Ga naar inhoud
  • 0

Waarschijnlijk goodbye 2.0TDI BKP


Gast Fappie

Vraag

Vanmiddag de diagnose gehoord wat er aan de hand is met mijn Motorblok.

Wat ik nog nooit heb gehoord is er gebeurd... van een gloeikaars cilinder 1 is een cm afgebroken,

Volgend jaar gaan ze de de kop er afhalen om te kijken of er verder nog veel beschadigd is... diagnose stellen.

 

Het pokke is dat ik de ruimte niet heb om het zelf te doen en hier voor de deur gaat het ook niet.

Ik weet dat er leden zijn die een aanbod hebben gedaan, maar om heen en weer te rijden is ook omslachtig.

 

We gaan het afwachten word het een prijs wat boven mijn verwachting ligt die in de verkoop, of strip ik hem helemaal en gaat die in onderdelen weg.

 

Dit is gewoon pech hebben  :neutral:  :neutral: laten we het daar maar op houden

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Afhankelijk van de schade moet je natuurlijk zelf de afweging maken wat je wilt Ronald. Ik ken niet de staat van jouw 3C maar...

Zonder kop brengt de Passat weinig tot niets op, als alleen de kop hoeft te worden vervangen dan zou ik toch voor een nieuwe cilinderkop gaan, gebruikte kunnen toch weer scheurtjes in zitten.

Bijvoorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/AMC-ZYLINDERKOPF-KOMPLETT-SET-AUDI-SEAT-SKODA-VW-2-0-TDI-DIESEL-/381564797901?hash=item58d708c3cd:g:cKwAAOSwxp9W36BO

 

Bij vakkundige reparatie ben je dan waarschijnlijk 1200 tot 1500 euro kwijt maar kun je weer lang probleemloos rijden.

De blokken van de TDI en ook de BKP zijn best wel robuust, de tragedie is dat alle electronica gewoon bagger is/ was, zoals de Siemens verstuivers, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaars etc. En in jouw geval ook nog eens een (alweer elektronica) gloeikaars die afbreekt.

 

Ben wel benieuwd of het nog de originele gloeikaarzen zijn of dat ze al een keer zijn vervangen.

 

Succes met je keuzes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afhankelijk van de schade moet je natuurlijk zelf de afweging maken wat je wilt Ronald. Ik ken niet de staat van jouw 3C maar...

Zonder kop brengt de Passat weinig tot niets op, als alleen de kop hoeft te worden vervangen dan zou ik toch voor een nieuwe cilinderkop gaan, gebruikte kunnen toch weer scheurtjes in zitten.

Bijvoorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/AMC-ZYLINDERKOPF-KOMPLETT-SET-AUDI-SEAT-SKODA-VW-2-0-TDI-DIESEL-/381564797901?hash=item58d708c3cd:g:cKwAAOSwxp9W36BO

 

Bij vakkundige reparatie ben je dan waarschijnlijk 1200 tot 1500 euro kwijt maar kun je weer lang probleemloos rijden.

De blokken van de TDI en ook de BKP zijn best wel robuust, de tragedie is dat alle electronica gewoon bagger is/ was, zoals de Siemens verstuivers, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaars etc. En in jouw geval ook nog eens een (alweer elektronica) gloeikaars die afbreekt.

 

Ben wel benieuwd of het nog de originele gloeikaarzen zijn of dat ze al een keer zijn vervangen.

 

Succes met je keuzes!

De staat van mijn 3C is nog prima, we gaan het afwachten. Nieuwe kop heb ik voor 650 euro en als mijn garage hem koop -10%.

En er staan ook al wat blokken op de wachtlijst. Alleen heb ik een bepaald bedrag ik mijn hooft, komt het er ver boven dan ga ik in deeltjes afscheid nemen.

 

Maar goed we moeten het gewoon even afwachten.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We gaan het maar even afwachten, kan er nubtoch niets aan doen.

 

Dennis @@Schippersss, het is even afwachten, heb een bedrag in mijn hoofd, kom ik er boven dan heb ik een CC R36 op het oog of een Golf6 R20 Dan gaan we het gelijk goed aanpakken, valt het mee dan blijven we nog in deze rijden.

R20 niet doen, rijden Passats van de weg????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Of passat met R20 blok uitrusten :mrgreen: werkt ook prima!

Word dan een nog iets complexere ingreep dan bij jou Sipko, van diesel naar benzine. Maar jouw Passat is vervelend voor R20's

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij al 4 jaar probleem loos met bkp op de standaard dingen na die sneuvelen kwa km stand zoals gasklephuis massa vliegwiel en turbo. Moet zeggen na dat deze dingen vervangen zijn eigenlijk nooit iets raars gehad met het blok mits ik zelf weer iets verkeerd had gemonteerd ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de Passat weer ophalen.... OPhalen maarrrr, jawel ophalen.
Ik had toch maar besloten i.v.m garanties etc etc om door het bedrijf Okesion in Drunen het blok in te laten bouwen.

Ik moet zeggen de mannen van Okesion deden alles goed telefonisch in overleg.

 

Wat hebben ze gedaan:

  • Auto opgehaald
  • blokwissel van 311xxx naar 109xxx
  • oliepompwissel ivm modificatie oude blok
  • EGR weer netjes afgedopt
  • nieuwe distributie, spanrollen en waterpomp
  • nieuwe condensor
  • olie en filter
  • koelvloeistof
  • airco gevuld en Vacumeren

Kortom nadat ik telefonisch gesprek heb gehad zeiden ze dat de beauty weer als een zonnetje reed.

Ik kan niet wachten om zo richting Drunen af te reizen..... 19 dagen zonder Passat gezeten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden