Auto heeft bijgeluiden omtrent de koppeling/vliegwiel/druklager enz.. dit was bij de mensen a heel lang bekend, toch lange tijd(stevig) ermee doorgereden.
Auto bij ons ingepland, dag ervoor zou die een ander bijgeluid erbij hebben, auto is bij vervolgens bij ons afgezet.
Met starten en licht gasgeven een tikkend motorgeluid, de versnellingsbak is losgehaald komplete 2massa vliegwiel set incl koppeling druklager enz vervangen,
Vervolgens het kleppendeksel eraf genomen en jaa hoor, nokkenas weggesleten incl klepstoters enorm ingelopen.
Nieuwe nokkenas incl stoters en lagerkappen gemonteerd, auto laten lopen..
Enorm motorgeluid wat eigenlijk veranderd van tikkend naar schuurend geluid.
Carterpan verwijderd incl ballansmodule, wat blijkt nu: drijfstang lagers cil. 2 helemaal na gort en kruktap afgebroken.
Zoviezo is er olie verdunning door de tandempomp, krukas heeft rake klappen gehad door het versleten vliegwiel.
Wat is wijsheid... morgen komt er een motorexpert naar kijken evt. Mogelijkheden.
* motor eruit > ander onderblok
* eigen onderblok opmaken > nieuw of gebruikte krukas erin.
* zie het niet zitten op een kompleet ander blok te zoeken, aangezien de mensenal kosten hebben met de cilinderkop rep.
Vraag
ChromPassat
Beste leden, graag jullie hulp gevraagd.
Heb een 3C 2.0tdi 8V BMP 4 motion staan.
280.000km
Auto heeft bijgeluiden omtrent de koppeling/vliegwiel/druklager enz.. dit was bij de mensen a heel lang bekend, toch lange tijd(stevig) ermee doorgereden.
Auto bij ons ingepland, dag ervoor zou die een ander bijgeluid erbij hebben, auto is bij vervolgens bij ons afgezet.
Met starten en licht gasgeven een tikkend motorgeluid, de versnellingsbak is losgehaald komplete 2massa vliegwiel set incl koppeling druklager enz vervangen,
Vervolgens het kleppendeksel eraf genomen en jaa hoor, nokkenas weggesleten incl klepstoters enorm ingelopen.
Nieuwe nokkenas incl stoters en lagerkappen gemonteerd, auto laten lopen..
Enorm motorgeluid wat eigenlijk veranderd van tikkend naar schuurend geluid.
Carterpan verwijderd incl ballansmodule, wat blijkt nu: drijfstang lagers cil. 2 helemaal na gort en kruktap afgebroken.
Zoviezo is er olie verdunning door de tandempomp, krukas heeft rake klappen gehad door het versleten vliegwiel.
Wat is wijsheid... morgen komt er een motorexpert naar kijken evt. Mogelijkheden.
* motor eruit > ander onderblok
* eigen onderblok opmaken > nieuw of gebruikte krukas erin.
* zie het niet zitten op een kompleet ander blok te zoeken, aangezien de mensenal kosten hebben met de cilinderkop rep.
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten