Ga naar inhoud
  • 0

koppeling slipt na tuning


edje

Vraag

Beste leden,

 

Vanmiddag mijn auto getuned, proefrit gemaakt en alles leek goed. Mooie waardes dus ik was helemaal happy. Op de terugweg stukje snelweg even accelereren in 6, o shit nee he koppeling slipt als een malle. Dikke balen natuurlijk maar wat kan ik nu het beste doen. Zijn mijn platen al zo slecht dat ze origineel er ook aan zaten te komen. Want dan laat ik de tuning zo en zullen er nieuwe platen in moeten. Of moet het koppel terug gezet worden en zijn dan de problemen ook over.

 

Ik hoor het graag mensen wat ik hier mee moet,

 

Gr.Edward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet ook niet vol gas weg willen rijden met 1200rpm...

Het heeft niet altijd te maken met de koppeling /vliegwiel, de motor heeft ook gewoon wat toeren nodig.

nou het gaat eigenlijk niet expres. Je rijd achterop ander verkeer en remt dan af. Hij zakt dan in toeren waarna het verkeer weer versneld. Je moet dan eigenlijk terugschakelen maar geeft gewoon weer gas. Maar goed vandaag ook weer een paar keer laag in toeren gereden maar nu deed die het niet. Hij bromt wel iets maar versneld dan toch langzaam. Denk dat dat wel normaal is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan gewoon vol gas wegrijden hoor, zonder probleem

Ik zeg ook niet dat het niet kán, probeer alleen aan te geven dat je motor er niet blij mee is...

Turbo blokjes hebben gewoon wat toeren nodig, koppel is leuk, maar kan ook veel (onnodig) kapot maken of zorgen voor overmatige slijtage.

En met 'wat toeren' bedoel ik boven de 1500 ongeveer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onder 1500rpm heb je toch ook totaal geen vermogen. Mijn auto bromt ook als ik vol gas geeft met zo'n laag toerental.

 

Als je altijd zo laag in toeren gereden hebt kan dat weleens de reden zijn dat je je koppeling om zeep geholpen hebt.

Ik rij niet altijd zo laag in toeren, komt alleen is voor bij vergeten terug te schakelen. Maar dat merk je dan gauw genoeg als die bromt. Alleen begon die nu te jutteren Ik heb met mijn andere passat meer als 250.000 km met dezelfde koppeling gereden, zal dus wel raar zijn als ik deze al gesloopt heb naar 25.000. Volgens de monteur waren ze al wat minder maar is het proces door het rollen op de bank een stuk versneld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij niet altijd zo laag in toeren, komt alleen is voor bij vergeten terug te schakelen. Maar dat merk je dan gauw genoeg als die bromt. Alleen begon die nu te jutteren Ik heb met mijn andere passat meer als 250.000 km met dezelfde koppeling gereden, zal dus wel raar zijn als ik deze al gesloopt heb naar 25.000. Volgens de monteur waren ze al wat minder maar is het proces door het rollen op de bank een stuk versneld.

Die monteur van jouw moet dan nodig terug naar school, op de bank heeft je koppeling echt "niets" te lijden, behalve de gewone aandrijf kracht (maar geen koppelen onder kracht opvangen). eigenlijk zegt hij dat je dus een koppeling om zeep helpt op een rollenbank.... (hij is er zeker zelf nog nooit bij geweest :? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die monteur van jouw moet dan nodig terug naar school, op de bank heeft je koppeling echt "niets" te lijden, behalve de gewone aandrijf kracht (maar geen koppelen onder kracht opvangen). eigenlijk zegt hij dat je dus een koppeling om zeep helpt op een rollenbank.... (hij is er zeker zelf nog nooit bij geweest :? )

Nou ja dat weet ik dus niet. Maar het kan niet zo wezen, dat door het verhogen van het vermogen, en een paar keer volgas geven.  De aandrijfkracht niet over gebracht kan worden waardoor die doorslipt en dan :neutral: extra schade oploopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het nieuwe rijden . Ik zeg afschaffen. Beetje meer toeren maken is voor het blok ook beter.

kun je die indicator uitzetten dan? haha vandaag nog even opgelet wanneer die aangaf te schakelen. Als je dat aanhoud moet je maar eens opletten waar die dan naar terugvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die monteur van jouw moet dan nodig terug naar school, op de bank heeft je koppeling echt "niets" te lijden, behalve de gewone aandrijf kracht (maar geen koppelen onder kracht opvangen). eigenlijk zegt hij dat je dus een koppeling om zeep helpt op een rollenbank.... (hij is er zeker zelf nog nooit bij geweest :? )

bij het op maat tunen kan je koppeling( en vliegwiel) best last krijgen als ie gewoon teveel krijgt, dat kom omdat je bij 'alle' andere auto's 450Nm doet bijv.. en deze red dat niet.. dan ga je door de koppeling..

Er wordt nl in de 3 of 4 vanaf ca 1300 rpm volgeaccelereerd. Je moet gewoon onderin toeren wat zuiniger zijn met afstellen, maar ja, er moet zo nodig weer meer uit als bij de buurman..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden