Ga naar inhoud

Ruitenwisers


kartellie

Aanbevolen berichten

Forum leden omdat de wissers [bosch]  strepen begonnen te trekken heb ik ze vervangen merk [Dunlop] maar blijven strepen trekken ?

 

op de camping stond die van de zomer onder bomen hars maar ik heb wasbenzine gebruikt om te reinigen

 

het is net of het raam stroef is ?????

 

iemand tips????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je voor wissers?? Flatblade of conventioneel.

Zelf heb ik Valeo fladeblade wissers . Deze bevallen goed.

Tips om je vooruit schoon te maken , gewoon met water of ruitenreiniger ???? tja denk toch dat de wissers het probleem zijn. Ook al denk je ze zien er nog goed uit . Een setje nieuwe doet wonderen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je voor wissers?? Flatblade of conventioneel.

Zelf heb ik Valeo fladeblade wissers . Deze bevallen goed.

Tips om je vooruit schoon te maken , gewoon met water of ruitenreiniger tja denk toch dat de wissers het probleem zijn. Ook al denk je ze zien er nog goed uit . Een setje nieuwe doet wonderen

Ik neem aan dat TS de Bosh heeft vervangen door NIEUWE Dunlops en strepen blijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou geen  polijstpasta pakken. Een gewone polijstpasta gaat wellicht geeneens werken, glas is veel harder dan lak. Eerder een glass polish of een glass cleaner. Even op een zwarte pad met de hand of machine erover. Eerst even kleien zal ook wonderen doen, en zal misschien zelfs het probleem al verhelpen. Of eerst eens goed ontvetten met een APC (of een klein beetje dusty van de wibra).

 

En dan te bedenken dat die zooi nu ook in je lak zit :(

 

Edit: Er schijnt ook een speciale harsverwijderaar te zijn, maar geen ervaring mee..

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou geen  polijstpasta pakken. Een gewone polijstpasta gaat wellicht geeneens werken, glas is veel harder dan lak. Eerder een glass polish of een glass cleaner. Even op een zwarte pad met de hand of machine erover. Eerst even kleien zal ook wonderen doen, en zal misschien zelfs het probleem al verhelpen. Of eerst eens goed ontvetten met een APC (of een klein beetje dusty van de wibra).

 

En dan te bedenken dat die zooi nu ook in je lak zit :(

 

Edit: Er schijnt ook een speciale harsverwijderaar te zijn, maar geen ervaring mee..

 

bedankt ga ik dat is kopen en proberen  [dusty van de wibra]?ken ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt ga ik dat is kopen en proberen  [dusty van de wibra]?ken ik niet

Tiepvautje. Ik bedoelde dasty. Te koop bij de Wibra en kost geen drol. Is de beste ontvetter die er is. Gebruik het overal voor :)

 

Ik hoor graag hoe de Valma harsverwijderaar bevalt. Ik zou wel uitkijken met de lak, zo lees ik in de reviews op carclean.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ga je door de wasstraat, en knal je programma 12,50 erover, met lekker hotwax, minste werk en auto schoon.

die wax ligt er dik op, en dan krijg je die strepen, zodra je de was straat gelijk bezoekt, die wax na drogen met een droge doek, of zeem.

Dan is probleem ook weg, waarschijnlijk, 

maak eerst je raam idd eens goed schoon met ontvetter. en dan de wasstraat wax drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren Rain-X op de voorruit en dat werkt prima. Ik zag het laatst zelfs bij de Praxis staan.

 

 

Bijkomend voordeel is dat je boven de 100 km per uur de ruitenwissers eigenlijk niet eens hoeft te gebruiken omdat het water zo van de voooruit afloopt. Net alsof je in een glas 7-up zit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden