Ga naar inhoud
  • 0

Versterkte veren of hulpveren


essel

Vraag

Ik heb een Passat uit 2007 (variant 1.9 TDI) welke ongeveer 250 dkm heeft gereden.  Nu vind ik dat de trekhaak wel erg vaak de grond raakt bij het nemen van hindernissen. Ook met een zware belading moet je langzaam over de drempels etc.

 

Dus ben ik van plan mijn achterveren te vervangen. Bij mijn vorige auto heb ik versterkte veren geplaatst hetgeen goed is bevallen, de auto bleef redelijk comfortabel. Dit was een mondeo uit 2001, waarbij de caravan ook superstrak achter de auto lag na het plaatsen van deze veren

 

Wie heeft dit meer gedaan, en hoe is dat bevallen. Ik kan ook hulpveren plaatsen, maar een setje versterkte veren heb ik er ook voor 80 euro onderliggen (bv KYB).

Of zijn er merken waarbij de standaard veer iets beter is dan de veren die VW er onderplaatst, ik denk bv aan Eibach o.i.d.

 

Kortom wie heeft er tips cq. info

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na 250k zou ik ook de achter dempers mee vervangen.

Ik had originele dempers met hulpveren en was er niet weg van, nog steeds de kont over een drempel.

Ik ben toen gegaan voor eibach veren en bilstein dempers voor de looks en het rij gedrag en met 30mm verlaging nooit geen problemen meer met caravan of aanhanger. Verlagen moet je willen maar een paar nieuwe kwaliteits dempers scheelt al heel veel.

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hulpveren van Carsupport zitten er permanent onder en met de caravan erachter, ligt ie mooi en prima wegligging.

Zonder belasting merk je niets van de veren. Wel ligt de variant een fractie hoger. heb ze nu 1 1/2 jaar.

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hulpveren van Carsupport zitten er permanent onder en met de caravan erachter, ligt ie mooi en prima wegligging.

Zonder belasting merk je niets van de veren. Wel ligt de variant een fractie hoger. heb ze nu 1 1/2 jaar.

Deze heb ik er onder dank zei jou, had gezocht en kwam bij jou uit.

 

Zoek nu alleen nog goede schokbrekers voor/achter geen verlaging set , liever iets wat omhoog gaat.

 

Heb nu de normale inzitten en wil eindelijk een stukje omhoog nog,welke zijn aan te raden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hulpveren van Carsupport zitten er permanent onder en met de caravan erachter, ligt ie mooi en prima wegligging.

Zonder belasting merk je niets van de veren. Wel ligt de variant een fractie hoger. heb ze nu 1 1/2 jaar.

 +1 werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij even een update. Ik hen vorige week nieuwe schokbrekers en versterkte veren achter geplaatst. De actie verliep vrij snel, ik heb dit ook wel vaker gedaan bij andere auto's. Wat de meeste tijd kostte was de onderste bout van de schokbreker. Deze zat wel erg vast. maar met een redelijk hefboom verloor hij het toch.

Qua rijden voldoet het mij prima, is wel stugger achter maar niet oncomfortabel.

 

Nu moet ik voor ook mijn schokbrekers vervangen, is hier van ook een 'how to ' ??

 

Bij mijn vorige auto moest het subframe los hetgeen nogal voeten in aarde had.  Klopt het dat de aandrijfas ook uit  de naaf moet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden