Ga naar inhoud
  • 0

koppeling slipt na tuning


edje

Vraag

Beste leden,

 

Vanmiddag mijn auto getuned, proefrit gemaakt en alles leek goed. Mooie waardes dus ik was helemaal happy. Op de terugweg stukje snelweg even accelereren in 6, o shit nee he koppeling slipt als een malle. Dikke balen natuurlijk maar wat kan ik nu het beste doen. Zijn mijn platen al zo slecht dat ze origineel er ook aan zaten te komen. Want dan laat ik de tuning zo en zullen er nieuwe platen in moeten. Of moet het koppel terug gezet worden en zijn dan de problemen ook over.

 

Ik hoor het graag mensen wat ik hier mee moet,

 

Gr.Edward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga voor een complete set, kans dat het massavliegwiel al ruimte heeft is groot. koppelkromme ziet er netjes uit. Is gewoon pech dat je koppeling al niet meer best was en nu slipt met wat koppel toename.

 

De mijne is ook bij vagtechniek gedaan en ben na 40.000km nog tevreden ermee.

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@edje ik denk dat het gewoon een samenloop van omstandigheden is... of wel gewoon pech.

 

Vagtechniek, Lucas, Martin, Erick en de mannen... zeker geen twijfel mogelijk... die jongens weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Mijn golf TDI heb ik toen ook bij Lucas laten chippen, gewoon top.

 

Tsja bij mij breekt er na 2 maanden tuning bij JD een stukje van mijn Gloeikaars af, met gevolg de cilinderwand van Cil 1 een dikke groef, waardoor een overmaat zuiger niet meer mogelijk was en er een complete motorwissel werd gedaan.

 

Dus pech pech zit in een klein hoekje.

 

Koppeling e.d vervangen en genieten van het vermogen van je Chippie :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even kijken of het zo blijft, ik had het ook direct na tunen bij JD. Waarschijnlijk is de koppeling iets vettig geweest of ander vuil en dat moest er nog even af. Daarna nooit geen problemen gehad.

Ja had al even contact gehad met mijn garage waar ik altijd kom voor onderhoud en die had het er ook al over.  Dus ik hoop nog dat die hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even kijken of het zo blijft, ik had het ook direct na tunen bij JD. Waarschijnlijk is de koppeling iets vettig geweest of ander vuil en dat moest er nog even af. Daarna nooit geen problemen gehad.

Koppeling die er al 130xxx km in zit word zomaar niet vettig van een tuning, Het enige waar een koppeling vet van kan worden is een lekke krukaskeering.

 

En natuurlijk de vraag, heeft Edje voordat hij hem liet tunen ook effe lekker in de versnelling doorgehaald... dat weten we dus niet.

Als een koppeling vettig is dan zal die toen ook problemen moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ed wat voor auto en motor heb je eigenlijk laten chippen de newton Is wel netjes.

Auto is een 3aa b7 passat met een 2.0 diesel. Standaard vermogen volgens de fabriek 136 pk 330nm. Op de bank gemeten origineel 146.5 pk en 350 nm. Na tuning 189.3 pk en441 nm. Goeie tuning alleen pech voor de koppeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is een 3aa b7 passat met een 2.0 diesel. Standaard vermogen volgens de fabriek 136 pk 330nm. Op de bank gemeten origineel 146.5 pk en 350 nm. Na tuning 189.3 pk en441 nm. Goeie tuning alleen pech voor de koppeling

Maattuning of standaard

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het normaal dat een koppeling zonder tuning niet slipt, na tuning eerst in de 6 een beetje en nu is de auto niet meer rijdbaar. Gaat zoiets normaliter niet geleidelijk? Of is er wellicht toch iets anders aan de hand?

Kan heel snel gaan als je hem te lang laten slippen, als je pech hebt ploft ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden