Ga naar inhoud
  • 0

koppeling slipt na tuning


edje

Vraag

Beste leden,

 

Vanmiddag mijn auto getuned, proefrit gemaakt en alles leek goed. Mooie waardes dus ik was helemaal happy. Op de terugweg stukje snelweg even accelereren in 6, o shit nee he koppeling slipt als een malle. Dikke balen natuurlijk maar wat kan ik nu het beste doen. Zijn mijn platen al zo slecht dat ze origineel er ook aan zaten te komen. Want dan laat ik de tuning zo en zullen er nieuwe platen in moeten. Of moet het koppel terug gezet worden en zijn dan de problemen ook over.

 

Ik hoor het graag mensen wat ik hier mee moet,

 

Gr.Edward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dat niet gebeurd bij demontage?

 

@@BARRY_TDI misschien heeft iemand een zware voet gehad? Of veel met aanhanger er achter gereden, de mijne heeft ook een beetje moeite bij lage toeren om zwaar te trekken en moet je ook wat meer de koppeling laten slippen, zeker als je een heuveltje op moet. Bij 80.000 werd al geadviseerd voor een nieuwe bij mijn auto, dat was voor ik hem kocht, nu alweer op 141.000 klein beetje speling op het massavliegwiel verders doet ie het nog prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat niet gebeurd bij demontage?

@@BARRY_TDI misschien heeft iemand een zware voet gehad? Of veel met aanhanger er achter gereden, de mijne heeft ook een beetje moeite bij lage toeren om zwaar te trekken en moet je ook wat meer de koppeling laten slippen, zeker als je een heuveltje op moet. Bij 80.000 werd al geadviseerd voor een nieuwe bij mijn auto, dat was voor ik hem kocht, nu alweer op 141.000 klein beetje speling op het massavliegwiel verders doet ie het nog prima.

Ok dat zijn wel logische oorzaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat niet gebeurd bij demontage?

 

volgens de monteur niet, hij had het over iets met de drukgroep dat de plaat niet goed kon aandrukken???,  waardoor die doorgeslipt is. En dan kon het snel gaan, vooral als je een paar keer vol op het gas gaat met dit koppel. Hij zei ook dat die al wel een eind op weg was. Ik merk het zelf   met de nieuwe koppeling dat die onderin koppelt, en dat deed die met de oude bovenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou jongens ik wil jullie nog even wat vragen, ik rij nu al een paar dagen met de auto met de nieuwe koppeling en vliegwiel. Nu zit ik weer met een nieuw dingetje. Als je laag in toeren rijd en je geeft teveel gas dan stuitert, stotterd, trilt de auto. Je weet wel de brom van o ik rij in een te hoge versnelling ff terugschakelen, is nu een soort van stotter stuiter geworden als je teveel gas geeft. Mijn  vraag is of dit kwaad kan? Ik schok er gewoon van is best heftig. Voor de rest rijd hij heerlijk zo maar dit is wel weer even een dingetje. Graag jullie reactie.

 

Gr. Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet ook niet vol gas weg willen rijden met 1200rpm...

Het heeft niet altijd te maken met de koppeling /vliegwiel, de motor heeft ook gewoon wat toeren nodig.

Ik kan gewoon vol gas wegrijden hoor, zonder probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden