Ga naar inhoud
  • 0

koppeling slipt na tuning


edje

Vraag

Beste leden,

 

Vanmiddag mijn auto getuned, proefrit gemaakt en alles leek goed. Mooie waardes dus ik was helemaal happy. Op de terugweg stukje snelweg even accelereren in 6, o shit nee he koppeling slipt als een malle. Dikke balen natuurlijk maar wat kan ik nu het beste doen. Zijn mijn platen al zo slecht dat ze origineel er ook aan zaten te komen. Want dan laat ik de tuning zo en zullen er nieuwe platen in moeten. Of moet het koppel terug gezet worden en zijn dan de problemen ook over.

 

Ik hoor het graag mensen wat ik hier mee moet,

 

Gr.Edward

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

2.0 diesel nu met 441nm koppel

 

Dacht 400Nm beetje gemiddeld is voor een 2.0 CR. Maar of die 40Nm meer het probleem is, is de vraag. 

 

Hoeveel gelopen? En hoe is de rijstijl van de vorige eigenaar geweest... Dat zijn toch de belangrijkste vragen denk ik.

 

Waar ben je geweest en heb je contact opgenomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is even contact geweest en  de keuze ligt natuurlijk bij mij. Het liefste behoud ik natuurlijk de tuning maar dan kost het me een paar nieuwe platen. Maar als ik hem terug zet ben ik dan niet over een tijdje alsnog aan de beurt.

 

Een goede tuner kan je koppel zo iets verlagen als je dat zorgen baat (krijg je meestal weer wat extra PKs voor terug.) dat je sowieso binnen spec blijft. Mocht je koppeling op zijn, vervangen en heb je in de toekomst ook geen zorgen. 

 

Maar gezien je vragen, vraag ik me wel af waar je geweest bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een goede tuner kan je koppel zo iets verlagen als je dat zorgen baat (krijg je meestal weer wat extra PKs voor terug.) dat je sowieso binnen spec blijft. Mocht je koppeling op zijn, vervangen en heb je in de toekomst ook geen zorgen. 

 

Maar gezien je vragen, vraag ik me wel af waar je geweest bent?

Dat kan ook wel maar blijft het dan wel goed of ben ik later dan nog aan de beurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan ook wel maar blijft het dan wel goed of ben ik later dan nog aan de beurt?

 

Als je auto goed is afgesteld (een koppel dat vloeiend inkomt) en geen versleten onderdelen in de auto, dan is er niets aan de hand. 

 

Je kan evt ook kiezen voor een versterkte koppeling als je toch moet vervangen. Maar nogmaals, als je b.v. bij een deze deze geweest bent: JD-eng, VAG techniek, VVT, JB dieverbrug, die kunnen je hier heel goed in adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tuning eraf halen is zonde want dan ben je het geld kwijt (voor 2.0tdi CR ben je toch snel zo'n €600,- kwijt (mits je bij goede tuner bent geweest). Een koppeling+vliegwiel zal je het dubbele kosten.

 

Als je werkelijk +10% over het verwachte vermogen bent gegaan zou ik, wat Herbert ook al voorstelde, vragen of het vermogen iets terug gezet kan worden.

 

Succes ermee iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tuning eraf halen is zonde want dan ben je het geld kwijt (voor 2.0tdi CR ben je toch snel zo'n €600,- kwijt (mits je bij goede tuner bent geweest). Een koppeling+vliegwiel zal je het dubbele kosten.

 

Als je werkelijk +10% over het verwachte vermogen bent gegaan zou ik, wat Herbert ook al voorstelde, vragen of het vermogen iets terug gezet kan worden.

 

Succes ermee iig.

bedankt  voor jullie antwoorden maar nogmaals, als ik het vermogen  terug zou zetten blijft het dan wel heel? Of is de boel al zo versleten dat het er toch aan zit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt  voor jullie antwoorden maar nogmaals, als ik het vermogen  terug zou zetten blijft het dan wel heel? Of is de boel al zo versleten dat het er toch aan zit te komen.

Er wordt door meerderen gevraagd waar de tuning gedaan is. Misschien over het hoofd gelezen maar we verwachten net als jou ook antwoord op onze vragen.

Als je tuning terug zet is je koppeling nog steeds versleten. Dus ja de slijtage wordt niet opgeheven als je tuning terug zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mensen ik weet wat ik moet doen, en dat ik de naam van de tuner niet gelijk te grabbel wil gooien was alleen goed bedoeld. Ik ben uitstekend geholpen bij vagtechniek en het was niet de bedoeling om hun in een kwaad daglicht te zetten. Nu weet ik dat de platen er toch al aan zaten te komen dus zal ik die vernieuwen en de tuning zo laten. Voldoen de originele platen en hoe zit het met het vliegwiel?

 

Gr. Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mensen ik weet wat ik moet doen, en dat ik de naam van de tuner niet gelijk te grabbel wil gooien was alleen goed bedoeld. Ik ben uitstekend geholpen bij vagtechniek en het was niet de bedoeling om hun in een kwaad daglicht te zetten. Nu weet ik dat de platen er toch al aan zaten te komen dus zal ik die vernieuwen en de tuning zo laten. Voldoen de originele platen en hoe zit het met het vliegwiel?

 

Gr. Edward

Ik denk niet dat er hier iemand echt twijfelt aan VAGtechniek hoor, integendeel zelfs: Lucas en de zijnen staan hier op 't forum vrij hoog aangeschreven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden