Ga naar inhoud
  • 0

Motorstoring 1.6 TDI 2011


Thomasl

Vraag

Beste collega Passatrijders,

 

Vandaag gemerkt dat mijn Passat van 2011 in noodloop ging, waarbij het lampje van de gloeibougies ging knipperen en het motorstoring lampje brandde constant.

 

Mijn vriendin had gisteren al iets gevoeld aan de Passat maar ze kon niet goed vertellen wat.

 

Vandaag heb ik tijd gehad om eens een ritje te maken en de eerste 5 minuten reed hij perfect zoals tevoren maar dan sprongen de lampjes plots aan en ging hij in noodloop (uitroepteken en wit logo van cruise control op digitaal scherm)

 

Dinsdagmorgen een afspraak bij de garage om alleen uit te lezen, fysiek onderhoud zou pas vanaf de 20ste kunnen.

Ik begin al te stressen want de 18de zouden we naar de kerstmarkt in Keulen vertrekken voor enkele dagen...

 

Iemand een idee? Ik vermoed dat jullie pas dinsdag een effectief antwoord kunnen geven op mijn vraag, maar ik wou mijn zorgen nu al even kwaad aan de kenners :)

 

 

mvg

 

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Iets van een jaar geleden heb ik ook een motorstoring in mijn B7 1.6 TDI gehad, was bij flinke tegenwind en volle belading op de snelweg.

Bij de garage hebben ze een update aan het motormanagement uitgevoerd en daarna nergens meer last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Remlichten werken nog alle 3!

 

Ben vandaag langs een vriend geweest die het uitleesprogramma "Autocom" heeft, niet zo gedetailleerd als de VagCom maar het is wel iets.

 

Deze gaf foutcodes P046C00

                                P040800

 

deze zouden allebei iets te maken hebben met sensors in het DPF systeem.

 

Zijn jullie al iets meer met die codes of is dat chinees van dat "AutoCom" programma?

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit heb ik ondertussen al gevonden op het net

 

P046C00 Uitlaatgasterugvoering positiesensor signaal niet logisch

 

P040800 Abgasrückführungs-Positionssensor signal zu hoch

 

Dus vermoedelijk iets met die bepaalde sensor...

 

Enig idee of daar nog iets mee aan verbonden zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BTW, even iets ontdekt. Op mijn inschrijvingsbewijs van de auto staat er dat ik model 3C heb... Maar ik dacht dus altijd dat ik de 3AA had?? Ik heb NIET de ronde achterlichten, maar heb het passat model van 2011 tot 2014? Kan er iemand mij dat ook uitleggen? pff veel vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koeler van EGR blijkt kapot te zijn. EGR moet volledig vervangen worden volgens dealer, prijskaartje +1000 euro... Mooi niet!

Heb al een degelijke betrouwbare garage gevonden die het voor bijna de helft doet!

Ik heb getwijfeld om te laten chippen en EGR te laten wegschrijven, maar mijn Passat moet zijn terugroeping nog krijgen ivm dieselschandaal.. en dan zat ik weer in de problemen als ze alles resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koeler van EGR blijkt kapot te zijn. EGR moet volledig vervangen worden volgens dealer, prijskaartje +1000 euro... Mooi niet!

Heb al een degelijke betrouwbare garage gevonden die het voor bijna de helft doet!

Ik heb getwijfeld om te laten chippen en EGR te laten wegschrijven, maar mijn Passat moet zijn terugroeping nog krijgen ivm dieselschandaal.. en dan zat ik weer in de problemen als ze alles resetten.

voor bijna de helft is dan dus minder dan 500 euro? Volgens mij kost een nieuw origineel deel al bijna 450 euro je kan er ook niet heel makkelijk bij.. daar waar die kabel opgebonden zit zit je roetfilter/uitlaat aan vast..

Poza_cay_Copy.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden