Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter laten plaatsen of zelf plaatsen?


hakimdeechte

Vraag

Beste medeleden,

 

Ik heb een passat 3bg met avb motor, aangezien ik in Belgie woon en veel in de buurt van Antwerpen werk.

Ben ik vanaf februari niet meer gewenst ,omdat mijn auto te veel zou uitstoten.

Indien ik een roetfilter plaats of laat plaatsen ,kan ik nog zonder probleem tot  2020 in antwerpen rijden.

 

Kent er iemand goede adresjes voor aan een goede prijs een roetfilter te kopen of te laten monteren?

 

Mvg Hakim

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, toevallig ken ik een gozer in België.

Hij heeft voor een prikkie destijds mijn 330D behandeld.

Uitlaat open en downpipe roetfilters & katalysator verwijderen. Werkt het zo af dat je er van buiten niks aan ziet.

 

Ik stuur je z'n nummer via pm.

 

Ik moet je even schuldig blijven waar hij in België woont maar het was ergens in de contreien van Limburg dacht ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je beter de auto kunt inruilen voor een exemplaar welke wel voldoet. Het plaatsen van een roetfilter is best kostbaar en heeft ook de nodige sensoren en regelingen nodig. roetfilter is een 1500 euro. sensoren (drukverschil en lambda) ook een paar honderd en dan nog inbouwen met aanpassen van de uitlaat en laswerk. Zou me niets verbazen dat je 2000-2500 euro kwijt bent.

Een achteraf ingebouwd roetfilter filtert altijd minder dan af fabriek dus of de uitstoot dan voldoende is gereduceerd zodat je wel welkom bent in het centrum is dan nog de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb info gevraagd bij de plaatselijke garage.

Ze monteren een retrofit roelfilter met behorende certificaten, je stuurde dan de factuur op , naar de Belgische overheid.

Dan kun je een premie krijgen tot 600 euro.

De totale prijs van filter en montage kost 625 euro.

Dan ben ik weer 2 j veilig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb info gevraagd bij de plaatselijke garage.

Ze monteren een retrofit roelfilter met behorende certificaten, je stuurde dan de factuur op , naar de Belgische overheid.

Dan kun je een premie krijgen tot 600 euro.

De totale prijs van filter en montage kost 625 euro.

Dan ben ik weer 2 j veilig

Kan je mij laten weten welke garage dit is? Ben ook van Antwerpen en heb al rond gebeld maar bij m'n VW garage ben ik 1600 euro kwijt! Midas kon me niet verder helpen... ?! 625 euro is heel goed te doen. Je zou me dus erg op weg helpen met de gegevens van de garage! (mag ik pm natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,ik heb het nog niet laten doen.

Ik ben geregistreerd bij midas in st niklaas, omdat ze het daar niet deden verwijsten ze me door naar Midas in Aartselaar.

Dus heb naar Aartselaar gebeld en stond dan ook al in hun database, en ik vroeg een offerte.

Ze belden me terug en zeiden dat het 625 euro ging kosten.

Ik zal dit pas in februari laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoorde ook al rond en vond nog een andere garage in Mortsel. Daar koste het eerst 648 euro maar na de juiste motorcode te hebben ingevuld werd het 824 euro! Had blijkbaar iets te maken dat ze eerst een filter hadden berekend voor een voertuig dat al max 80 000km had gedaan. Dan zou de filter goedkoper zijn...?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden