Ga naar inhoud
  • 0

Hoe en wat velgen/veren


dragon76

Vraag

Heb een paar vragen voor de experts onder ons. Ik heb nu een bilstein b12 set met eibach veren eronder. Nu heb ik de laatste tijd het idee dat de veren wat zijn gaan "inzakken" met name aan de achterkant. Met 3 kids en een hond á 35 kilo in de kofferbak hoor ik nu schaaf geluiden bij het inveren,dat was eerst niet het geval. Velgen/ banden zijn 18" ET 45 8J met 235-40-18 banden. Als ik nu b.v. hulpveren van MAD ga plaatsen hoeveel komt ie achter dan ongeveer hoger te staan? En de volgende vraag, ik wil van de zomer naar 19" velgen met waarschijnlijk en velg breedte van 8.5 J, naar welke ET waarde kan ik dan het best kijken zodat het zeker past en niet ergens aanloopt zowel spatbord en binnenkant. Heb wel wat gevonden waar je het mee kan bereken (www.willtheyfit.com) maar weet niet hoeveel ruimte ik aan de binnenkant,lig er niet dagelijks onder ???? en er zijn er zat hier met 19" onder hun 3C misschien dat die info hebben wat hun hebben.

Hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven. BVD ????

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien overwegen om er een schroefset onder te gooien?

Dat was ik eigenlijk niet van plan omdat de dempers nog goed zijn en ik verders tevreden ben over het rijgedrag,daarom overweeg ik ook een hulpverenset te monteren voor de zware beladingen die ik eigenlijk alleen in het weekend heb als we met z'n allen opstap gaan. Daarom wil ik ook graag weten of ie erg omhoog komt met zo'n set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo zag het eruit bij mij op vakantie met de koffer volgeladen zonder passagiers op de achterbank dus met passagiers op de achterbank lag hij nog iets dieper

8,5J x 19 225-35/19 banden ET45

2016-08-15 15.47.09.jpg

Okay dus er is ruimte voor deze combinatie,maar dan waarschijnlijk alleen met 225 banden ipv 235 of is dat een bewuste keuze geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okay dus er is ruimte voor deze combinatie,maar dan waarschijnlijk alleen met 225 banden ipv 235 of is dat een bewuste keuze geweest?

235 is niet toegelaten in BE volgens de bandentool die ze aanbieden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat was ik eigenlijk niet van plan omdat de dempers nog goed zijn en ik verders tevreden ben over het rijgedrag,daarom overweeg ik ook een hulpverenset te monteren voor de zware beladingen die ik eigenlijk alleen in het weekend heb als we met z'n allen opstap gaan. Daarom wil ik ook graag weten of ie erg omhoog komt met zo'n set.

De schokbrekers die je hebt gemonteerd zijn voor verlaagde veren? Dan druk je ze helemaal uit misschien, en met te zware veren heb je weer het nadeel dat je dempers dit niet snel genoeg kunnen afremmen. Je zou het moeten proberen. Of de veren vervangen voor stuggere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden