Ga naar inhoud
  • 0

Vreemd knipperlicht gedrag


GerVenlo

Vraag

Hoi,

 

Het betreft een Passat 2,0 benzine variant van 2001 (AZM motor).

 

Als ik richting aan geef naar recht gaat het de ene keer normaal, de andere keer is net of er een lamp defect is (dus de tik is dan te vlot) kijken buiten de auto doet dan idd het voorste licht niks (langs koplamp). Heb de lamp al vervangen (de oude was niet defect maar baat niet schaad niet) verder, vaak als ik een tik op het glas werk geef gaat i het gewoon weer doen dus contacten schoon geaakt van de lampen houder, geeft geen effect.

 

Ik heb hier al gelezen vervang het relais, of de alarm licht schakelaar, of de knipperlicht hendel/schakelaar. Maar ik kan mij eigelijk niet voorstellen dat daar het probleem zit. dit doordat hij het vaak weer doet op het moment dat ik met de hand een tik geef op het glas van de knipperlicht unit. (net als bij een defect wolfram draadje in de lamp maar dit is dan meestal tijdelijk lap middel.)

 

Hoor graag van jullie mening.

 

Groetjes,

GerVenlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

in het achterlicht van de 3BG Passat zit een knipperlicht lamp waarvan de voet van de lamp en de achterlicht unit samen een connector vormen.

Dit gaat door twee messing contacten die dit effect kunnen geven.

 

Schoonmaken en opnieuw met contactspray behandelen geeft de oplossing.

Controleer meteen of er geen water/ vocht staat aan de onderzijde in de carrosserie (herkenbaar aan damp in de achterllcht unit.

 

Stel je eens voor in het ik ben... ik rij topic (vergeet de foto's niet ) ;o)

aangepast door Freeez
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Johan,

 

dank voor jou reaktie.

Nee ik heb de auto sinds 24-08-2015 op naam staan.

 

Mmmm wat die damp betreft kun je dan wel eens gelijk hebben.

Zo af en toe is er idd. wat condens te zien in de rechter achterlicht unit, was ook al bezig om te zoeken waar die vandaan komt.

 

Voorstellen zal ik idd ook wel even doen is idd zo netjes.

 

Alvast bedankt en groetjes,

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan me niet voorstellen dat de achterunit de oorzaak is, dat omdat hij al aangaf een tik te geven op de koplamp en de knipperlicht het weer doet. Denk eerder een vals contact in de fitting van de knipperlicht unit of een breuk ergens in de kabel bij die unit. Maar moet niks te maken hebben met de achterunit. En al helemaal geen relais of schakelaars.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Na veel zoek, denk en speurwerk heb ik het probleem gevonden.

Bijna te simpel voor woorden.

De knipperlicht lamp houder is iets uitgeslagen. Dus ik draaide hem net iets te ver door. 1 tikje terug draaien en hij doet het nu prima zoals het hoort (nu al 2wk top).

 

Groetjes,

GerVenlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden