Ga naar inhoud
  • 0

Draagarmen Passat 3c


FZPassat

Vraag

Hello,

 

Mijn beide draagarmen vooraan zijn aan vervanging toe.

Je hoort bij drempels echt een gekraak. Ik rij er nu al een tijdje mee zo.

 

Volgens mijn garage kan het geen kwaad, en spuit ik ze af toe ff in dan is dat geluid wel ff weg.

Maar na een tijdje komt het zoiezo weer terug dus wil ik ze toch wel vervangen.

 

Ik vind deze dingen alleen een beetje duur?? Zijn er goedkopere alternatieven?

Ik weet dat je bij sommige dingen gewoon beste origineel kunt aanschaffen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

als je enkel de blokken vervangt hoeft er niks geperst te worden. Blok incl rubber eraf, nieuwe blok incl nieuwe rubber erop ..

zoals ik zeg, als de andere rubbers van de draagarmen visueel in orde zijn dan kan je deze gewoon laten zitten.

het is enkel deze rubber in deze blok die geluid kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je enkel de blokken vervangt hoeft er niks geperst te worden. Blok incl rubber eraf, nieuwe blok incl nieuwe rubber erop ..

zoals ik zeg, als de andere rubbers van de draagarmen visueel in orde zijn dan kan je deze gewoon laten zitten.

het is enkel deze rubber in deze blok die geluid kan maken.

 

Aah zo oke, tnx voor de informatie. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en neem de rubbers van het nummer dat ik gaf, die zijn van een TT en volledig dicht (muv gat waar draagarm in gaat)

Ik had zo iets gehoord van een Turkse kennis ,en die zei dat je beter dichte rubbers kan nemen ipv open rubbers.

 

Wat is het nummer van die rubbers Vdub....dank je wel alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee BARRY_TDI niet die Turk?dat was een maroc.

 

Deze turkse kennis zijn vader heeft een garage in almere.....en hij vertelde mij dat ik beter dichte rubbers moest hebben ,vanwege dat deze wat er nu op zit, een speling heeft en die dichte niet.

 

Volgende keer neem ik wat lekkere marokkaanse kipjes voor jou mee BARRY_TDI ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee BARRY_TDI niet die Turk?dat was een maroc.

 

Deze turkse kennis zijn vader heeft een garage in almere.....en hij vertelde mij dat ik beter dichte rubbers moest hebben ,vanwege dat deze wat er nu op zit, een speling heeft en die dichte niet.

 

Volgende keer neem ik wat lekkere marokkaanse kipjes voor jou mee BARRY_TDI ????????????

Waar, wanneer en hoe laat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn garage rekent 175 euro voor het vervangen van de blokken incl. rubbers. dus niet de hele draagarm.

Daarna nog ff uitlijnen en wielen balanceren, totaal 260 euro kwijt en hopelijk van het gekraak en gewobbel af.

Wel een klein beetje speling in het stuurhuis ontdekt, minimaal maar toch weer een irritante bijvangst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht onlangs ook dat het kraken/schuren uit het onderstel vandaan kwam, bleek dat het veroorzaakt werd door het armpje/boompje van de niveausensors van de xenon. Even een beetje vaseline erin en het was over.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door EdB6CC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van het weekend de draagarmen bekeken op de brug met een monteur.

De gehele draagarmen inclusief rubbers en fuseekogel zien er werkelijk waar als nieuw uit...

 

De draagarmrubbers zijn nog helemaal intact, en met een vork gecheckt, geen milimeter speling.

Hij zei dat het gekraak meestal in de winter voorkomt, maar in warme periode's gaat het weg...

Wel ingesmeerd en het gekraak is over.

 

Ook de schokdempers zijn nog als nieuw..

Blijkbaar al een keer vervangen voordat ik em kocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook dat gekraak aan de voorkant bij mijn CC. Heb er voor nu geen last van (muziek staat vaak op en die camoufleert het wel haha). Wanneer ik richting Marokko ga van de zomer wil ik het wel vervangen. Met de bandenwissel ga ik het even goed bekijken en kijken hoe lang de boel zich stil houdt met wat siliconenspray ofzo.

 

Nu ben ik even getriggerd door @@Vdub. Toen ik een Golf 4 had werd mij ook gezegd over de TT rubbers. Dit is dus ook te doen met mijn CC? Dan wil ik dat zeker gaan doen namelijk! 30 euro is geen geld (dacht dat ik dat zag tenminste).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door PassatCBAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook dat gekraak aan de voorkant bij mijn CC. Heb er voor nu geen last van (muziek staat vaak op en die camoufleert het wel haha). Wanneer ik richting Marokko ga van de zomer wil ik het wel vervangen. Met de bandenwissel ga ik het even goed bekijken en kijken hoe lang de boel zich stil houdt met wat siliconenspray ofzo.

 

Nu ben ik even getriggerd door @@Vdub. Toen ik een Golf 4 had werd mij ook gezegd over de TT rubbers. Dit is dus ook te doen met mijn CC? Dan wil ik dat zeker gaan doen namelijk! 30 euro is geen geld (dacht dat ik dat zag tenminste).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 

Ja inderdaad eerst ff de boel bekijken onderaan. Als jouw draagarmrubbers op zijn, kun je het beste voor de TT rubbers gaan omdat ze volledig dicht zijn. En slijten dus minder snel.

 

Dus je CC gaat lekker marokkaanse bergen proeven... heerlijk

Ik sla dit jaar weer over :(

 

Misschien wel spanje of portugal..

aangepast door FZPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja inderdaad eerst ff de boel bekijken onderaan. Als jouw draagarmrubbers op zijn, kun je het beste voor de TT rubbers gaan omdat ze volledig dicht zijn. En slijten dus minder snel.

 

Dus je CC gaat lekker marokkaanse bergen proeven... heerlijk

Ik sla dit jaar weer over :(

 

Misschien wel spanje of portugal..

Ja mijn ervaring is ook dat het aan meerdere dingen kan liggen.

 

En ik ga inderdaad heerlijk naar Marokko haha. Heb zelf vorig jaar overgeslagen. Kom zelf uit noord westen dus ik zal niet heel veel bergen tegenkomen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja mijn ervaring is ook dat het aan meerdere dingen kan liggen.

 

En ik ga inderdaad heerlijk naar Marokko haha. Heb zelf vorig jaar overgeslagen. Kom zelf uit noord westen dus ik zal niet heel veel bergen tegenkomen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 

Nee daar zul je ze niet veel hebben, ach ja dan zoek je ze lekker op, je moet die wegen ff de CC laten voelen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee daar zul je ze niet veel hebben, ach ja dan zoek je ze lekker op, je moet die wegen ff de CC laten voelen haha

Ja haha. Ik kijk er wel naar uit, lekker relaxed. De laatste keer was het in de Golf 4. Wereld van verschil kan ik je zeggen.

 

Betreft die rubbers trouwens, merk nu dat ik helemaal niks hoor kraken door het warme weer haha.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden