Ga naar inhoud
  • 0

Eibach verlaging of H&R?


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Ben aan het kijken voor een verlagingsset voor de V6.

Heb dus 2 setjes gevonden voor nette prijzen.

Wat ik dus wil weten is wat nou het verschil is tussen de verlagingsveren van Eibach en verlagingsveren van H&R.

Er staat dat ze allebei maar tot 20% stugger zijn dan origineel, maar er staat niet waarom H&R €100,- duurder is dan Eibach.

Heeft iemand ervaring met deze merken onder de Passat i.c.m. originele schokdempers, en weet iemand het verschil tussen deze 2 merken?

 

Hoor graag van jullie!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb onder voorgaande auto's zowel Eibach als H&R gehad.

Ik zou altijd voor een compleet set gaan. Ik heb me vorige week net kunnen bedwingen om niet een Eibach verenset te kopen.

Ik kon een, nieuw in doos, setje Eibach voor de helft van de nieuwprijs krijgen. Mijn gedachte was om zo de auto net even wat mooier te hebben staan.

Dat zou ook wel het geval geweest zijn, maar uiteindelijk betwijfel ik of het ook beter gereden had. Je gaat een verlagingsveer met een, waarschijnlijk, redelijk versleten schokdemper combineren.

Ik weet niet hoeveel kilometers jouw auto al achter de rug heeft, maar de mijne is 240K oud. Ik ga er maar even vanuit dat de schokdempers die zelfde afstand mee zijn geweest. Dat ze niet uitwendig lekken wil nog niet zeggen dat ze nog helemaal goed zijn. Vandaar dus dat ik van de Eibach veren afgezien heb. Ik wacht nu even tot ik weer wat centen heb en tot ik de wat belangrijkere dingen eerst gedaan heb. Dan zal ik daarna waarschijnlijk voor de B12 kit gaan. Dit is een set van Eibach veren en Bilstein schokdempers. Dat rijdt echt geweldig. Ik heb zo'n set onder mijn Audi A3 Sportback gehad en was gewoon helemaal af. Onder vorige auto's heb ik verschillende sets gehad, maar altijd complete sets en nooit alleen verlagingsveren met originele schokdempers. Onder een Audi A4 Avant (B6) heb ik een KW set gehad. Dat reed ook goed. Onder een VW Bora had ik een H&R set. Dat was ook OK. Maar het meest te spreken was ik over het B12 set van Eibach en Bilstein. Qua kosten zal het iets meer zijn omdat je ook de dempers vervangt, maar het meeste werk zit toch in de voorste dempers en veren. Dat maakt dus ook niet uit als je alleen de verlagingsveren doet. Ook dan moet de hele voorkant los en moet je de auto uit laten lijnen.

 

Ik zou dus voor een complete set gaan.

aangepast door Dianick
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de Passat ook net als de Audi A4 last van iets andere achterwielkasten ten opzichte van de voorzijde waardoor het lijkt of hij na verlaging iets te ver doorzakt?

Bij mijn Audi A4 avant heb ik bij mijn B12 set na 6mnd aan de achterzijde een 2cm verhogingsring van Weitec moeten plaatsen.

Hij staat nu met de wielkasten perfect recht.

 

Er zijn enkele merken die setjes verkopen met voor 4cm verlaging en achter 3cm.

 

Kijk ook is naar een AP schroefset, prima kwaliteit, betaalbaar, en veel comfort.

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb idd gekeken voor een AP schroefset, maar na 2x bestellen en niks ontvangen behalve refund heb ik het opgegeven.

Blijkt dat er geen AP schroefsets meer geproduceerd worden voor de 2.8 V6 4Motion modellen.

Ben nu dus aan het kijken voor een standaard verlagingssetje van ongeveer 35mm.

Of mijn schokdempers nog in goede staat zijn weet ik niet, maar dat is geen probleem dan vervang ik die ook gelijk mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden