Ga naar inhoud

Uurtarief vw dealer


Hendrik38

Aanbevolen berichten

dan had je beter 50 euro kunnen betalen zonder schade aan de velg

Had ik er graag voor over gehad, maar veel keuze was er niet. Op het eiland zijn twee plaatsen waar je een lekke band kunt laten repareren, misschien heb ik net de verkeerde gekozen. Alhoewel... de andere plaats ziet er vrijwel net zo uit als de plek waar ik het heb laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik er graag voor over gehad, maar veel keuze was er niet. Op het eiland zijn twee plaatsen waar je een lekke band kunt laten repareren, misschien heb ik net de verkeerde gekozen. Alhoewel... de andere plaats ziet er vrijwel net zo uit als de plek waar ik het heb laten doen.

Dat was wss zijn broer :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Apeldoorn zit Wielfix http://www.wielfix.nl/ 1 velg €80,-- ex BTW

In Zeeland (NB) zit Wheelcare http://www.wheelcare.nl/

In Amsterdam zit velgenexpert https://www.velgenexpert.nl/

En google maar verder. Wheelcare en Wielfix heb ik positieve ervaringen mee. Velgen expert nooit geweest.

 

Maar alsnog een dure reparatie achteraf. Balen man!

Thanks Barry! Ga ik zeker even induiken als ik weer terug ben van vakantie. Ben erg zuinig op de velgen, had al het idee dat het niet goed zou gaan. Maar leg maar eens uit aan een Griek dat hij voorzichtig met de velg moet omgaan . Ben in ieder geval blij dat de bandenspanning sensor het nog doet, dat heb ik kennelijk wel goed uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend bij een VW-dealer in Griekenland geweest. Twee nieuwe banden in bestelling, die komen op de voorwielen. Dacht dat alleen de band rechtsachter lek was, bij controle bij de VW-dealer bleek rechtsvoor er slechter aan toe te zijn. Dus... voorwielen krijgen een nieuwe band, de voorband van linksvoor (waarvan ik verwacht dat die nog goed is) gaat naar rechtsachter. Kosten voor het plaatsen van twee nieuwe banden, omleggen van de band linksvoor naar rechtsachter en uitbalanceren van de drie wielen gaat €30,00 kosten. Geen geld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik de nieuwe banden achteraan laten plaatsen, vooraan de twee oprijden en dan de de 2 achterste naar voor en opnieuw 2 nieuwe achteraan.

Maar dat is mijn idee, ben geen monteur...

aangepast door PatrickDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat geleerd.

Was zelf altijd in de veronderstelling dat de beste banden op de aangedreven wielen moesten.

Ik heb een 4 Motion, dus aandrijving op alle wielen. Waar kan ik de nieuwe banden dan het beste laten monteren? Voor of achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dan nog twee velgen kraken dat wordt het toch weer duur .....

Heb de VW-dealer laten zien wat de vorige monteur aan ‘handtekening’ heeft achtergelaten, heb gezegd dat ik dat niet op de andere velgen wil hebben. Antwoord van de VW-dealer: “We are professionals, we can guarantee you that this will not happen here.”. Ben benieuwd... Heb wel gezien hoe ze met de auto omgingen toen ie de brug op werd gereden, dat is heeeeeel voorzichtig. Vanuit de wachtruimte heb je uitzicht op de werkplaats, zal een oogje in het zeil houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 4 Motion, dus aandrijving op alle wielen. Waar kan ik de nieuwe banden dan het beste laten monteren? Voor of achter?

Een 4 Motion is geen permanente vierwielaandrijving dacht ik. Dus nog steeds beste banden achteraan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de VW-dealer laten zien wat de vorige monteur aan ‘handtekening’ heeft achtergelaten, heb gezegd dat ik dat niet op de andere velgen wil hebben. Antwoord van de VW-dealer: “We are professionals, we can guarantee you that this will not happen here.”. Ben benieuwd... Heb wel gezien hoe ze met de auto omgingen toen ie de brug op werd gereden, dat is heeeeeel voorzichtig. Vanuit de wachtruimte heb je uitzicht op de werkplaats, zal een oogje in het zeil houden

Bij de zomerbandenwissel zag ik ook dat ze mijn velg beschadigden. Ben er direct heen gelopen.ze boden aan om mijn velg geheel te spuiten. Aangezien dat de enige velg nog was zonder schade heb ik 100 euro korting gekregen op de nieuwe set. P.s was bij profile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pech onderweg in het zuiden van Griekenland (Kythira, een klein eiland onderaan de Peloponnesos). Twee man bijna anderhalf uur aan het werk geweest om de band te plakken, rekening (schrik niet) € 8,00. Daar kunnen ze bij Volkswagen nog iets van leren ????.

 

Wiel eraf

attachicon.gifIMG_0326.jpg

 

Zoeken naar het lek

attachicon.gifIMG_0325.jpg

 

 

Uurloon is dus vrijwel niets, maar het werk wordt dan ook op z'n Grieks gedaan. Heb nu een aantal stevige herinneringen aan deze reparatie op m'n 19" Verona velg...

 

Foutje van de monteur

attachicon.gifIMG_0329.jpg

 

Even stevig gewrikt om de band van de velg te krijgen

attachicon.gifIMG_0330.jpg

 

Weet iemand misschien of de velg weer wat op te knappen is? Wat zou zoiets kosten? Nieuwe velg kost € 850, best veel geld voor een cosmetisch iets ????

 

Vandaag de auto opgehaald bij WielFix, velg ziet er weer strak uit:

post-24017-0-95042800-1529427750_thumb.jpg

 

Bij het balanceren van het wiel werken ze de loodjes zoveel mogelijk weg achter de spaken, netjes!

post-24017-0-91782200-1529427763_thumb.jpg

 

Bleek ook schade aan een andere velg te hebben, is me een raadsel waar ik dat heb opgelopen...

post-24017-0-17152700-1529427955_thumb.jpg

 

Ook die schade weg laten werken, niets meer van te zien. Nu ze toch bezig waren de andere twee velgen ook maar laten doen, zo heb ik nu geen kleurverschil. Kost een paar centen, maar het resultaat mag er zijn  :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden