Ga naar inhoud
  • 0

Passat cc 2.0 tdi dsg 170pk, vermogenverlies en noodloop


maniso

Vraag

Beste forumlezers,

 

Ik rijd nu 2 jaar een cc en heb geen problemen gehad tot nu, twee weken geleden viel de wagen in noodloop, heb hem meteen laten uitlezen en gaf foutcode 01262 aan, turbodruk regeling. N75 klep vervangen en weer de weg op. Probleem verholpen....althans dat dacht ik.. Sinds gister merkte ik dat mijn dsg bak te laat opschakelt, soms pas bij 3500 toeren. Je voelt de motor inhouden en dan ineens komt ie. Vandaag zette ik hem in sportstand en trapte het gas vol in ....motor maakt te hoge toeren en valt in noodloop. Auto uitgezet opnieuw gestart en kan gewoon weer rijden. Nu kan ik hem weer wegbrengen en weer laten uitlezen maar zeker weten doet de garage het niet. Het kan dit zijn of dat is t antwoord. Heeft iemand dit probleem gehad en weet wat er mis is? de wagen heeft 250.000 op de klok staan nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

er staat bij 1262 doorgaans nog meer info.. het kan dus zijn dat de N75 onterecht vervangen is.. rijdend uitlezen geeft doorgaans veel meer info dan alleen maar vervangen wat in de Foutcodes staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad (bij BMP motor).... De oorzaak was een klein scheurtje in de aanvoer luchtslang van de turbo. Bij normaal rijden geen probleem, bij eens goed doorduwen op het gaspedaal ging die in noodloop. Even stoppen en motor opnieuw starten, en alles werkte weer normaal.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik herken dit in 2 verschillende situaties: een dier had zijn tanden gezet in een slangetje rondom de N75. In eerste instantie wat ligt inhouden maar later (vermoedelijk nadat dat beest weer zijn tanden in het slangetje had gezet) kreeg ik noodloop als ik meer gas gaf. Matthijs heeft het probleem geconstateerd en ingekort. Probleem opgelost.

 

2 jaar later schoot mijn auto in noodloop tijdens het inhalen op de snelweg. Dit ging gepaard met zwaar motorgeluid en een IC slang was losgeschoten. Kon nauwelijks rijden en probleem was opgelost nadat de slang weer vastgezet was.

 

Hopelijk kun je iets met deze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag laten uitlezen, foutcode p0299. Daarna rijdend uit laten lezen, de turbo kreeg niet genoeg lucht binnen, pas na 5 sec en vol gas komt de turbo ineens. Bleek de wastgate actuator te zijn. Stangetje bewoog 1mm... Garage heeft er 1 besteld en hopelijk ben ik dan weer safe... Ik heb wel een kijkje in mijn turbo kunnen kijken en deze was brandschoon gelukkig. Dus nu heb ik een nieuwe n75 klep en een nieuwe wastegate actuator. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden