor een RNS 510 via PM gedaan en je nog een voorstel ook

JE zou niet voor een RNS gaan :blink2:  :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mp3 ? en chroom kleur knoppen ?

Was vandaag bij dealer dacht koop de 510 nieuw staat voor € 315 op de site van volkswagen blijkt de gateway niet goed waardoor accu leeggetrokken wordt kost maar liefst € 270 om dat de vervangen en dan nog €150 inbouw...zucht waar is de tijd gebleven dat je voor veel minder een pioneer radio haalde bij de media markt

Je had naar de media markt gekunt ipv de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mp3 ? en chroom kleur knoppen ?

Was vandaag bij dealer dacht koop de 510 nieuw staat voor € 315 op de site van volkswagen blijkt de gateway niet goed waardoor accu leeggetrokken wordt kost maar liefst € 270 om dat de vervangen en dan nog €150 inbouw...zucht waar is de tijd gebleven dat je voor veel minder een pioneer radio haalde bij de media markt

Ik heb een RCD300 MP3 met chromen knoppen. Die komt vrij zodra ik voorzien ben van een RNS315 of RNS510 :)

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden