Ga naar inhoud
  • 0

'Nieuwe' DSG geeft foutcode na 100 meter


bbart

Vraag

In de kerstvakantie mijn defecte DSG gedemonteerd en een frisse (althans dat was de bedoeling) DSG gemonteerd.

 

Basisafstelling uitgevoerd en korte controle door alle versnellingen (stilstaand) gaf geen fouten of rare geluiden meer, dus ik ging er vanuit dat alles goed was. Vervolgens bak voorzien van nieuw filter en nieuwe olie (origineel VW).

 

Nadat de auto weer volledig gemonteerd was eindelijk tijd voor een eerste proefrit, helaas echter na 100 meter direct de DSG in noodloop....

 

Uitlezen geeft de volgende foutmelding:

 

Address 02: Auto Trans        Labels: 02E-300-0xx.lbl

   Part No SW: 02E 300 050 J    HW: 02E 927 770 AE

   Component: GSG DSG         082 1405 

   Revision: 04708020    Serial number: 00000802141267

   Coding: 0000020

   Shop #: WSC 01236 785 00200

   VCID: 19392BE6D039BFD673D-804C

 

1 Fault Found:

19143 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement

            P2711 - 004 -  - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100100

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 255

                    Reset counter: 40

                    Mileage: 170219 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2017.01.08

                    Time: 11:00:56

 

Rosstech (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19143/P2711/010001) geeft aan dat het de koppeling of de mechatronic kan zijn, dus daar zijn we niet echt mee geholpen.

 

Er staat dat de snelheidssensor kan worden gecontroleerd bij de meetwaardeblokken, maar mij is niet helemaal duidelijk in welke versnelling dat moet? En als de bak in noodloop gaat heb ik helemaal geen idee in welke versnelling hij rijdt?

Ik heb even snel gekeken, de uitgaande snelheid leek ongeveer 1/10 van de ingaande snelheid en liep wel mee op met snelheid?

 

De verkoper van de bak wil (vooralsnog) wel meewerken, maar ik weet even niet waar te beginnen nu zonder groot financieel gat te creeeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ehmm.. die bak, kwam die met of zonder olie? wat voor olie is erin gegaan en hoeveel? wat was je foutmelding met de oude bak?

Er zat olie in, die zag er ook mooi helder uit. Nieuwe VW olie is er in gegaan volgens de correcte procedure. (Bak op temp laten komen, over laten lopen etc. )

 

De oude bak gaf geen foutmeldingen, auto reed goed op het schakelen met een bonk en doorslippendr koppeling na. Wel was de olie antraciet van kleur en zaten er metaaldeeltjes in het filter, vandaar mijn keuze voor een compleet andere bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is waardeloos! Ik heb ook een nieuwe DSG7 maar die is ook niet goed. Alleen de dealer en een expert van CED vinden het wel goed. Denbak schakelt 'met horten en stoten", met Namenaars de boel nog niet op bedrijfstemperatuur is. Dit zou erbij horen...... ik geloof er niets van.

Sterkere met het herstel!

aangepast door AJV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het zijn dat de softwareversie van de bak niet compatible is met de software versies in de auto?

De donor bak komt als het goed is uit een 2.0 TDI EOS.

 

Hieronder autoscan van de 'oude' bak zonder foutmelding en de 'nieuwe' bak met foutmelding en noodloop.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl

Part No SW: 02E 300 043 M HW: 02E 927 770 AE

Component: GSG DSG 070 1304

Revision: 04507000 Serial number: 00000611040780

Coding: 0000020

Shop #: WSC 44551 111 44551

VCID: 1E3338FAC917D8EE86F-804B

 

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl

Part No SW: 02E 300 050 J HW: 02E 927 770 AE

Component: GSG DSG 082 1405

Revision: 04708020 Serial number: 00000802141267

Coding: 0000020

Shop #: WSC 01236 785 00200

VCID: 19392BE6D039BFD673D-804C

 

1 Fault Found:

19143 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement

P2711 - 004 - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 255

Reset counter: 40

Mileage: 170219 km

Time Indication: 0

Date: 2017.01.08

Time: 11:00:56

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb

Control Module Part Number: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E

Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003

Software Coding: 0000012

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 24470A12E77BF23ED0B-8071

1 Fault Found:

 

01315 - Transmission Control Module

013 - Check DTC Memory - MIL ON

 

-------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan je helaas niet helpen maar heb wel een algemene vraag.

 

Als je de DSG bak demonteert zitten de koppelingsplaten dan in de bak? Of zitten ze buitenaf?

 

En het vliewiel is dat bij het los halen van de bak gewoon zichtbaar (en zit deze dan gewoon aan de motor zoals bij een gewone handgeschakelde bak . . . . .)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dsg-6 heeft een natte koppeling, die zit onder een deksel in de bak ja. Gaat er mee af als je debak er af haalt.

 

Vliegwiel kijk je tegenaan dan idd, ik heb ook gelijk dat gecontroleerd en kon het ongeveer 2,5 tand bewegen en dat zou goed moeten zijn. Geen losse rammelende delen of zo, hoor hem ook niet bij stationair of wegrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden