Ga naar inhoud
  • 0

Heeft 3C Rembooster


dieseltje

Vraag

Zoals de titel al zegt heeft de Passat 3C een rembooster. Dan bedoel ik niet de rembekrachtiging.

Ik merk namelijk verschil in het aan remmen tussen enkele passat 3C's waar in ik gereden heb en die van mij met het remmen.

Bij de overige 3C's heb je vrijwel geen grote remslag en zijn de blokken vrijwel meteen op de schijven.

Bij mijn wagen merk ik dit niet, wat ik wel voel is dat er eerst even kort een snelle drukopbouw is en dat ik daarna nog iets verder moet drukken om remkracht te hebben.

Naar mijn idee was dit voorheen niet zo, maar na het vervangen van de remmen.

 

Moet er evt iets afgesteld worden. Heb breakbleading al uitgevoerd, maar dat maakt ook niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal vanavond nog een paar keren de brake bleading doen

Anders even bij een euromaster of kwikfit voor 2 tientjes je remmen laten ontluchten.

 

Ik heb toen ook mijn klauwen eraf gehad en totaal geen last, ook gewoon thuis ontlucht

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naast mijn werk zit euromaster, laat m daar volgende week ontluchten

 

De 3C is heel eenvoudig te ontluchten, doe het zelf altijd alleen door rustig te pompen en te zorgen dat het slangetje aan de nippel in een potje met remvloeistof hangt. Pedaaldruk is met draaiende motor altijd harder, dan met motor uit.

Let op: Wanneer de achterklauwen eraf zijn geweest en de remolie eruit is gelopen dan moeten deze wel worden voorgevuld met een klein spuitje, door de inwendige constructie blijft er anders een luchtbel in hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden