Ga naar inhoud
  • 0

Stoelverwarming Passat B7 (365) valt uit.


st@mmy

Vraag

Hoi allen,

 

Ik heb al enige tijd problemen dat mijn stoelverwarming al na en paar minuten uitvalt.

Als ik in de auto stap en start de stoelverwarming op standje 3 dan wordt de stoel enigszins warm, echter niet heet. 

En ik voel dat hij dan ook niet warmer wordt, eerder weer afkoelt.

Als ik de verwarming opnieuw start door hem weer op standje 3 te zetten dan wordt hij wel heet en blijft ook heet.

Tevens heb ik het idee dat hij op standje 2 net zo heet is als op standje 3.

 

Weet iemand hoe het hoort te werken? Is het normaal dat de verwarming na een aantal minuten uit gaat?

M.a.w. zit er een tijdfactor in of gewoon temperatuur geregeld.

De ledjes blijven wel gewoon branden trouwens.

Hoogst irritant dat ik telkens de verwarming moet resetten.

Is het uit te lezen met Vagcom of er stroom loopt o.i.d. of de temp. sensor waarde.

 

Hoor graag even

Gr. Stammy.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou "as we speak" zit in de auto met mijn vagcom (cloon) en de hele tijd staat de stoelverwarming aan, en auto op contact.

Er gebeurde niks de laatste 20minuten en nu in eens uit het niets wordt mijn stoel warm.???  Hij nokt er overigens ook al weer mee.

Vreemd ik doe niks ik beweeg amper. Bijrijder staat ook aan en blijft koud..??? 

 

Aan/uit niets. Contact uit en weer aan en daar komt ie weer.  schiet mij maar lek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens geen fout codes in moduul 08 en 09.

Met draaiende motor, Verwarming stopt na ongeveer 2 minuten. regeling uit/aan en loei heet op standje 3.

Concrete vragen.

Kun je alle stekkers onder de stoel zo maar los trekken i.v.m. de Airbags o.i.d.?

Hoe kan ik de stoom zien door de stoel verwarming.?

Verder iemand tips dan wel ervarings deskundige.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gele stekkers zijn van de airbag, die aangesloten laten. Stroom kan je niet zien, die moet je meten. Daarom is het makkelijker de weerstand te meten van het verwarmingselement aan beide zijde. En dan met de wet van ohm het stroomverbruik uit te rekenen. Dat is boordspanning gedeeld door de weerstand. Dus voor makkelijkheid 12volt gedeeld door de weerstand. En dat aan beide zijdes. Heb je echt een zware afwijking dan in weerstand dan zit het probleem daar in. Bij de b6 zit er nog een regelkast onder de stoel, misschien bij jouw ook wel en is deze stuk bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die stekkers heb ik niet dit is een B7 ik heb alleen zwarte stekkers. 1 grote voor, ik vermoed voor de elektrische bediening. 1 kleine midden met dunne bruine draden, en nog een grotere achter. Dus lastig verhaal. Zijn er elektrische tekeningen van.?

Ik begrijp dat je met vagcom de stroom niet uit kan lezen of de temperatuur van de stoel? Dat is jammer.

Weet iemand dan welke stekker je moet hebben? en welke pinnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zwarte bakje wat je ziet op de 3de foto is de stuurdoos voor de verwarming van de bestuurderszetels alsook deze van de bijrijder.

Dit zit onder de bestuurders zetel gemonteerd.

 

Het effectieve aansluitpunt voor de zetel zit eigenlijk onder het afdekkapje wat in de vloer zit (thv de slede van de zetel). Als je dit afdekkapje weghaalt zie je de stekkers zitten voor de voeding van de stoel/zetelverstelling en verwarming (grote rechthoekige 10 of 12 polige connector) - dan zit er nog een gele connector 3 polig en deze is van de airbag, dan is er nog een klein stekkertje 2-polig voor het gordelcontact.

 

De connector van de airbag mag je losmaken - zal niks gebeuren - enkel als je bij een losgemaakte connector het contact aan zet ga je een foutmelding krijgen die enkel met VCDS te resetten is of je moet bij de dealer langs om ze te laten resetten.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke,

Schema komt redelijk overeen. Dank daarvoor. Ik heb de uitgaande signalen van de bestuurders stoel en bijrijdersstoel gemeten op regelunit  J744 die voor onder de bestuurders stoel zit. Pin1 en Pin5. Pin1=bijrij, Pin5=bestu. 

De bijrijders stoel wordt keurig warm gedurende 20 minuten en gaat ook staan regelen als deze op temperatuur is dit zie ik op mijn volt meter.

Om de +/- 30 seconden gaat deze van 10,7 naar 0 Volt. en viese versa.

De bestuurders stoel warmt op voor circa 2 minuten en gaat dan naar 0 Volt en blijft 0 Volt.

Dit aangetoond te hebben ben ik natuurlijk nog net zo ver maar de twijfel is nu weg.

J744 nog uitelkaar gehad maar niks bijzonders aan gezien. Solderingen door gesoldeerd maar helaas.

 

Mij is nu nog niet duidelijk hoe de ingang gestuurd wordt. Die temperatuur voelers in de stoel wat zijn dat? Thermocopels, NTC's?

Ik snap ook niet hoe het in het schema zit, Ja ik zie wel hoe het getekens is maar het is voor bijrij en bestu-stoel verschillend lijkt het me.

 

Kan jij het verklaren. Ik wil even meten of de ingang of de uitgang van J744 op tilt gaat.

 

Gr. Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeden avond allen,

 

Even een update, heeft even geduurd maar moest even wachten op een paar bestellingen.

Nieuwe J744 stuurmodule en nieuwe vagcom.

Nieuw stuurmodule voor de stoelverwarming mocht helaas niet baten, maar je probeert wat.

Probleem nog het zelfde.

Nu wel uit kunnen lezen.

Iemand nog een bemoedigend antwoord wat dit precies betekend, behalve dat het niet goed is.

En eventueel een oplossing?

 

Fijne klaas avond.

 

post-15547-0-41435800-1480869559_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

2 week geleden bij de dealer geweest.

Deze heeft alles na gemeten wat ik ook al gedaan had en deze heeft geconstateerd wat ik al bevreesde dat de thermostaat in de stoel defect is.

Dus moet het zitvlak bekleding van de stoel vervangen worden. :neutral:

Meteen maar besteld, helaas niet op voorraad.

Afwachten dus tot ik gebeld wordt. Ik hoop dat het dan weer klaar is. :arrow: wordt vervolgd.

 

gr. Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden