Ga naar inhoud
  • 0

Wlan niet beschikbaar op Discover pro


Digitair

Vraag

Sinds kort rij ik een Passat GTE Connected (Variant). Hierin zit ik de Discover Pro navigatiesysteem met Car-Net functie.

Ik wil via mijn telefoon naar internet verbinden met Car-Net. Zoals ik het begrijp zou dit gedaan kunnen worden via een VW Car-Stick, welke ik niet heb en ook via een Wifi hotspot. Mijn telefoon staat als wifi hotspot ingesteld en bij het afhalen in de garage is dit geconfigureerd en heeft het ook gewerkt. 

 

Wanneer ik nu WLan in wil schakelen in de auto, geeft deze aan dat deze niet beschikbaar is omdat er al een andere dataverbinding actief is. Ik heb vanalles nagekeken, Bluetooth uitgeschakeld, Hotspot op de Discover pro uitgeschakeld, maar dit heeft geen baat. Bij de Netwerkinstellingen kan ik niets instellen.

 

Nu heb ik uiteindelijk maar alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en de configuratie weer opnieuw gestart. Maar helaas nog geen mogelijkheid om Wlan in te schakelen. Nu wordt er aangegeven dat er een Car-Stick actief is en verwijderd moet worden om WLan in te schakelen. Ik zou totaal niet weten waar ik dit moet zoeken. Heeft iemand hier een idee wat ik zou kunnen doen, voordat ik terug ga naar de garage?

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik probeer het idd thuis voor de deur. Maar ik kan nergens terugvinden dat er een verbinding met mijn huiswifi is gemaakt. 

Op het werk lukte ditzelfde ook al niet.

 

Car-Net heeft wel een verbinding met internet. Ik kan nl via de website gegevens opvragen van de auto. Ik zou ff moeten kijken of er een simkaartje zichtbaar is.

Zoals ik het begrijp kun je met de verbinding zoals die er nu is niet alle diensten van Car-Net raadplegen. Vandaar dat ik dit via de telefoon wilde doen (en ook heb gedaan 2 dagen geleden).

Zodra ik Car-Net wil starten vanuit het menu, dan moet ik eerst kiezen hoe ik verbinding wil maken: via Wlan of Car-Stick. Met beide opties kom ik niet verder en start de app ook niet door op de discovery pro.

aangepast door Digitair
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum

Thx Barry!

 

 

Waarom maak je via je telefoon een hotspot aan en verbind je de discover pro met de hotspot, en wil je vervolgens de discover pro een wlan netwerk laten opzetten?

 

Of lees ik het verkeerd?

 

Misschien dat ik het verkeerd verwoord of uitleg. Ik wil de discover pro met internet laten connecten via de hotspot van de telefoon om de diensten te kunnen gebruiken. Volgens de verkoper zou ik een hotspot moeten aanbieden op de phone.

Dat hebben we ook gedaan, de discover pro verbonden met de telefoon. Hierna was Car-net volledig beschikbaar vanuit de auto. Echter moest ik bij opnieuw starten van de auto iedere keer deze settings in gaan stellen om met de telefoon te verbinden.

 

Omdat het na een tijd helemaal niet meer lukte om verbinding te krijgen, omdat de discover pro continue aangaf dat er een dataverbinding in gebruik was, heb ik een factory reset gedaan. Bij het starten van Car-Net geeft hij nu aan dat ik verbinding moet maken via Wlan of Car-Stick. Verder wordt Car-Net niet gestart. De Wlan optie lukt niet omdat hij aangeeft dat er een Car-Stick in zit (ik zou niet weten waar) en wanneer ik Car-Stick kies maakt hij geen verbinding.

 

@@NightBlueBE-R Ik zie geen sim kaart zitten (tussen de 2 SD kaart poorten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En... opgelost!

Even bij de garage geweest. Het is nog steeds niet duidelijk waar de Discover Pro het vandaan haalt dat er een car-stick gekoppeld was. Het zou misschien kunnen liggen aan de USB stick die ik gebruik (oorspronkelijk was het een U3 stick). Ook na verwijderen hiervan en het systeem opnieuw opstarten, nog geen baat. Dus lijkt niet de oorzaak te zijn.

 

Uiteindelijk is de hele registratie van de auto uit car-net verwijderd (vanuit de Discover Pro) en daarna de auto weer opnieuw aangemeld via internet. Nadat dit gedaan is kon ik ook weer verbinding maken met de hotspot op mijn telefoon en start de car-net app op de Discover Pro weer correct op.  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En... opgelost!

Even bij de garage geweest. Het is nog steeds niet duidelijk waar de Discover Pro het vandaan haalt dat er een car-stick gekoppeld was. Het zou misschien kunnen liggen aan de USB stick die ik gebruik (oorspronkelijk was het een U3 stick). Ook na verwijderen hiervan en het systeem opnieuw opstarten, nog geen baat. Dus lijkt niet de oorzaak te zijn.

 

Uiteindelijk is de hele registratie van de auto uit car-net verwijderd (vanuit de Discover Pro) en daarna de auto weer opnieuw aangemeld via internet. Nadat dit gedaan is kon ik ook weer verbinding maken met de hotspot op mijn telefoon en start de car-net app op de Discover Pro weer correct op.  :thumb:

 

 

Zo te zien kan de oplossing die ze je hebben gegeven meer problemen oplossen, zie onderstaande topics:

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/39506-storing-car-net/

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40262-discover-pro-hotspot-car-net-werkt-niet/  (weet niet zeker of dit probleem inmiddels is opgelost)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo te zien kan de oplossing die ze je hebben gegeven meer problemen oplossen, zie onderstaande topics:

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/39506-storing-car-net/

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40262-discover-pro-hotspot-car-net-werkt-niet/  (weet niet zeker of dit probleem inmiddels is opgelost)

 

Thx, wel interessant om even te weten.

 

Bij mij is het probleem nu weer terug. Kan geen verbinding maken met de hotspot vd telefoon.

Straks nogmaals de registratie vd auto verwijderen uit Car-Net. Daarna zal ik mijn telefoon en de USB stick eens niet meer koppelen. Kijken of het dan goed blijft gaan en testen waar het precies door veroorzaakt wordt. Ik vermoed dat de telefoon er mee te maken heeft aangezien ik de USB stick al gewisseld heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ligt vermoedelijk toch aan de Bluetooth verbinding met de telefoon. Deze heb ik uitgeschakeld voordat ik de auto in stapte. Vreemd genoeg kon ik op de heenweg nog steeds geen verbinding maken. Op de terugweg wel.

Het lijkt erop dat de Discover pro de bluetooth verbinding als dataverbinding ziet.

Ik heb iig de registratie van de auto niet uit Car-Net hoeven te verwijderen om het werkend te krijgen.

 

Ik gebruik een Samsung S6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet wel aan de BT verbinding liggen.

 

Vandaag op de heenweg BT uitgeschakeld, Wlan verbinden ging oké.

Op de terugweg BT aangezet, voordat ik de auto instapte, dan geeft de Wlan configuratie aan 'Er is al een dataverbinding actief'.

 

Dit heb ik op kunnen lossen door BT uit te schakelen en de aan/uit knop vd discover pro vast te houden totdat deze even knippert. Dan start ie opnieuw op.

BT inschakelen als Wlan verbonden is, is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat dit opgelost zou zijn, niet dus. Ik krijg de Wlan in de auto niet meer aan de praat nu. Bluetooth uitgezet, registratie in Carnet verwijderd, opnieuw geregistreerd... Allemaal geen effect, steeds komt de melding dat er al een dataverbinding in gebruik is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet zoals het zou moeten. Met mijn Iphone 6 gebruik ik en de hotspot en BT samen, werkt prima! Ik twijfel nog om extra sim aan te schaffen maar dit werkt eigenlijk zo goed.

 

Is het een optie om het eens met een andere telefoon te proberen? Voor je het weet meld je telefoon zich niet goed aan of af......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wlan staat bij mij standaard op client en hoef ik nooit aan of uit te zetten. Meestal pakt de auto snel de hotspot van mijn telefoon. Als ie deze niet binnen 1 of 2 min pakt zet ik mijn hotspot even uit en weer aan en dan pakt ie deze snel op. Dit is wel een bekende bug bij de iphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@mailer: Ik heb idd gezien dat ik de Wlan niet iedere keer hoef in te schakelen. Behalve als het 'mis' gaat dan gaat ie weer naar zijn vorige instelling terug: uitgeschakeld.

 

Blijkbaar is het niet de Bluetooth of de USB stick. Dit probleem is nl ook opgetreden wanneer Bluetooth op de phone en op de Discover Pro is uitgeschakeld en geen USB stick gebruikt wordt. Wanneer het dan optreedt staat bovenin het scherm een icoon dat er geen Wlan verbinding is. Echter geeft ie wel aan dat er een andere dataverbinding actief en is de Wlan niet meer beschikbaar. Ik vraag me echt af welke verbinding dat zou moeten zijn. 

Toch nog maar eens contact met de dealer opnemen denk ik.

 

Het is trouwens niet nodig om ook maar iets te resetten naar fabrieksinstellingen. Het kan bij de volgende start weer goed zijn nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden