Ga naar inhoud
  • 0

Voorglooei lampje blijft branden en motor half vermogen


Schookie

Vraag

Hoi waarde kenners ik heb advies nodig. Ik heb in Kroatië en mijn Passat diesel v6 tdi 4motion uit 2001 heeft een storing, de auto gaat niet boven de 2000 toeren en het voorgloei lampje blijft branden. Ik heb bij een garage geweest en deze heeft fout code 0526 gelezen, volgens de garage moet de pomp vervangen worden (kosten 1500e). Ik ben er niet zeker van omdat de auto gewoon nog rijdt dus hebben jullie advies wat dit kan zijn! Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik kom uit bij een hele andere fout omschrijving ?

 

foutcode:  00526     (de overeenkomstige OBD code(s) is/zijn: P0571, P0572 en P0573)     hex: 20E

vag-com_dot-red.gif  Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.

nl Remlichtschakelaar (F) du Bremslichtschalter (F) en Brake Light Switch (F)

 

out in circuit    ↔    (Circuit Malfunction)
Onderbreking    ↔    (Open Circuit)

 

Mogelijke verschijnselen:

  • MIL = storinglampje brandt
  • Motorstoring
    Een knipperend (voorgloei)lampje
    MIL = Malfunction Indication Light  
  • Remlichten doen het niet
  • Cruise Control doet het niet

 

Mogelijke oorzaken:

  • Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
  • Bedrading en/of aansluitingen tussen de Remlichtschakelaar, remlichten en/of de ABS Regelmodule
  • Remlichtschakelaar (F) defect
  • Remlicht(en) defect
  • Er is een verkeerde gloeilamp aanwezig (bv. 21W ipv 5/21W, of led-lampen erin gezet)
    • Bron Gbn: Het gevolg is dat deze dan bij normaal licht (het 5W gedeelte) ook al het 21W gedeelte van stroom voorziet EN er een koppeling ontstaat tussen je licht-stroomkring en je rem-lichtstroomkring. Daardoor kan het zijn dat de computer ziet dat je remlichten branden, terwijl er maar signaal op 1 van de 2 schakelaars bij je rempedaal staat, omdat er geen rem ingetrapt is en de kring bij je achterlicht doorverbonden is. Check even of het juiste lampje erin zit, scheelt weer een remlicht schakelaar.

 

Mogelijke oplossingen:

  • Check / vervang zekering(en)
    1. haal de zekering(en) er uit
    2. maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
    3. zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
    4. zekering(en) terugplaatsen / vervangen
    5. soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
    6. is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
  • Check / repareer bedrading en aansluitingen
  • Controleer / vervang de remlichschakelaar (F) (check meetwaardeblok in ABS Control Module)
  • Controleer (doormeten!) / vervang de zekeringen
  • Check / vervang gloeilamp(en)
aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had dit gevonden:

 

 

foutcode: 01318 hex: 526

Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.

nl Regelmodule van Inspuitpomp (J399)

du Steuergerät für Einspritzpumpe (J399)

en Control Module for Injection Pump (J399)

Extra info bij de foutcodes.

 

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Geen communicatie ↔ (No Communication)

Geen signaal / communicatie ↔ (No Signal / Communication)

Onwaarschijnlijk signaal ↔ (Implausible Signal)

 

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen defect van/naar de Injectiepomp (J399)

Injectiepomp (J399) defect

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading en aansluiting van/naar de Injectiepomp (J399)

Check communicatie met de Injectiepomp (J399) (meetwaardeblokken 01-08-018)

Check / vervang de Injectiepomp (J399)

Extra info:

Indien aangetroffen in een 2.5l V6 TDI: is er een compressie-test uitgevoerd? Deze foutcode is misschien opgeslagen in omdat er een compressie-test is uitgevoerd, zelfs als de communicatie in orde is. Als dat inderdaad het geval is, dan moet deze foutcode genegeerd en gewist worden

Geen nadere gegevens beschikbaar ↔ (No Elaboration Available)

 

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Software problemen in de ECU

Mogelijke oplossingen:

Negeren en hopen dat het overwaait

Naar de dealer en checken of er een software-update is

Extra info:

Indien aangetroffen in een 2.5l V6 TDI en de fout laat zich niet oplossen, haal dan de voedingskabels van de Regelmodule los gedurende ca. 5 minuten. Nu moet de foutcode wel op te lossen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doorgaans als er iets met de pomp van en V6TDI is dan is het over en uit en loopt ie niet meer en kost je dat een andere pomp, of tenminste andere pompelectronica..

 

MIJN ervaring leert dat 9 van de 10 gebruikte/sloop pompen ook slecht/defect zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doorgaans als er iets met de pomp van en V6TDI is dan is het over en uit en loopt ie niet meer en kost je dat een andere pomp, of tenminste andere pompelectronica..

 

MIJN ervaring leert dat 9 van de 10 gebruikte/sloop pompen ook slecht/defect zijn.

 

gaat het hier om de wel bekende VP44 pomp ??

 

anders heeft @@alexke007 er nog 1 reserve liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden