Ga naar inhoud
  • 0

Subwoofer Passat Limo GTE


MM101

Vraag

Hi all, wellicht is de vraag al eens gesteld maar ik kan het 1, 2, 3 vinden. 

 

Hoe kan ik een subwoofer plaatsen in een GTE limo met Discover Pro? 

 

Ben ik gewezen op enkel de VW eigen optie ( http://www.ebay.de/itm/381004654695?clk_rvr_id=1137354939598&rmvSB=true ) of kan ik iedere willekeurige sub op de Discover Pro aansluiten?

 

Bedankt voor jullie antwoorden  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is inderdaad wel een hele mooie oplossing in die zin dat het goed zal samenwerken met wat er nu 'af-fabriek' als geluidsinstallatie in de Passat zit. Dus zaken als waar en hoe tap je het geluidssignaal af om de sub aan te sturen, hoe pas je de filtering van de bestaande luidsprekers aan zodat daar het laagste laag wordt weggefilterd en naar de sub wordt gestuurd, daar biedt dit systeem een oplossing voor.

 

En wat netjes is, is dat het systeem ingesteld wordt voor een Passat, en daarmee vervalt één belangrijke stap, en dat is het optimaliseren van een (zelf) op maat gemaakt systeem. Want hoewel er met dat laatste meer te bereiken zal zijn, lukt dat alleen als er de juiste kennis aanwezig is om die afstelling goed te doen.

 

Hoewel ik het nog nooit gehoord hebt, maak ik op uit wat ik er van kan nalezen dat er wel over is nagedacht. Want ook de bestaande speakers worden door dit systeem door de extra versterker aangestuurd.

 

Zelf vind ik de standaard geluidsinstallatie in de B8 al behoorlijk goed, echt weer beter dan in de B6/B7, en met wat meer vermogen op de standaard luidsprekers en aangevuld met een sub zou het een heel behoorlijk systeem op kunnen leveren.

 

Maar goed, dit is allemaal theorie, ik ben zelf ook gewoon benieuwd hoe dit systeem zal klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is inderdaad wel een hele mooie oplossing in die zin dat het goed zal samenwerken met wat er nu 'af-fabriek' als geluidsinstallatie in de Passat zit. Dus zaken als waar en hoe tap je het geluidssignaal af om de sub aan te sturen, hoe pas je de filtering van de bestaande luidsprekers aan zodat daar het laagste laag wordt weggefilterd en naar de sub wordt gestuurd, daar biedt dit systeem een oplossing voor.

 

En wat netjes is, is dat het systeem ingesteld wordt voor een Passat, en daarmee vervalt één belangrijke stap, en dat is het optimaliseren van een (zelf) op maat gemaakt systeem. Want hoewel er met dat laatste meer te bereiken zal zijn, lukt dat alleen als er de juiste kennis aanwezig is om die afstelling goed te doen.

 

Hoewel ik het nog nooit gehoord hebt, maak ik op uit wat ik er van kan nalezen dat er wel over is nagedacht. Want ook de bestaande speakers worden door dit systeem door de extra versterker aangestuurd.

 

Zelf vind ik de standaard geluidsinstallatie in de B8 al behoorlijk goed, echt weer beter dan in de B6/B7, en met wat meer vermogen op de standaard luidsprekers en aangevuld met een sub zou het een heel behoorlijk systeem op kunnen leveren.

 

Maar goed, dit is allemaal theorie, ik ben zelf ook gewoon benieuwd hoe dit systeem zal klinken.

Thanks BMer voor je reactie. Het lijkt inderdaad een erg mooie OEM oplossing. Vraag is alleen of dit redelijk eenvoudig is aan te sluiten of dat de gehele binnenkant van de GTE los moet. Iemand daar ervaring mee?

 

Ps: ik ben zeker niet ontevreden over het standaard geluid van de Discover Pro maar mis toch wat meer zwaardere tonen. Ook omdat ik net uit een Audi met sub kom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroegah.. was het zo dat je een kabel van voren naar achter moest trekken. Liefst een externe vrij output wat gescheiden laagtonen doorgeeft.

 

Dat zal bij de huidige auto's niet anders zijn. Je kunt kiezen voor een actieve sub met x-over filter waarmee je kunt bepalen hoeveel laagtonen naar de sub gaan en hoeveel wordt gefilterd. Mogelijkheid is er ook om op de plek van het reservewiel een sub te monteren. Dit zag ik onlangs bij een vriend met een overvolle 2012 Mazda 6.

 

Deze past zelfs in je reservewiel en is erg betaalbaar. Audiosignaal is vast ergens af te tappen of wellicht heeft de B8 een extra output voor de sub.

http://www.hifidump.nl/pioneer-pioneer-ts-wx610a-200-watt-max.html?channable=e10967.MzI4MjUwODg&gclid=COHCgtj_jdECFawW0wodTRIFTQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt ze al origineel voor de Golf VII dus ik verwacht dat dit ook voor de B8 spoedig zal komen.

http://www.volkswagen-accessories.com/en/product-ranges/infotainment/plug-and-play-soundsystem.html

Dat is hetzelfde systeem als waar TS naar verwijst.

 

https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/car-electronics/audio/000051419A-soundsysteem-480-watt-incl-subwoofer-in-bagageruimte

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

All, bedankt voor jullie reacties :)

 

Enige wat mij dus zorgen baart is de volgende opmerking op de VW site: 

 

 

Aanvullende informatie De subwoofer wordt geplaatst in de bagageruimte. De subwoofer is niet geschikt voor GTE modellen.

 

Laat het nu net om een GTE gaan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroegah.. was het zo dat je een kabel van voren naar achter moest trekken. Liefst een externe vrij output wat gescheiden laagtonen doorgeeft.

 

Dat zal bij de huidige auto's niet anders zijn. Je kunt kiezen voor een actieve sub met x-over filter waarmee je kunt bepalen hoeveel laagtonen naar de sub gaan en hoeveel wordt gefilterd. Mogelijkheid is er ook om op de plek van het reservewiel een sub te monteren. Dit zag ik onlangs bij een vriend met een overvolle 2012 Mazda 6.

 

Deze past zelfs in je reservewiel en is erg betaalbaar. Audiosignaal is vast ergens af te tappen of wellicht heeft de B8 een extra output voor de sub.

http://www.hifidump.nl/pioneer-pioneer-ts-wx610a-200-watt-max.html?channable=e10967.MzI4MjUwODg&gclid=COHCgtj_jdECFawW0wodTRIFTQ

Helaas is er in de GTE geen reservewiel ruimte :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aj, dat zal dan wel niet passen

 

Bij de A6 zit een subwoofer in de zijkant van de kofferruimte. Weet niet of de GTE hier ook de nodige ruimte heeft. Wellicht iets op maar laten maken?

Ik begrijp al niet waarvoor het bij de GTE niet zou kunnen. De kofferbak is echt ruim genoeg voor die losse kist. Iemand enig idee of het misschien met de kabelboom te maken heeft? Wellicht dat deze niet standaard in de GTE ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik vind zo'n los ding altijd vervelend in de kofferbak en zou hem persoonlijk liever weggewerkt hebben in de zijwand, bijvoorbeeld. Maar de kofferruimte is groot zat en als je er geen last van hebt dan is dat een prima oplossing.

Dat is inderdaad ook mijn gedachte. Er passen bijna 34 kratten pils in de kofferbak, zo'n sub kan er ook wel bij  :angel:

 

Grote vraag is dus vooral... hoe aan te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hiervoor uitvoering navraag gedaan bij de leverancier (Audiotech Fischer)van VW voor een GTE Variant met Discover Pro.

Het is idd zo dat in ETKA vermeld staat dat het niet toepasbaar is voor een GTE.

De leverancier geeft aan dat het wel kan passen/werken maar dat ze het advies van VW in deze niet naast zich neer kunnen leggen. De reden is bij hun niet bekend.

Ik vind het toch net te tricky om een subwoofer (kist) 000-051-419C te bestellen en in te bouwen ondanks dat de kosten meevallen. Inbouw is heel simpel via een standaardkabel die in het handschoenenkastje word aangesloten. Er zijn op internet diverse instructies/filmpjes beschikbaar (even zoeken naar Golf 7 Plug & Play Soundsystem) 

Alternatief is de Match 62DSP versterker en kabel die op de DP aangesloten kan worden.

 

Wacht nog steeds op de persoon op een forum die het gewoon gedaan heeft..... :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden