Ga naar inhoud
  • 0

Update Discover Pro foutmelding


Brambo

Vraag

Edit: zie berichtje hieronder.

 

Heb de laatste update (november) gedownload, met 7zip uitgepakt (zonder foutmelding oid) op een SD kaartje (64 GB).

 

In SD slot 2 geprikt, meteen melding dat er een software update in dat slot zit. Mooi! Dacht ik...

Zodra ik probeer te updaten (vanuit navigatie -> settings) zegt hij dat er geen geschikte bestanden worden aangetroffen. Ook de update vanuit Menu -> System geeft hetzelfde resultaat.

Blijkbaar doe ik iets verkeerd, frustrerend want het lijkt zo rechttoe-rechtaan.

 

Hetzelfde gedaan met een 32 GB USB stick. Exact zelfde als hierboven.

 

Inhoud van de SD kaart/USB: 2 mappen (Mib1 en Mib2) en 2 bestanden (metainfo2.txt en P157_N60S5MIBH3_EU_NT).

 

Iemand die mij in de goede richting kan wijzen?

aangepast door Brambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie zojuist dat ik de Discover Media heb... Dacht altijd dat het de Pro was. Vanavond nog eens een poging wagen...

 

Edit 2: inderdaad de Media... Files op originele SD kaart gewist en nieuwe erop gezet. Werkt.

aangepast door Brambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel de pro en krijg ook de melding dat er geen geschikte bestanden zijn gevonden. Snap er niks van. Is echt de update voor de pro. Kan het met de flitspalen import te maken hebben? (jullie weten wel, het bestandje wat elders op forum staat)?

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is een update, bij mij staan nu alle landen op 2017, heb er eerst een paar onder het rijden via 4G geupdate, maar dat schoot niet op, dus toen de hele zwik in 1 keer gedownload, wel heb ik na het kopieren op de SD kaart het kaartje gecleaned om de onzichtbare rommel te verwijderen die op een kaartje wordt gezet door in mijn geval OS van Apple, na dit verwijderen, werd de update pas gezien, met de auto op het contact op de oprit was ik in een 40 minuten klaar gok ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK; ook ik heb e.e.a via Apple (OSX) gedecomprimeerd en op het (leeggemaakte, niet schoon gemaakte) SD kaartje gezet. Heb nu op een Windows machine het SD kaartje geformatteerd en ben nu de uitgepakte bestanden op kaartje aan het zetten. Hopelijk kan ik vanmiddag vertellen dat het gelukt is.

 

PS  Micky: heb je het mapje dat ontstaat op de SD gezet of alleen de INHOUD van het mapje (met de onderdelen Mib1, Mib2, metainfo2 en PB157-etc)?

 

UPDATE: helaas: De discover Pro ziet dat er een software update is, maar daarna krijg ik dezelfde foutmelding als Brambo. Zucht

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK; ook ik heb e.e.a via Apple (OSX) gedecomprimeerd en op het (leeggemaakte, niet schoon gemaakte) SD kaartje gezet. Heb nu op een Windows machine het SD kaartje geformatteerd en ben nu de uitgepakte bestanden op kaartje aan het zetten. Hopelijk kan ik vanmiddag vertellen dat het gelukt is.

 

PS Micky: heb je het mapje dat ontstaat op de SD gezet of alleen de INHOUD van het mapje (met de onderdelen Mib1, Mib2, metainfo2 en PB157-etc)?

 

UPDATE: helaas: De discover Pro ziet dat er een software update is, maar daarna krijg ik dezelfde foutmelding als Brambo. Zucht

Met welk programma heb je de gezipte file uitgepakt op je Mac? Eerste keer dat ik de file op een Mac heb gedownload heb ik het uitgepakt met The Unarchiver. Uitpakken leek goed te gaan, maar de Discover Pro herkende de update niet.

 

Heb nu een ander tooltje op de Mac gebruikt (Keka), dit keer herkende de Discover Pro de update wel.

Zie http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37459-map-updates-november-2015/page-2

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met welk programma heb je de gezipte file uitgepakt op je Mac? Eerste keer dat ik de file op een Mac heb gedownload heb ik het uitgepakt met The Unarchiver. Uitpakken leek goed te gaan, maar de Discover Pro herkende de update niet.

 

Heb nu een ander tooltje op de Mac gebruikt (Keka), dit keer herkende de Discover Pro de update wel.

Zie http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37459-map-updates-november-2015/page-2

 

Hi Herbie e.a. Ik ga bovenstaande proberen (ik heb idd unarchiver gebruikt), maar eerst het volgende. Op de Duitse VW site kun je een programma downloaden, genaamd DiscoverCare. Hiermee heb ik succesvol een update kunnen doen. Interessant is echter de software versie: P153_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.15.md5. De kaarten in mijn Discover Pro geven aan dat ze van 2016/2017 zijn.

 

Deze is anders dan de versie van Brambo (P157_N60S5MIBH3_EU_NT). 

 

Raar toch?

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE:

 

ik heb gewoon de Pro :wink: . .

Als gezegd, updaten via het Duitse programma DiscoverCare ging goed, maar was een andere kaartversie (2016/2017, zie boven).

De gecomprimeerde file van de Nederlandse site (P157_N60S5MIBH3_EU_NT)) eerst op Windows10 met het door VW aangegeven programma uitgepakt; helaas, het uitpakken ging met foutmeldingen gepaard en de update lukte niet.

 

Hierna de gecomprimeerde file  met het door Herbie geadviseerde programma (Keka) uitgepakt, en voila, de update is gelukt.

 

Allen dank voor jullie adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK; ook ik heb e.e.a via Apple (OSX) gedecomprimeerd en op het (leeggemaakte, niet schoon gemaakte) SD kaartje gezet. Heb nu op een Windows machine het SD kaartje geformatteerd en ben nu de uitgepakte bestanden op kaartje aan het zetten. Hopelijk kan ik vanmiddag vertellen dat het gelukt is.

 

PS  Micky: heb je het mapje dat ontstaat op de SD gezet of alleen de INHOUD van het mapje (met de onderdelen Mib1, Mib2, metainfo2 en PB157-etc)?

 

UPDATE: helaas: De discover Pro ziet dat er een software update is, maar daarna krijg ik dezelfde foutmelding als Brambo. Zucht

alleen de bestanden anders werkt het niet, maar je zult de verborgen bestanden ook moeten verwijderen als je een mac gebruikt hebt, anders gaat het normaal gezien niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets zegt me dat VW niet bepaald de handigste methode heeft gekozen qua update-methode... Ik update diverse devices regelmatig en al vele jaren, maar op een of andere manier is dit niet de meest gebruiksvriendelijke manier. En dan vind ik mezelf (bescheiden als ik ben) nog heel erg handig met dit soort dingen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets zegt me dat VW niet bepaald de handigste methode heeft gekozen qua update-methode... Ik update diverse devices regelmatig en al vele jaren, maar op een of andere manier is dit niet de meest gebruiksvriendelijke manier. En dan vind ik mezelf (bescheiden als ik ben) nog heel erg handig met dit soort dingen :wink:

Het is ook de bedoeling dat VW dit doet en niet de klant zelf. Klanten binding niemen ze dat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ook de bedoeling dat VW dit doet en niet de klant zelf. Klanten binding niemen ze dat :mrgreen:

 

Eerder deze week 2 uur gewacht in de showroom na afspraak. Grote servicebeurt? Nee w.i.n.t.e.r.b.a.n.d.e.n.w.i.s.s.e.l... Ik verwacht absoluut geen F1-achtige toestanden, maar toen ik na 1,5 uur subtiel aangaf dat ik nog iets meer te doen had die (werk)dag, werd men nog een beetje kriegelig ook. Hou mijn hart vast hoelang zoiets uiterst complex als een kaartupdate dan wel duurt  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerder deze week 2 uur gewacht in de showroom na afspraak. Grote servicebeurt? Nee w.i.n.t.e.r.b.a.n.d.e.n.w.i.s.s.e.l... Ik verwacht absoluut geen F1-achtige toestanden, maar toen ik na 1,5 uur subtiel aangaf dat ik nog iets meer te doen had die (werk)dag, werd men nog een beetje kriegelig ook. Hou mijn hart vast hoelang zoiets uiterst complex als een kaartupdate dan wel duurt  :wink:

Het was ook heeeeeeel sarcastisch bedoeld he. 

Ben het met je eens, de gemiddelde dealer werkt volgens het boekje helaas en de kennis is er ver te zoeken. Hier op het forum is meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde dealer. Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren er zijn ook goede bij. Weliswaar zeer schaars maar ze zijn er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal, even afstoffen..

ik heb vandaag een poging gewaagd om mijn DP een update te geven. Op een w10 pc alles gedaan zoals word aangegeven in de pdf handleiding maar krijg in de auto ook de foutmelding “geen bestanden enz”

Na 4 jaar is het dus nog steeds niet 100% duidelijk hoe het nu echt moet! Heb uiteraard een goede sd kaart, geformatteerd naar fat32. De file juist uitgepakt enz. Wat doe ik verkeerd? 

De Uitgepakte file bevat twee mappen en een tekstbestand. Moet daar nog iets mee gebeuren?

Groet Edwin
 

aangepast door Evberkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Evberkel Geen idee hoe goed je Duits is, maar misschien heb je hier wat aan.
Hij heeft ook een DP, maar een iets nieuwere model trouwens.
 

 

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is gelukt na 4 pogingen. De eerste 3 pogingen heb ik de kaart geformatteerd, en de software er opnieuw opgezet. Ik heb de handleiding van vw gehanteerd, daar staat in dat je een mapje op de kaart moet aanmaken waarin je de software uitpakt. Op het filmpje werd dit niet gedaan, daar word de software rechtstreeks naar de kaart uitgepakt, geen mapje aanmaken dus. En dat werkt! De handleiding van vw is dus niet juist. Bedankt Ozzy40 en de rest voor de tips. 
 

Groet Edwin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden