Ga naar inhoud
  • 0

Geen foutmeldingen, motor slaat na starten weer af.


bbart

Vraag

Heb de auto gekocht met een defect DSG, ander topic meer daarover.

Tijden het wisselen van de DSG ook direct maar even de tandempomp gewisseld omdat het een grote vette bende was rondom de pomp. De opvoerpomp doet het overigens wel nog maar ga ik denk ik ook maar preventief vervangen.

De EGR zit vastgelast (was al toen ik hem kocht) en gaf in de 500km die ik met de defecte dsg gereden heb geen foutmeldingen.

Als hij een foutmelding geeft heb ik het vermoeden dat hij in de ECU niet is uitgeschakeld?
Kan het zijn dat ik tijdens het wisselen van de dsg ergens een stekker los heb getrokken of een vacuumleiding?

Ben ik ook van de melding af als hij in de software wordt uitgeschreven? Want dat is dan een goed excuus ...

Luchtmassameter heb ik net ook gewisseld voor een andere gebruikte goede om het slechte lopen uit te sluiten daarmee.

Iemand suggesties of ideeen?

aangepast door bbart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

niet met startpilot gaan spuiten, je hebt nl geen probleem met je brandstofinspuiting.

 

De klep moet DICHT zitten als je de auto start, je auto kan nl niet stationair lopen op alleen maar uitlaatgassen.

 

Ik zou er tussen het buisje van de EGR en je inlaat een plaatje doen.

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als EGR weg is moet die softwarematig ook weg geschreven worden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

@ jij bevestigd mijn gedachte dus dat de hele ecu niet meer over EGR moet zeuren als hij op de juiste manier is uitgeprogrammeerd? (Wat nu dus blijkbaar nog niet gebeurd is?)

 

Want dan gaat er nog een nieuwe lmm in voor de zekerheid, en ga ik controleren of de roetkat al leeggehaald is en een afspraak maken bij vagtechniek denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ jij bevestigd mijn gedachte dus dat de hele ecu niet meer over EGR moet zeuren als hij op de juiste manier is uitgeprogrammeerd? (Wat nu dus blijkbaar nog niet gebeurd is?)

 

Want dan gaat er nog een nieuwe lmm in voor de zekerheid, en ga ik controleren of de roetkat al leeggehaald is en een afspraak maken bij vagtechniek denk ik.

Precies, computer detecteert hem nog steeds

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het roetfilter er nog in zit, dan kan de EGR niet worden afgeblind. Voor de regeneratie is er namelijk flow nodig. Bij het tunen wordt de normale functie van de EGR weggeprogrammeerd.

 

Ik kan het op de foto niet zien, wat het bakwerk precies omvat.

 

Ik zou even naar de kabelboom bij de startmotor kijken, daar zitten de kabels in een boom in een ribbelbuis en door het trillen gaat de bekabeling kapot en krijg je dit soort storingen. Luchtfilterhuis verwijderen en wat pijpwerk en je kunt erbij.

 

Wat je ook nog even kunt proberen is of je op de stekker van de EGR voldoende referentiespanning hebt. Er wordt vanuit de ECU een 5 volt signaal verstuurd naar onder andere de EGR positiesensor. Dit kun je meten op de stekker. Als je dan een paperclip in de stekker stopt en de multimeter er aan vast maakt dan kun je de kabelboom beetbakken en bewegen en kijken of het signaal constant blijft.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sowieso was het daar een grote kliederboel vanwege de lekkage aan de tandempomp. Die kabelboom is natuurlijk ook wel een paar keer verplaatst met het en en uitbouwen van de dsg.

 

Beste maar gewoon heel die rommel er onderuit dan inclusief dpf en dan zijn we hopelijk van het gezeur af en kan ik eindelijk eens gaan rijden met de auto .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nu in ETKA en Elsawin te kijken om te begrijpen hoe een en ander in elkaar steekt, dit is mijn eerste TDI heb vooral sleutelervaring met de 1.8 20vt motoren tot nu toe.

 

Wat vastgelast/dichtgelast zit is inderdaad de uitlaatgaskoeler die onderaan de achterkant van het blok hangt.

 

De N18 is de magneetklep die bij het gasklephuis zit, misschien moet ik dat nog even loshalen en reinigen?

Of is dadelijk uitschakelen bij tuning voldoende? Kan me voorstellen dat het schoon moet zijn voordat ze hem uitschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij slaat nu na het starten ook weer af met een zorgwekkende rammel.

Zie video die ik net gemaakt heb. Gisteren dachtenwe dat het kwam door ergens nog lucht in het systeem vanwege de tandempomp wissel, na wat gehannes met remmenreiniger bleef hij toen weer lopen en heb ik een proefritje gemaakt van 10km. ( weliswaar in noodloop vanwege die egr fout )

 

https://youtu.be/0x4P-55bBKo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de EGR klep (bovendeel) er af halen om te kijken. Je kunt die met drie torx schroefen loskrijgen.

Misschien dat hij gedeeltelijk open blijft staan. Als hij dan wel dicht zit na controle starten zonder de stekker erop te hebben gedrukt.

Je krijgt dan uiteraard wel een foutmelding (EGR fout maar ook positiefout) maar hij moet wel stationair goed lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de EGR klep (bovendeel) er af halen om te kijken. Je kunt die met drie torx schroefen loskrijgen.

Misschien dat hij gedeeltelijk open blijft staan. Als hij dan wel dicht zit na controle starten zonder de stekker erop te hebben gedrukt.

Je krijgt dan uiteraard wel een foutmelding (EGR fout maar ook positiefout) maar hij moet wel stationair goed lopen.

 

Morgenavond maar weer efkes sleutelen, vandaag geen trek meer.

Schoonmaken van dat ding zal sowieso nooit geen kwaad kunnen bij 2 ton op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de EGR klep gedemonteerd, zoals verwacht een grote roetbende.

Deze dus maar eens flink gepoetst en leeggeschept.

 

Als test maar eens even gestart met de egr klep gedemonteerd, er kwam een flinke pluim rook uit dus de klep onder bij de egr koeler zit in ieder geval niet afgesloten.

 

Tijdens deze start bleef de motor wel lopen, na het terugmonteren valt de motor na het starten weer dood. Zie video: https://youtu.be/n8w_s6OiDsU

 

Foutmeldingen blijven nu uit, dus ik verwacht dat de EGR klep zijn werk nu weer naar behoren doet.

 

Zou het roetfilter soms helemaal dicht kunnen zitten, omdat hij met die klep er uit wel bleef lopen?

Of zit er toch nog ergens lucht in het systeem vanwege de wissel van de tandempomp?

Ik heb weliswaar in noodloop toch al best wel een proefritje kunnen maken van t weekend.

 

Wie heeft de gouden tip?

post-15219-0-95184000-1485813110_thumb.jpg

post-15219-0-51404400-1485813122_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De stopklep is de 'gasklep' die voor de egr zit neem ik aan?

 

Dat zag er allemaal niet zo verkeerd uit, al helemaal in vergelijk met de egr klep...

 

Vanavond eens kijken of ik hem met de startpilot aan de praat kan houden om evt lucht in het dieselsysteem uit te sluiten.

 

De stuurkolommodule schijnt ook verdacht te zijn, maar die geeft geen enkele foutmelding. En langzaam de sleutel er in helpt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden