Ga naar inhoud

Velgenreiniger


butcher1981

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte de laatste tijd bij iedere wasbeurt non ferro van monello maar nu ben ik over gestapt naar Kenotek en moet eerlijk zeggen dat de non ferro alleen als extra toevoeging een shampoo doorheen hadden gegooit.

En het werkt allebei het zelfde alleen de prijs is mega op een 5 liter scheelt het 40,- en ze werken perfect allebei.

 

De prijs van 5 liter non ferro is 90,- en Kenotek 50,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Misschien is het vloeken in de kerk ;) , maar ik gebruik die goedkope W5 velgenreiniger van de Lidl. Inspuiten, ff een paar minuutjes intrekken en vervolgens uitspoelen, brandschoon.

Ook als ze heel erg vervuild zijn (auto van de vrouw, bijna een heel jaar zonder poetsen), in 1x schoon.

In de aanbieding zijn ze €1,49 per fles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het vloeken in de kerk ;) , maar ik gebruik die goedkope W5 velgenreiniger van de Lidl. Inspuiten, ff een paar minuutjes intrekken en vervolgens uitspoelen, brandschoon.

Ook als ze heel erg vervuild zijn (auto van de vrouw, bijna een heel jaar zonder poetsen), in 1x schoon.

In de aanbieding zijn ze €1,49 per fles.

Prima spul, doet niets onder dat dure spul... en je kunt zo een flesje leegspuiten Michel @@Mich76  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suma ontvetter van Johnson & Johnson of intussen Johnson & Diversion of zoiets

Totaal niet ontwikkeld als velgenreiniger, erg zuur en kan irritatie van de luchtwegen opwekken.

Uiteraard totaal niet geschikt voor ongelakt alu of staal, maar foei....wat word het er schoon van,

ik gebruik het in gemengde vorm, puur is gewoon niet grappig meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik helemaal geen velgenreiniger, gewoon shampoo.

Maak ze elk half jaar goed schoon wanneer ik wissel van zomer naar winter velgen, rondje IRON X oid en daarna in de wheelwax.

Tussentijdse wasbeurten gebruik ik velgenborstels en dezelfde shampoo waar ik de auto mee was (PB slik and suds) en dat gaat prima, vuil vliegt er af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suma ontvetter van Johnson & Johnson of intussen Johnson & Diversion of zoiets

Totaal niet ontwikkeld als velgenreiniger, erg zuur en kan irritatie van de luchtwegen opwekken.

Uiteraard totaal niet geschikt voor ongelakt alu of staal, maar foei....wat word het er schoon van,

ik gebruik het in gemengde vorm, puur is gewoon niet grappig meer.

 

Je bedoelt toch niet de suma cleaner van ze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die goedkope zooi tast toch je lak aan? Niet te lang er op laten zitten en zo....

Ja inderdaad erg zuur, maar dat is precies de reden dat het zo goed reinigt. Het kan wel voor aantasting van je velg zorgen maar ja, geen voordelen zonder nadelen. Zelf gebruik ik het niet.

Dasty is een ontvetter, nooit begrepen waarom dat remstof kan verwijderen, dat is van alles eigenlijk maar zeker toch niet vet? Als het voldoet voor de gebruiker, wie ben ik om er wat van te zeggen

Al mijn velgensets zijn behandeld met Dlux van CarPro een coating, dan heb je voldoende aan de (twee)wekelijkse wasbeurt om je velgen tip top te houden. Perfect en je vuil hecht ook niet zo makkelijk. Heel af en toe eens een spraytje met the original CarPro Iron X om de vliegroest te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dasty van wibra.

Werkt inderdaad super en kost ook bijna niks???? Waar ik met Meguiars altijd uitgebeten handen had heb ik met Dasty nergens last van. Werkt ook goed om je motorruimte mee te reinigen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik eigenlijk al een hele tijd SONAX Xtreme Velgenreiniger met simpele velgen borstel. Het goedje lekker laten inwerken 2<4min tijdens het intrekken met de borstelen de velgen reinigen.. afspuiten en je hebt weer zo goed als nieuwe velgen :wink: Ik heb ze zelf via ebay gekocht inc borstel was goedkoper als bij me vaste poets leverancier.

 

 

100382.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om ze in de wheelwax te zetten moeten ze wel eerst goed schoon zijn, dus dan heb die reinigers wel nodig.

 

En daarbij, houd wheelwax geen remslijpsel tegen, die brand gewoon door je wax heen. Dus eens ijzer verwijderaar blijft toch nodig.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om ze in de wheelwax te zetten moeten ze wel eerst goed schoon zijn, dus dan heb die reinigers wel nodig.

 

En daarbij, houd wheelwax geen remslijpsel tegen, die brand gewoon door je wax heen. Dus eens ijzer verwijderaar blijft toch nodig.

 

Ja, maar niet bij elke wasbeurt, alleen bij het voorbereiden voor het waxen gebruik je dergelijke producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst ook flessen van Voodoo... iemand hiermee bekend?

Alsmede poets en shampoo..

 

en ook door mn voorraadje heen, en nu met mn nieuwe auto ook maar weer ff autoverwennerij halen,,,, :mrgreen:

 

Jawel, ik ken het merk en heb inmiddels enkele producten mogen gebruiken. On andere de Wash & Wax concentrate. Geen product voor de Die hard detailer maar erg handig voor iemand die met redelijk weinig moeite toch snel een goed resultaat wil behalen. Is een echt "value for money" merk.

http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=index&manufacturers_id=58&zenid=ucvs3mvq7o32p4dj1pejraa470

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon valet pro billberry wheelcleaner.

 

elke week wassen, eens in de zoveel maanden een ironx of andere non ferro cleaner en kleien. daarna weer goed in de wax

 

 

Met alles dasty's w5's breng je onbedoeld zoveel schade aan en je wielen eigenlijk meer fout dan goed doen.

Daarbij verlies je elke keer je wheelwax, en zijn je wielen dus onbeschermd en vreten teer,remstof etc alleen maar meer in je velgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden