Ga naar inhoud
  • 0

Climatronic knippert en blower blaast niet meer


daviddoldersum

Vraag

Hallo allemaal,

 

Sinds vanmorgen het probleem dat de climatronic enige tijd knippert en vervolgens weer terug gaat naar de normale stand.

Nu alleen het probleem dat de blower maar af en toe blaast of helemaal niet.

Heb zekering 25 gecontroleerd en deze lijkt helemaal goed.

Best lastig nu het kouder is en de auto van binnen compleet beslaat.

 

Climatronic gaf geen specifieke foutmelding aan maar alle iconen op het display knipperen gedurende 10-15 seconden.

 

Iemand ideeën of toevallig een oplossing??

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet wel dat het onder de 7 graden bij mijn vorige golf ook altijd een probleem was met beslaan met de climatronic.

Het is alleen nu zo dat ik met geen mogelijkheid de blower aan het blazen krijg.

 

Als ik de auto op contact zet begint de climatronic te knipperen (zie video). Na ongeveer 15 sec stopt het en doet het display weer normaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet niet of het het geval is, maar heb laatst op de koplamp poetsmeeting gehoord, dat als een vag clima knippert, dat het met de fan voor in het motorcompartiment te maken heeft ( vandaar dat hij waarschijnlijk ook geen lucht blaast )

 

misschien voor de mensen hier op het forum die beter in namen zijn als mij :angel: :angel: , de jonge man met de blauw caddy die ook op de meeting was ( ik ben dus echt zijn naam kwijt ( sorry ))

die kan je hier alles over vertellen, die kan je ook vertellen welke fan het precies is die kapot is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit geeft aan dat ofwel de ventilator stuk is (voorin bij de airco radiator), ofwel de zekering ervan (40 ampere boven de relaiskast)

(Als de zekering stuk is, kan alsnog de ventilator stuk zijn.)

 

Voel voorin even of je de elektrische ventilator met de hand kunt rond draaien.

 

Die hoort namelijk soepel te te draaien.

 

Plus laat hem inderdaad even uitlezen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit geeft aan dat ofwel de ventilator stuk is (voorin bij de airco radiator), ofwel de zekering ervan (40 ampere boven de relaiskast)

(Als de zekering stuk is, kan alsnog de ventilator stuk zijn.)

 

Voel voorin even of je de elektrische ventilator met de hand kunt rond draaien.

 

Die hoort namelijk soepel te te draaien.

 

Plus laat hem inderdaad even uitlezen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Passat zojuist opgehaald door de monteur.

Denk kijken of ik hem voor hem kan ontdooien aangezien hij alweer dicht gevroren was.

En ja wel met moeite komt de blower op gang. Auto een kwartier laten draaien zodat hij een beetje op temperatuur was.

 

Starten we hem zojuist weer en mooi niet dat die ging draaien.

 

Ben er dus een beetje bang voor dat de blower aan zijn eind is, maar dat horen we aan het eind van de avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch vreemd, ik heb met mijn huidige passat 3BG als ook met de vorige 3B tijden met een niet werkende airco fan gereden zonder foutmeldingen, knipperende clima of niet werkende blower.

 

Maar je probleem is verholpen. Overigens heel makkelijk om zelf te vervangen die fan. Zelfs ik kan het  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden