Ga naar inhoud
  • 0

Interval reset niet goed gegaan? [3C]


lonnebol

Vraag

Een paar werken geleden heeft een medeforumlid tijdens een meeting de interval van mijn 3C gereset, omdat ik toen een kleine beurt heb uitgevoerd. Op dat moment had de auto nog 1500 km tot de beurt aan.

Ondertussen 1500 km verder, maar de auto geeft nu "Service jetzt" aan.

 

Is er iets fout gegaan tijdens de reset? Hoe kan dit nu alsnog gereset worden? Zou denk ik om een variabele (long life) interval moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een paar werken geleden heeft een medeforumlid tijdens een meeting de interval van mijn 3C gereset, omdat ik toen een kleine beurt heb uitgevoerd. Op dat moment had de auto nog 1500 km tot de beurt aan.

Ondertussen 1500 km verder, maar de auto geeft nu "Service jetzt" aan.

 

Is er iets fout gegaan tijdens de reset? Hoe kan dit nu alsnog gereset worden? Zou denk ik om een variabele (long life) interval moeten gaan.

Weet je nog wie dat was? Stuur anders een PM naar die persoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet na de reset nog in je teller iets aanpassen met VCDS. Het geloof ik "Service due" die moet op 0 gezet worden.

Is niet fout gegaan, maar een stapje vergeten.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Dat was het inderdaad. Heet iets anders, iets met de melding, kanaal 02 als ik het me zo herinner. Met mijn "eigen" vagcom de interval nog eens gereset en kanaal 02 op 0 gezet. Toen was de melding weg en stond de afstand/ tijd tot volgende beurt op "---". Zit dus nu goed volgens mij.

 

Wel raar eigenlijk dat dat kanaal dan niet met de reset ook aangepast wordt, wat heeft het anders voor zin om de rest automatisch te laten doen.

 

Maar goed, opgelost denk ik. Even kijken of over 500 km een waarde staat tot de volgende beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden