Ga naar inhoud
  • 0

VAG-Com aanpassingen B8 GTE


Dommel1975

Vraag

Graag zou ik de volgende aanpassingen willen laten doen aan mijn B8 GTE, heeft hier iemand ervaring mee?

 

- Coming home verlichting standaard aan bij openen portier

- Achterlichten aan bij dagrijverlichting.

- Needle sweep bij starten

- Tankbijvul inhoud weergeven op boordcomputer

- Buitenspiegel rechts laten zakken bij achteruit rijden

- Koplampen en achterlichten aan bij alarm

- 4x comfort knipperen

- Ruiten automatisch sluiten bij regen

- Binnenste remlichten mee laten branden

- Dagrijverlichting dimmen indien knipperlicht aanstaat

- Led achterlichten om en om laten knipperen

- Blower snelheid aangeven in auto stand

- Auto hold aan indien op contact

- Dynamische start autohold op vroeg

- DVD vrijschakelen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

- Wat bedoel je met coming home automatisch? Bij mij gaat deze automatisch aan bij openen portier, mits het donker genoeg is.

Er zijn drie mogelijkheden voor coming home:

1) aktiveren door grootlichtsein na motor af (default)

2) aktiveren door deur open

3) (automatisch) blijven branden na motor af

 

Die laatste vind ik het prettigst, dan gaat niet eerst het licht uit na motorstop en weer aan als je de deur open doet. Je hebt dan gewoon ononderbroken licht totdat hij na 60sec uit gaat.

 

En die 60 sec timer wordt elke keer weer gereset nadat er een deur of achterklep open en weer dicht gaat. Dus als je een volle auto uit aan het laden bent, blijft coming home maar branden. Is erg fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb geen GTE, maar wel een B8

 

 Coming home verlichting standaard aan bij openen portier Gaat bij mij nu bij ontsluiten van de auto

- Achterlichten aan bij dagrijverlichting. Heb ik aangezet

- Needle sweep bij starten Was bij mij standaard

- Tankbijvul inhoud weergeven op boordcomputer heb ik aangezet

- Buitenspiegel rechts laten zakken bij achteruit rijden bij mij standaard, wel je spiegel bediening op de rechter spiegel zetten

- Koplampen en achterlichten aan bij alarm geen idee

- 4x comfort knipperen heb ik aangezet

- Ruiten automatisch sluiten bij regen werkt volgens mij nog niet

- Binnenste remlichten mee laten branden heb de uitgebreide afgedonkerde ledachterlichten, is al een hele kermis bij het remmen

- Dagrijverlichting dimmen indien knipperlicht aanstaat heb LEDplus, dus standaard

- Led achterlichten om en om laten knipperen geen behoefte aan

- Blower snelheid aangeven in auto stand heb ik aangezet

- Auto hold aan indien op contact werk bij mij standaard heb wel DSG

- Dynamische start autohold op vroeg geen idee, werkt nu goed

- DVD vrijschakelen. is bij mij vrijgeschakeld maar niet met VAG-COM, moet met VAG-CAN pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje, ik lees en hoor vaak over zaken via vag-com aanpassen maar ik zie nergens prijzen. Met name https://www.chotkan.nl/vag/ komt vaak langs maar ook op zijn site worden geen prijzen genoemd.

 

Nou snap ik dat dit afhankelijk is van wat je allemaal aangepast wilt hebben maar waar moet je dan aan denken? Zijn het honderden €'s of heb je het over een paar tientjes om de boel allemaal te regelen?

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan wat helderheid scheppen voor mij? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rechterspiegel omlaag bij achteruit werkt bij mij niet (ja ik heb de schakelaar naar rechts). Dit zal dus bij diegene waar het wel werkt in de garage zijn geactiveerd.

 

Moet toch noch contact opnemen met Huiskens-Kokkeler. Verkoper heeft mij gezegd dat de auto automatisch afsluit bij verlaten, doet hij echter niet. Zal ik meteen de volgende items daar neerleggen met de vraag of ze dit kunnen doen.

 

- Achterlichten aan bij dagrijverlichting.

- Needle sweep bij starten

- Tankbijvul inhoud weergeven op boordcomputer

- Buitenspiegel rechts laten zakken bij achteruit rijden

- Koplampen en achterlichten aan bij alarm

- Blower snelheid aangeven in auto stand

- DVD vrijschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje, ik lees en hoor vaak over zaken via vag-com aanpassen maar ik zie nergens prijzen. Met name https://www.chotkan.nl/vag/ komt vaak langs maar ook op zijn site worden geen prijzen genoemd.

 

Nou snap ik dat dit afhankelijk is van wat je allemaal aangepast wilt hebben maar waar moet je dan aan denken? Zijn het honderden €'s of heb je het over een paar tientjes om de boel allemaal te regelen?

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan wat helderheid scheppen voor mij? :wink:

Stuur hem even een mail. Ik was E 20 kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraagje, ik lees en hoor vaak over zaken via vag-com aanpassen maar ik zie nergens prijzen. Met name https://www.chotkan.nl/vag/ komt vaak langs maar ook op zijn site worden geen prijzen genoemd.

 

Nou snap ik dat dit afhankelijk is van wat je allemaal aangepast wilt hebben maar waar moet je dan aan denken? Zijn het honderden €'s of heb je het over een paar tientjes om de boel allemaal te regelen?

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan wat helderheid scheppen voor mij? :wink:

Hoi Gerrit,

Je woont in de buurt, dus als je een keertje langs komt pas ik het wel voor je aan. Gewoon voor nop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rechterspiegel omlaag bij achteruit werkt bij mij niet (ja ik heb de schakelaar naar rechts). Dit zal dus bij diegene waar het wel werkt in de garage zijn geactiveerd.

 

Moet toch noch contact opnemen met Huiskens-Kokkeler. Verkoper heeft mij gezegd dat de auto automatisch afsluit bij verlaten, doet hij echter niet. Zal ik meteen de volgende items daar neerleggen met de vraag of ze dit kunnen doen.

 

- Achterlichten aan bij dagrijverlichting.

- Needle sweep bij starten

- Tankbijvul inhoud weergeven op boordcomputer

- Buitenspiegel rechts laten zakken bij achteruit rijden

- Koplampen en achterlichten aan bij alarm

- Blower snelheid aangeven in auto stand

- DVD vrijschakelen.

Nee, is niet geactiveerd bij mij, maar heeft vaak wel met opties te maken, bij elektrische stoelen werkt het altijd, ik heb half elektrisch, maar het is een optie die iedereen schijnt te willen, ik heb hem nooit gebruikt omdat mijn spiegels altijd op verwarmen staan, nu heb ik area-view dus ik zie hoe ver de velgen van de stoeprand verwijdert zijn.

 

die overige dingen gaat normaal een dealer niet voor je aanzetten, tenzij je de perfecte dealer treft. of maatjes bent, handiger is waarschijnlijk gewoon iemand hier vragen die het voor je wil doen ;)

DVD vrij-schakelen kun je 100% vergeten bij de dealer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Gerrit,

Je woont in de buurt, dus als je een keertje langs komt pas ik het wel voor je aan. Gewoon voor nop.

Thnx voor het aanbod bm-er. Zodra ik er aan toe ben kunnen we afspreken. :) Op dit moment is het enige wat ik echt jammer vind is dat de led rand in mijn koplampen niet mee branden met de C's in me bumper. Alleen als de koplampen aan zijn.

 

Maar goed voorlopig dus alleen iets cosmetisch. Ik kom er op een moment na mijn vakantie op terug en dan maak ik graag gebruik van je diensten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt af fabriek alleen als je elektrische stoelen met geheugen hebt.

Is wel in te schakelen met VAGcom (bij mij althans wel).

 

Dat is dus 1 van die dingen die ik daadwerkelijk wel wil aanpassen, waarvan ik al weet dat ik het wil aanpassen :)

Er zijn verschillende andere dingen, waarvan ik me afvraag hoe dat in de werkelijkheid er dan uitziet, en of ik het daardoor wel wil/hoef. Maar dat zijn de dingen om uiteindelijk zelf mee te spelen denk ik.

 

Ben daarnaast ook wel benieuwd naar de features die daadwerkelijk in zo'n achterlamp unit zitten. Zitten alle LED's er in voor alle markten, of brengen ze daadwerkelijk andere units uit voor lefthanddriving en righthanddriving landen? Dat zijn de dingen die ik wel eens wil proberen zelf :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt af fabriek alleen als je elektrische stoelen met geheugen hebt.

Is wel in te schakelen met VAGcom (bij mij althans wel).

dat heb ik dus niet, ik heb de deels elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie, mijn spiegel dipt wel, maar ik gebruik het niet omdat ik camera's onder de spiegels heb en dus zo de stoep zie :) misschien komt het omdat ik een Duitser heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat heb ik dus niet, ik heb de deels elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie, mijn spiegel dipt wel, maar ik gebruik het niet omdat ik camera's onder de spiegels heb en dus zo de stoep zie :) misschien komt het omdat ik een Duitser heb..

Nee hoor, bij mij werkt het ook geen camera,s geen massage stoelen.

Ik kan me ook niet voorstellen, mijn zwager heeft een gigantisch standaard golf en daar werkt het zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor, bij mij werkt het ook geen camera,s geen massage stoelen.

Ik kan me ook niet voorstellen, mijn zwager heeft een gigantisch standaard golf en daar werkt het zelfs.

 

Misschien toch achteraf door de dealer aangepast?

Bij ons op het werk zijn er meerdere Golf GTE's, dezelfde uitvoeringen, maar bij de 1 werkt het wel, en bij de ander niet. (wel door verschillende dealers geleverd).

 

Mij mijn Passat dus ook niet :| en heb toch deels elektrisch verstelbare stoel links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen maandag in Tiel geweest bij chotkan.  Stukje rijden vanuit de randstad maar de moeite meer dan waard.

Het is geen GTE maar een 1.6 TDI

 

Volgende aangepast:

- Coming home verlichting standaard aan bij openen portier

- Achterlichten aan bij dagrijverlichting.

- Tankbijvul inhoud weergeven op boordcomputer

- Buitenspiegel rechts laten zakken bij achteruit rijden - was standaard bij mij

- 4x comfort knipperen

- Blower snelheid aangeven in auto stand

- ESP aangepast naar drie modi. ASR uit esp aan en asr uit esp sport.

-Offroad meter laten toevoegen

-Laptimer laten toevoegen

-Spiegel verlichting branden bij uitklappen

-Seinen met mistlampen

-Bochten verlichting uit laten schakelen

-Auto stop permanent uit laten schakelen

-Piepje bij auto openen en sluiten toegevoegd

 

Active info display kon hij de kleuren van aanpassen maar helaas definitief niet met een instelling. was wel gaaf maar ik twijfelde heel erg. Het blauw werd een soort oranje.

 

Meteen die lelijke halogeen mistlampen laten vervangen door led. Net ff de laatste dingetjes zoals ik het wilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die offroad meter wil ik graag met mijn 4M, heb een originele kabel maar nog niet kunnen vinden hoe aan te zetten, weet je dat toevallig?

 

Nee geen idee. hij deed het via een app op z,n telefoon, die wel weer via een kabel zat aangesloten.

Het is wel een grappig scherm, zeker de olie en watertemp kan handig zijn om te hebben.

of stuuruitslag als ik enorm aan het driften ben met 120pk :blink1:

 

 

 

 

Is dat alleen lampjes wisselen of daarna ook nog software aanpassing?

En enig idee welke lampjes worden gebruikt?

 

Hij vertelde dat hij zelf lang naar lampen heeft gezocht met dezelfde kleur en dat ze uit china komen, maarja, daar komt zoveel vandaan :smile:

Vertelde ook dat ie meteen iets in de software zou aanpassen omdat je anders de melding krijgt dat je een kapotte lamp hebt.

(Dat snapte ik niet echt, enige wat zou kunnen is dat de lamp een andere weerstand heeft waar de software op reageert.

 

Opzich als je uit Utrecht komt is Tiel wel redelijk aan te rijden, het is echt echt de finishing touch al zeg ik het zelf.

Voor de prijs hoef je het niet te laten € 30,- inclusief montage voor de lampen, het is meer er tijd voor maken en hebben (in mijn geval dan)

aangepast door wasbeer2006
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee geen idee. hij deed het via een app op z,n telefoon, die wel weer via een kabel zat aangesloten.

Het is wel een grappig scherm, zeker de olie en watertemp kan handig zijn om te hebben.

of stuuruitslag als ik enorm aan het driften ben met 120pk :blink1:

 

 

 

 

 

Hij vertelde dat hij zelf lang naar lampen heeft gezocht met dezelfde kleur en dat ze uit china komen, maarja, daar komt zoveel vandaan :smile:

Vertelde ook dat ie meteen iets in de software zou aanpassen omdat je anders de melding krijgt dat je een kapotte lamp hebt.

(Dat snapte ik niet echt, enige wat zou kunnen is dat de lamp een andere weerstand heeft waar de software op reageert.

 

Opzich als je uit Utrecht komt is Tiel wel redelijk aan te rijden, het is echt echt de finishing touch al zeg ik het zelf.

Voor de prijs hoef je het niet te laten € 30,- inclusief montage voor de lampen, het is meer er tijd voor maken en hebben (in mijn geval dan)

Die performance meters heb ik wel standaard in mijn auto, weet niet waar het onderdeel van was, waarschijnlijk de "mode" knop, maar de offroad is voor de Alltrack terwijl ik wel een beetje offroad kan met de 4Motion (oke in de berm dan :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt af fabriek alleen als je elektrische stoelen met geheugen hebt.

Is wel in te schakelen met VAGcom (bij mij althans wel).

 

Ik heb geen elektrische stoelen met geheugen, maar klapt wel naar beneden. Geloof ook niet dat de garage het voor me ingesteld heeft. Kan zijn dat het modeljaar 2017 standaard is?

Overigens wil ik ook nog graag wat dingen aangepast hebben. Zit er iemand in de buurt van Tilburg die dat kan doen, mits niet al te kostbaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden