Ga naar inhoud
  • 0

Mirrorlink, carplay en Android Auto


mailer

Vraag

 

Ik vind het lekker verwarrend in VW multimedia land. Vandaar dit draadje. Klopt het dat Mirrorlink, Carplay en Android auto 3 verschillende standaarden zijn die elk op je DP of DM voor kunnen komen? En dat je tegenwoordig alledrie kunt laten unlocken door "app - connect" ?

 

Ik wil dit graag weten omdat mijn op DP mirrorlink staat en ik wel graag alle drie de standaarden wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de afgelopen dagen druk het internet afgestruint naar informatie over App connect en het eventueel upgraden daarvan. Op het duitste forum motor-talk.de ben ik een hoop wijzer geworden dat wil ik hier delen ter info.

 

Ik ben specifiek op zoek gegaan naar info over de Discover Pro omdat deze in mijn B8 zit. In dacht dat je met Mirrorlink alles prima in huis had met betrekking tot connectivity. Dit blijkt dus net even anders te zijn, Nu zou VW VW niet zijn als ze van de verschillende multimedia systemen weer een onduidelijke bende hebben gemaakt met verschillende hardware leveranciers op verschillende modellen en daar boven op ook nog verschillende software versies.

 

Wat is nou de reden dat ik ben gaan zoeken? Mijn B8 is van 02-2015 en heeft Mirrorlink. Ik was in de veronderstelling dat je dan ook over Carplay en Android Auto beschikt maar Mirrolink is een 3e partij op de markt. Nu heeft VW blijkbaar midden 2015 het :idea:  gezien en deze 3 standaarden bij elkaar gebracht in App connect. Deze kun je dus kiezen als optie op de auto of later voor een x bedrag laten vrij schakelen (in D helft goedkoper als in NL). Auto's voor wk22 2015 waar alleen Mirrorlink beschikbaar is kunnen blijkbaar niet van de upgrade/vrij schakeling gebruik maken i.v.m. andere hardware. Nu zijn er creatieve mensen die hun Multimedia systeem uitwisselen of upgraden met een nieuwere module alleen zitten hier ook weer haken en ogen aan. Je kunt blijkbaar tegenwoordig dit soort apparatuur niet meer aanmelden zonder in verbinding te staan met VW servers ook het  vrij schakelen moet via de VW servers.

 

Dus als er mensen zijn die graag alle verbindingsmogelijkheden willen hebben dan is het zaak om, voor je een VW met multimedia systeem koopt, te kijken of deze ook daadwerkelijk geschikt is en dit goed uitzoekt. zaken die hierbij van belang kunnen zijn:

  • Als je het app-connect logo ziet in het menu maar bij selectie een fout melding krijgt dan kun je deze wel laten vrij schakelen bij VW tegen betaling. Overigens niet altijd de garantie dat het ook werkt.
  •  Heb je dit logo niet en is je VW van voor wk22 2015 dan kan je app connect niet laten vrij schakelen en heb je eigenlijk alleen hardware vervanging als optie (ong €1200)
  • Heb je het app-connect logo en je wil deze laten vrij schakelen zul je ook moeten kijken of je over de juiste USB aansluiting beschikt.... als je gebruik wil maken van APPLE. Alleen een specifieke USB aansluiting op de plek van de asbak is geschikt voor APPLE functies deze wordt niet altijd standaard ingebouwd. wel als je af fabriek app-connect hebt besteld natuurlijk. onderdeel : 5Q0035726E

 

Iemand (volgens mij een Landgenoot) heeft in zijn Golf VII een retrofit gedaan:

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7466330-Golf-7-2013-discover-pro-retrofit-with-CARPLAY!&highlight=golf+retrofit

 

Hoop informatie (in Duits) op motor-talk over app - connect en vrijschakelen:

 

http://www.motor-talk.de/forum/sammelthread-appconnect-t5282463.html

 

http://www.motor-talk.de/forum/app-connect-freischalten-mj16-t5843191.html

 

 

Ik had wel graag Apple Carplay willen gebruiken in de auto zeker spotify vind ik een meerwaarde. Alleen of ik €1200 over heb om de hardware te vervangen? Ik denk dat in Carplay en Android auto wel toekomst zit maar het is een hoop geld.

 

Wat ook wel goed is om te weten is dat in Duitsland, zover gelezen op het forum, blijkbaar er enorme verschillen zitten in hoeverre VW dealers bereid zijn en ervaring hebben in het updaten van alle systemen. Ik weet nog niet hoe dat hier in NL is, zijn er mensen die daar al ervaringen mee hebben?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden