Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er een Passat CC 2016 met Discover Media?


dreke

Vraag

De vraag zit al in de titel : Wie heeft er een Passat CC 2016 of jonger met een discover met zowat alle opties? En kent ook een goede vW dealer?

Ik heb nl. een Discover Media aangekocht, maar deze is geblokkeerd (Component Protection) en moet worden vrijgeschakeld door een dealer in een auto waar een Discover van fabriek uit ingebouwd zit, liefst met alle opties die er mogelijk zijn (navigatie, telefoon, car-play enz...).

 

Als iemand hiermee kan helpen graag een berichtje!

 

Bedankt alvast.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De CC heeft een 100% compatibele basis voor alle toebehoren, daar ben ik niet zeker van bij andere modellen...

 

De Discover is ondertussen onderweg naar iemand die hem kan (laten) unlocken. Dan moet er nog een chipje in om dat ook permanent te maken... Voorlopig ziet het er uit dat het in orde gaat komen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De chip reset alleen de grace-period, na ignition off/on.
Blijkbaar als je langer dan 8u met je auto rijdt springt de DM toch weer in locked toestand. Even contact af/aan en alles is weer OK, maar toch vervelend.

 

Ze kunnen nu ook CP toevoegen aan een auto waar deze niet in zit (dmv fake VIN) die later weer wordt aangepast door de juiste.
Dit is nog niet voor Passat zo ver, alleen voor de autos waarbij de immo in de teller zit.

 

Lijkt me dat dit voor Passat ook moet gaan lukken verwacht ik.


Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om over te stappen naar een Discover Media heb je het volgende nodig:

- Discover Media unit

- Als deze na aankop gelocked blijkt te zijn moet deze geunlocked worden

- Ligt er aan welke features geactiveerd zijn anders moet je nog meer features laten activeren

- Mochip in laten bouwen zodat deze bruikbaar is in Passat waar je niet de mogelijkheid tot CP hebt

- BT module is niet meer bruikbaar (vervalt want de DM heeft BT)
- Rearview camera is niet meer bruikbaar, moet vervangen worden

- Climatronic zal niet meer zichtbaar zijn -> geen oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway moet 7N0 zijn inderdaad om de DM te kunnen benaderen via OBD. Waarschijnlijkt werkt de DM wel met een oude gateway, maar mis je misschien bepaalde (communicatie) zaken?

CP = Component Protection -> dat is de nieuwe manier van beveiligen tegen diefstal, de dealer moet zo'n radio activeren in jouw auto adh van jouw VIN.

Low versie camera is voldoende, moet NTSC composite zijn. Er is volgens mij ook een specifieke high-end versie te krijgen, maar heb ik geen details van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway moet 7N0 zijn inderdaad om de DM te kunnen benaderen via OBD. Waarschijnlijkt werkt de DM wel met een oude gateway, maar mis je misschien bepaalde (communicatie) zaken?

CP = Component Protection -> dat is de nieuwe manier van beveiligen tegen diefstal, de dealer moet zo'n radio activeren in jouw auto adh van jouw VIN.

Low versie camera is voldoende, moet NTSC composite zijn. Er is volgens mij ook een specifieke high-end versie te krijgen, maar heb ik geen details van.

Voor de DM heb je minstens een BC gateway nodig, die heeft 5F in de installation list zitten

 

Voor het vrijschakelen van de diverse opties heb je een auto nodig waar de DM standaard inzit met de opties die je wil vrijschakelen, ofwel moet je iemand vinden die het op een andere wijze kan.

 

De "gewone" low-end camera voor de RNS werkt NIET : deze heeft RGB uitgang (evenals de high-end camera stuurdoos van de RNS) en de DM heeft geen RGB in.

 

Er is voor de DM een low end en een high end camera beschikbaar. De high-end heeft geen afzonderlijke stuurdoos meer nodig.

 

Ik heb de DM werkend, maar nog lang niet alle mogelijkheden en opties...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is elke Bx versie geschikt.

Met een Ax versie werkt je DM ook volledig alleen is die niet terug vinden in "installation list", maar je kunt er wel mee communiceren.

Mogelijk, niet geprobeerd...

Je kan wel een AN upgraden naar de meest recente Bx versie..., AN is de hardwareversie voor de Bx versies.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even nieuw leven blazen in deze topic....

@@dreke heb je alles nu inmiddels naar wens werken?

Heb je niks aan een Passat B8 met een DM? Of verschilt de CC hier te veel van?

 

Verder ben ik wel benieuwd naar de opties om CP aan te passen/ omzeilen. Heb her en der wel e.e.a. gelezen over verschillende bedrijfjes/ personen in het buitenland die dit kunnen maar was benieuwd of er ook in NL iets is.

De dealer zou dit toch ook moeten kunnen? Enig idee van de kosten?

 

Ik overweeg namelijk om mijn DM te vervangen voor een DP. Ik kan de DM voor een redelijk bedrag doorschuiven waardoor de kosten voor de upgrade naar een DP behoorlijk meevallen. Maar dan moet het natuurlijk wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb alles werkend...

 

Is de DM in een passat B8 ook niet in verschillende onderdelen (scherm apart en stuurdoos in het handschoenkastje?) Bij de CC versie is de DM één geheel (zoals de RNS510). De DM in mijn geval is PQ platform (B7). De B8 is MQB platform..

 

CP is aangepast door middel van een chip op het moederbord. Er zijn een aantal (buitenlandse) bedrijfjes die het kunnen en doen.

Een dealer kan (of wil) het niet. Die kan alleen een DM plaatsen in een auto die af fabriek er ook mee voorzien is.

 

Verder is er nog vrijschakeling van de diverse functies. Daarvoor heeft een dealer een wagen nodig waar al die functies in vrijgeschakeld zijn om die dan ook in jouw DM vrij te schakelen. Mogelijk werkt navigatie niet, omdat het VIN nummer niet klopt met de VW database...

 

Al deze dingen zijn bij mij gedaan (CP verwijderd en ALLES vrijgeschakeld). Je mag rekenen op +/- 150 euro. Wanneer je DM gelocked is kost het nog zon 100 euro meer...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden