Ga naar inhoud
  • 0

Android DAB+ radio in combinatie met Monsoon systeem ?


bbart

Vraag

Ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een 3C variant Highline/R-line.

Auto is van alle denkbare opties voorzien, dat zit dus wel goed.

 

De auto is echter 'maar' uitgerust met een MFD2 unit en zou deze graag updaten.

De MFD2 laat bijv. ook niet de parkeersensoren en climatronic info zien, maar ik zou ook graag naar DAB+ willen gaan.

 

Op ebay.de en ali vind ik genoeg keuze uit mooie radio's, maar gaat dit ook werken samen met de versterker van VW?

En werkt dat wel allemaal lekker met de MFD en stuurwielbediening?

 

Zijn er mensen met ervaring hier?

 

Of moet ik dan toch naar een rns510 gaan zoeken? (in mijn ogen alleen maar duur en langzaam, maar natuurlijk wel origineel)

De auto is overigens ook al voorzien van een VW individual usb stekker in het handschoenkastje, heb er een usb stick in geduwd de mfd2 zag wel de 'wisselaar' maar geen muziek, moet de usb stick in een speciale format worden ingedeeld? (in een goedkope jvc radio speelt hij wel prima)

 

 

 

post-15219-0-48602200-1480592802_thumb.jpg

post-15219-0-36084600-1480592809_thumb.jpg

aangepast door bbart
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OPS weergave werkt pas als je ook een andere stuurdoos hebt en climatronic weergave vanaf 2e generatie unit.

Verder zijn de android systemen best wel uitgebreid, alleen integratie met auto is minder. Je hebt geen nuttige weergave in je display (pijlen etc) en ook uitlezen met vagcom of diagnose kasten gaat niet.
verder zul je de aansluiting moeten aanpassen. De pre-out moet je gebruiken naar de versterker ingang van het vw soundsystem (onder de bestuurdersstoel)

 

en last but not least. levensduur van deze systemen is veel korter dan een echte RNS 510

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er gaat niets boven een Originele RNS 510, en langzaam zeker niet.

Ik zou mijn Android radio gaan vergelijken met een android telefoon... hoe meer apps op je telefoon ( en de rotzooi cq reclame die achter de apps zitten) hoe langzamer die word... zo gaat dat ook met de android sytemen.

 

RNS 310/315/510/810 zijn ontwikkeld om mee te navigeren, radio te luisteren en je media te gebruiken

Tevens Oem en werkt 1 op 1 met alle modules die in de VW zitten.

Toestel straalt kwaliteit en duurzaamheid uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmmm. Dus begrijp ik het goed dat ik mijn climatronic module en parkeersensorenmodule moet gaan wisselen voor een nieuwere revisie?

 

En werken deze zaken dan wellicht ook al met de mfd2?

 

Ik was in de veronderstelling dat deze zaken er gewoon niet op zaten omdat de mfd2 simpeler is.

 

Dan kan ik later altijd nog zoeken naar een 510 of android 'clone'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zenec heeft wel een systeem die compatibel is met de passat,

ook kan deze geconfigreerd worden in een VW soundsystem of Dynaudio set-up.

Ook geeft deze de navi pijlen weer in de teller en OPS (indien de module aanwezig is) en clima weergave (indien gen2 of 3 clima aanwezig is), stuurwielbediening werkt probleemloos.

Ook is er de DAB mogelijkheid op de Zenec systemen. Aftermarket camera kan er op aangesloten worden.

 

Echter de Zenec systemen zijn niet zo goedkoop en is de drempel naar een oem RNS systeem dan erg klein

1000eur voor een Zenec systeem of 1400eur voor een oem DAB RNS510.

 

Echter zal het wel wat kosten,

Nieuwe OPS module - niet zo duur - iets duurder omdat je een OPS module moet hebben voor automatisch inparkeren

Nieuwe clima gen2 of 3 - redelijk duur en zeldzaam omdat u op zoek moet naar een versie met voorruitverwarming en standkachel

gen2 is duur (rond de 150eur) en gen3 is bijna niet te vinden en als ze er zijn dan zijn ze heel duur (dubbele van de gen2)

Mogelijks moet u ook een andere gateway plaatsen om dit alles werkende te krijgen zonder batterij leegloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werd de Rns gestolen uit de auto, was daar zo ziek van dat ik gelijk naar andere optie's ben gaan kijken.

M'n oog is toen gevallen op een Kenwood dnx525dab.

Geen seconde spijt van gehad.

Beter geluid

Werkt met stuurwielbediening

Dab

Afneembaar front

Ik heb echt 2 jaar heerlijk geslapen zonder bang te zijn voor diefstal en had naar m'n gevoel een veel beter systeem

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondertussen deze : https://www.amazon.de/gp/product/B01N0IG8W3/ref=s9_acsd_hps_bw_c_x_3_w op marktplaats tweedehands gescoord.

 

Tomtom er op geinstalleerd en dat ziet er tiptop uit op 9" touchscreen.

Minpuntje is wel het gemis aan hardwareknoppen zoals een volumeknop, maar de stuurbediening werkt goed.

 

Ook pakt hij via canbus data van de auto zoals openstaande deuren.

Mijn passat heeft niet de juiste modulens voor OPS en Klima, daar heb ik wel al t een en ander van gelezen maar is toch wel wat werk zie ik en €€'s

DAB+ is overigens wel een verademing qua muziekkwaliteit zeker in samenwerking met het VW soundsystem.

 

Verder merk je aan de menu-layout en de bijgeluiden als het volume op 0 staat dat je hier met een chinees ontwikkelde radio zit.

Ik verwacht dat zon Kenwood dat een stuk beter doet, maar dan ben je vast niet zo flexibel qua apps en afspelen van muziek en videos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werd de Rns gestolen uit de auto, was daar zo ziek van dat ik gelijk naar andere optie's ben gaan kijken.

M'n oog is toen gevallen op een Kenwood dnx525dab.

Geen seconde spijt van gehad.

Beter geluid

Werkt met stuurwielbediening

Dab

Afneembaar front

Ik heb echt 2 jaar heerlijk geslapen zonder bang te zijn voor diefstal en had naar m'n gevoel een veel beter systeem

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als de dievengilde aan de weet komen dat het systeem ook 1000 euro kost dan gaat die er ook uit.

vele onder ons vinden een Navilock niet mooi staan, maar het beveiligd wel je RNS.

 

ieder zijn merk toch  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TomTom GO?

 

@@bjeli Ja inderdaad, die software ziet er echt 100% hetzelfde uit als mijn tomtom 5200, alleen de losse tomtom heeft internet ingebouwd en de radio is afhankelijk van tethering via wifi (vanaf deze zomer toch 'gratis' tijdens vakantie) of je moet er echt een 3g stick in doen met losse sim.

 

Maar als ik hem op de oprit opstart dan ziet hij onze wifi nog en haalt hij alle files en vertragingen ook mooi binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bjeli Ja inderdaad, die software ziet er echt 100% hetzelfde uit als mijn tomtom 5200, alleen de losse tomtom heeft internet ingebouwd en de radio is afhankelijk van tethering via wifi (vanaf deze zomer toch 'gratis' tijdens vakantie) of je moet er echt een 3g stick in doen met losse sim.

 

Maar als ik hem op de oprit opstart dan ziet hij onze wifi nog en haalt hij alle files en vertragingen ook mooi binnen.

Mooi man. Zelf navigeer ik namelijk via TomTom GO via mn iphone. De 5,5 inch.

 

Mooi ingebouwd zou helemaal fantastisch zijn. Tja ik betaal er toch voor

 

Is dat ook het merk wat je postte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bjeli Hoi ja het is exact die. Echter volgens mij als je een app koopt op iphone moet je er bij android gewoon weer opnieuw voor betalen....

 

Maar het schijnt ook mogelijk te zijn om de app te downloaden en te installeren zonder betalen, en dan werken de flitsers en files ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bbart Vroeger was dat sowieso het geval. Ik dacht sinds de GO variant niet meer. Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord (ter verificatie). Bij mn vrouw staat hij er ook op. Toen ik nog een iphone had met 16 gb opslag. Haha. Gebruikten we op die van haar met Europa erop.

 

Maar moet toegeven, heb in huis geen android om te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de dievengilde aan de weet komen dat het systeem ook 1000 euro kost dan gaat die er ook uit.

vele onder ons vinden een Navilock niet mooi staan, maar het beveiligd wel je RNS.

 

ieder zijn merk toch :mrgreen::mrgreen:

Oh vast en zeker maar haal keurig het frontje er af s'avonds en dat scheelt toch denk ik

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden