Ga naar inhoud
  • 0

Draagarmen Passat 3c


FZPassat

Vraag

Hello,

 

Mijn beide draagarmen vooraan zijn aan vervanging toe.

Je hoort bij drempels echt een gekraak. Ik rij er nu al een tijdje mee zo.

 

Volgens mijn garage kan het geen kwaad, en spuit ik ze af toe ff in dan is dat geluid wel ff weg.

Maar na een tijdje komt het zoiezo weer terug dus wil ik ze toch wel vervangen.

 

Ik vind deze dingen alleen een beetje duur?? Zijn er goedkopere alternatieven?

Ik weet dat je bij sommige dingen gewoon beste origineel kunt aanschaffen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

heb ik ook, in de winter is het erger dan in de zomer. Waarmee spuit jij ze in?

Je kunt ze met siliconenspray inspuiten, maar blijft altijd terugkomen, zeker met kouder weer.

Na vervanging is het echt over, de prijzen zijn, zoals hiervoor aangeven echt niet duur. EBAY staat vol met deze rubbers, houd er wel rekening mee dat je dan ook de onderste draagarm/ stuurkogel mee moet vervangen omdat de boutjes weleens afbreken, maar ook deze zijn €14,- per stuk.....

 

Eigenlijk heb je voor minder dan €100,- weer een strakke voorwielophanging.

Het natuurlijk wel een paar uurtjes sleutelen.....

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ze met siliconenspray inspuiten, maar blijft altijd terugkomen, zeker met kouder weer.

Na vervanging is het echt over, de prijzen zijn, zoals hiervoor aangeven echt niet duur. EBAY staat vol met deze rubbers, houd er wel rekening mee dat je dan ook de onderste draagarm/ stuurkogel mee moet vervangen omdat de boutjes weleens afbreken, maar ook deze zijn €14,- per stuk.....

 

Eigenlijk heb je voor minder dan €100,- weer een strakke voorwielophanging.

Het natuurlijk wel een paar uurtjes sleutelen.....

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Heeft iemand hier een handleiding van, hoe dat zelf te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8J0 199 231 44,30 ex btw... noem je dat duur?

 

Is dat de originele ??

Volgens mij heb ik het over iets anders... ben ff in de war.

Mijn garage liet het me nog zien op zijn computer. 180 euro ex btw. Originele

 

7514361A1.jpg

 

Deze moet je toch in zn geheel vervangen? hier kan je geen rubber van vervangen begreep ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het voorste rubber er uit en er opnieuw inpersen. Maar daar heb je wel een werkplaats pers voor nodig. Dan is het weer klaar. Op eBay kan je ook draagarmen met rubbers kopen voor minder dan 180 euro per stuk.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het voorste rubber er uit en er opnieuw inpersen. Maar daar heb je wel een werkplaats pers voor nodig. Dan is het weer klaar. Op eBay kan je ook draagarmen met rubbers kopen voor minder dan 180 euro per stuk.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 

Een pers is gemakkelijk maar het lukt prima met een goede poelitrekker.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/26223-vervangen-draagarm-rubbers-en-fuseekogels-voorzijde-3c/page-2?hl=draagarmrubbers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hello,

 

Mijn beide draagarmen vooraan zijn aan vervanging toe.

Je hoort bij drempels echt een gekraak. Ik rij er nu al een tijdje mee zo.

 

Volgens mijn garage kan het geen kwaad, en spuit ik ze af toe ff in dan is dat geluid wel ff weg.

Maar na een tijdje komt het zoiezo weer terug dus wil ik ze toch wel vervangen.

 

Ik vind deze dingen alleen een beetje duur?? Zijn er goedkopere alternatieven?

Ik weet dat je bij sommige dingen gewoon beste origineel kunt aanschaffen.

Check deze site bro is goedkoper.

 

 

http://m.mister-auto.nl/fl/draagarm/volkswagen-passat-3c2-2-0-fsi-150pk_v18521_g273.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook van plan om dat te (laten) doen. Is het verstandig om de wagen nadien uit te laten lijnen? Heb ook recent nieuwe achterveren geplaatst.

 

 

3C~2.0FSi~BVY~Black pearl Sportline~Catalunya OEM

De stand van de wielen verandert, al is het maar minimaal, na het vervangen van de ophangrubbers. Wanneer je zelf geen spoormeet stok oid hebt dan zul je het moeten laten doen bij een Banden boer. Kost dan zo'n 5 à 6 tientjes.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik pers die voorste er altijd uit, heb ik een keer een houder voor gemaakt voor onder de pers.

De achterste kun je het beste het nummer gebruiken die ik aangaf is van een TT en is volledig dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik zie et, tnx Bro

 

Bolk is dat een goed merk?

Weet je.. ik wil niet dat ze na een korte tijd alweer gaan slijten, vandaar dacht ik aan orignele VW onderdeel.

Maar dit kan dus ook prima?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het voorste rubber er uit en er opnieuw inpersen. Maar daar heb je wel een werkplaats pers voor nodig. Dan is het weer klaar. Op eBay kan je ook draagarmen met rubbers kopen voor minder dan 180 euro per stuk.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 

Maar is het niet zo in dit geval dat die rubber nu helemaal versleten is? of bedoel je nieuwe rubbers kopen en erin persen?

Ik begreep van mijn garage dat dat niet kan blablbal en dat je gewoon een hele draagarm nieuw moet kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FZPassat ik zelf heb 1.5jaar geleden de MOOG draagarmen gekocht en toen waren ze 150 per set en ze bevallen prima.

 

Wil je de orginele hebben dan moet je voor de lemforder gaan want die hangen in de dure auto's .

 

Heb je daar misschien een linkje van? 150 is prima goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom zou je een hele draagarm vervangen als alleen een rubber van 10 euro slecht is..

 

Nou.. dat is mijn vraag dus ook. Snap dan niet waarom mijn garage zegt dat het niet mogelijk is en dat je de gehele draagarm moet vervangen.

Terwijl alleen de rubbers versleten zijn.

 

Dus ik kan de rubbers eruit laten persen en de nieuwe erin laten persen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou.. dat is mijn vraag dus ook. Snap dan niet waarom mijn garage zegt dat het niet mogelijk is en dat je de gehele draagarm moet vervangen.

Terwijl alleen de rubbers versleten zijn.

 

Dus ik kan de rubbers eruit laten persen en de nieuwe erin laten persen?

 

Ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zijn enkel deze blokken vervangen en geen last meer van krakende geluiden bij het nemen van een drempel.

De rest van de rubbers kunnen volgens mij geen geluid geven aangezien deze in het midden voorzien zijn van een soort een lagerbus.

Tenzij ze visueel versleten zijn dan moet je ze natuurlijk vervangen. Maar het zijn enkel deze blokken waarbij de draagarmen direct scharnieren in de rubber.

 

het gaat om deze blokken (enkel als voorbeel, bij mij zijn ze vervangen door originele VW blokken)

http://www.ebay.de/itm/Querlenkerlager-Silentblock-Querlenker-Buchse-original-TRW-JBU724-/381212582535?fits=Model%3APassat%7CPlatform%3A3C2&hash=item58c20a6287:g:ikwAAOSwZVlXmbMb

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zijn enkel deze blokken vervangen en geen last meer van krakende geluiden bij het nemen van een drempel.

De rest van de rubbers kunnen volgens mij geen geluid geven aangezien deze in het midden voorzien zijn van een soort een lagerbus.

Tenzij ze visueel versleten zijn dan moet je ze natuurlijk vervangen. Maar het zijn enkel deze blokken waarbij de draagarmen direct scharnieren in de rubber.

 

het gaat om deze blokken (enkel als voorbeel, bij mij zijn ze vervangen door originele VW blokken)

http://www.ebay.de/itm/Querlenkerlager-Silentblock-Querlenker-Buchse-original-TRW-JBU724-/381212582535?fits=Model%3APassat%7CPlatform%3A3C2&hash=item58c20a6287:g:ikwAAOSwZVlXmbMb

 

Oke duidelijk.

 

Is er toevallig iemand op dit forum die dat doet? XD

Aangezien mijn garage zei dat ik heel de draagarm moest vervangen ga ik ervanuit dat hij geen verstand heeft van in of uitpersen XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden