Ga naar inhoud
  • 0

Verlichtingsvragen 3C


Dianick

Vraag

Hi all,

 

ik heb onlangs een 2007 Variant gekocht (zie het voorstel topic  :wink: )

Nu heb ik wat vragen mbt de verlichting aan de voorzijde.

 

 

De koplampen geven een nogal tegenvallend lichtbeeld. Het lijken wel gloeiende spijkers, zo slecht! Ik heb nog 2 Philips H7 Xtreme vision lampen liggen. Eens kijken of dat verbetering geeft, of dat ik misschien beter een Xenon setje kan kopen? Ik ben alleen bang voor canbus storing en/of een kapotte ruitenwisser motor. Of misschien van die nieuwe H7 led lampen proberen? Wat in elk geval ook aandacht behoeft zijn de lampen op zich. Die zijn aardig dof geworden, dat draagt natuurlijk ook niet bij tot heldere verlichting. Dus tevens de vraag of ik beter een heel nieuw setje koplampen kan kopen, of dat ik ze misschien beter kan laten polijsten. Bi-xenon units zijn wel mooi maar dat word me momenteel wat te prijzig.

 

Een ander dilemma mbt. verlichting...  :blink2:   Er zit zo'n licht sensor op de auto. Best leuk, maar ik was gewend om ook overdag met licht op te rijden. Nu kan ik natuurlijk met VagCom de auto op "Scandinavië" zetten zodat ik altijd licht aan heb op het moment dat ik het contact aanzet. Maar hierdoor krijgt de accu het direct voor z'n kiezen en is het misschien niet zo best voor de eventuele xenon lampen die ik erin wil zetten. Aan de ene kant wil ik dat de verlichting altijd aan is, maar aan de andere kant wil ik juist dat de lichtsensor optie gebruikt wordt zoals 'ie bedoeld is.  :roll:  

 

Is het trouwens mogelijk om als er mistlampen inzitten, om die zo te schakelen dat ze als dagrijverlichting fungeren? Zijn die ook aan te sturen dat ze aangaan bij de coming- en leaving home functie? Op die manier zou ook eventuele xenon verlichting wat gespaard worden omdat ze niet telkens hoeven te starten. Het volgende wat ik me afvraag? Er zitten nu geen mistlampen op de auto. Ze zijn vrij makkelijk te monteren volgens mij, echter, is alles voorbedraad? Of moet ik allerlei moeilijke toeren uithalen en draden trekken om de boel aangesloten te krijgen? Er zal sowieso een andere lichtschakelaar in moeten denk ik. Ik zie dat mijn lichtschakelaar nu een is met zo'n 'tunnel' logo en dat er alleen maar een logo opstaat voor mistlicht achter. Kan ik deze schakelaar dan vervangen voor een nieuw type waar 'Auto' opstaat en een die voorzien is van een stand voor mistlampen aan de voorzijde, of moet dat er echt een zijn met zo'n 'tunnel' logo?

 

Alle tips en hulp wordt op prijs gesteld!

 

31319619751_369b153e8a_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja.. Dimlicht is inderdaad vrij ruk in de 3c. Daar verbaasde ik me ook heel erg over.

 

Ik heb vorige week ergens tezamen met een zeer behulpzaam mede forumlid xenon erin gezet. Het is allemaal erg krapjes etc..

Als je een goede set koopt met canbus kastjes (bij voorkeur ook met slim balast) dan ben je niet heel veel kwijt en het lichtbeeld is stukken beter. Uiteraard ook geen storing.

 

Mijn advies zou zijn om niet hoger te gaan dan 6k kleurtemperatuur. 6k en lager ziet er nog origineel uit en past bij de auto. Maar dat is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook drl via de mistlampen, tevens een complete set mistlampen te koop(bij interesse even pb doen)

 

En een aftermarket set xenon doet het voor mij voor alsnog erg goed en goed licht!

+1, maar wel een goed setje, niet die setjes van 30 euro.

Montage is makkelijk te doen, ik heb de ballast onder de koplamp geplaatst, zo als de originele ook zitten. Mooi in de rijwind dus blijven ze lekker koel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden