Ga naar inhoud
  • 0

Melding op dashboard uitschakelen


Passat_CC

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor alle tips. Ik heb er uiteindelijk weerstanden tussen gemonteerd.

 

http://www.autostyle.nl/catalogus/led-weerstand-21w-8-ohm-12v-voor-led.html

 

Wel solderen of een kroonsteentje gebruiken.

 

Kabel van weerstand iets verlengen zodat je deze goed kunt wegwerken.

Weerstand op metaal / chassis plaatsen.

Kabel aan de onderkant van de unit eruit laten gaan. Rubberen afdichting goed waterdicht aandrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is de "warme" diagnose die je moet uitschakelen... Koude diagnose doet de test wanneer de lampen niet aan zijn.

Er gebeurt steeds ook diagnose wanneer de lampen aan zijn, maar wanneer er dan eentje niet werkt, of zoals bij jou waarschijnlijk het geval is : te weinig stroom gebruikt, krijg je een melding van lampdefect.

Deze diagnose is mogelijk uit te schakelen met van can pro, dat gaat niet met VCDS.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-2-2017 at 11:50, dreke said:

Het is de "warme" diagnose die je moet uitschakelen... Koude diagnose doet de test wanneer de lampen niet aan zijn.

Er gebeurt steeds ook diagnose wanneer de lampen aan zijn, maar wanneer er dan eentje niet werkt, of zoals bij jou waarschijnlijk het geval is : te weinig stroom gebruikt, krijg je een melding van lampdefect.

Deze diagnose is mogelijk uit te schakelen met van can pro, dat gaat niet met VCDS.

 

grtz, dre

Hoe doe je dit?

 

Ik zit met exact hetzelfde probleem, ik wil geen resistors en/of canbus decoders gebruiken maar gewoon leen simepl (canbus) led lampje erin zonder fout melding.

Inderdaad kan ik met vcds de koud en/of warmte check voor DRL niet schakelen, deze optie is er simpelweg niet voor de DRL verlichting.

Je meld kan wel met can pro, ik vermoed dat je VCP bedoeld hiermee, correct?

Indien ja hoe doe je dit met VCP, als ik in VCP rond neus zie ik namelijk ook die optie aldaar niet staan, zijn vrijwel dezelfde opties als in VCDS.

Hoop dat je een tip kunt geven, want ik wordt ook knettergek van die DRL fout meldingen,  het moet toch mogelijk zijn er een simpel led lampje in te kunnen zetten zonder aan de kabelboom te hoeven gaan solderen... 

Daarnaast worden die resistors gloeiend heet en branden ook wel eens door. (is me al 2 keer overkomen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden