Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C 2008 Climatronic. Blower fan werkt niet


dieseltje

Vraag

Zoals het onderwerp al aangeeft doet mijn blower het totaal niet.
zekeringen zijn goed dus daar kan het niet aan liggen.
Hoe kan ik checken of de blower motor defect is of dat de weerstandbank defect is.

Lijkt mij dat als je de boel op vol vermogen instelt de weerstandbank niet nodig is en de fan zou moeten draaien. Maar dat gebeurt bij mij ook niet.

 

Als het motortje stuk is, is deze eenvoudig te vervangen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alle,

 

Je kunt er het beste bij wanneer je het dashboardkastje uitbouwt, je kunt er dan redelijk goed bij. De motortjes van de klepbediening kun je gemakkelijk af klikken, ik dacht dat er bij 2008 nog maar 1 motortje gemonteerd zat. Comfortmodule 2 moertjes losdraaien en naar voren trekken, stekkers laten zitten. Of je het hele blowerhuis dan kunt losdraaien weet ik zo niet, anders moet ook de rechter voorruit parafaan worden verwijderd, is het nu niet echt weer voor of je moet binnen bij de kachel staan.

Lijkt me sterk dat motortje stuk is, alles kan stuk natuurlijk. Zou eerst via de onderzijde kijken wat er loos is.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vermoed t ook. Heb nu net nog een keer getest en alles werkt zoals behoort. Clima paneel werkt wel zoals normaal. Lampjes branden etc. Kreeg met vagcom foutmelding dat motor defect was.

Heel vreemd allemaal. Zoekplaatje dus. Heb helaas deze week nog geen tijd om e.e.a. los te halen en storing te zoeken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zonet nog even getest en toen deed de blower het weer op volvermogen, dus vermoed dat de weerstandbank kapot is.

Volgens mij wordt de blower elektronisch aangestuurd bij climatronic(bij mijn B3 wel)

 

Bij vol uit zal dan de blower altijd moeten doen bij een bank aangezien hij dan rechtstreeks zonder weerstand zijn spanning krijgt lijkt mij.

Ik vermoed toch wat anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden