Ga naar inhoud

Navilock onzin of zinvol Wat is uw ervaring en stelling


subdin

Aanbevolen berichten

Welkom Diana.

 

Vorige week was ik bij de garage voor onderhoud en stelde de vraag omtrent navilock.

 

De monteur vertelde mij dat een navilock een vals gevoel van veiligheid geeft.

Als ze de navi willen wegnemen doen ze het alsnog maar dan gepaard met heel veel schade.

 

Ik heb er geen idee van of dat zo is maar ik heb liever dat een navigatiesysteem eruit wordt gehaald en niet mijn gehele cluster eruit gezaagd/gebroken is.

 

Na dat verhaal doe ik de navilock er ook niet meer overheen.

Als je erover nadenkt, het zijn immers vier pinnen in kunststof. Hoe moeilijk maak je het ze eigenlijk ermee.

 

Anyway, succes en uiteraard welkom alhier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Diana.

 

Vorige week was ik bij de garage voor onderhoud en stelde de vraag omtrent navilock.

 

De monteur vertelde mij dat een navilock een vals gevoel van veiligheid geeft.

Als ze de navi willen wegnemen doen ze het alsnog maar dan gepaard met heel veel schade.

 

Ik heb er geen idee van of dat zo is maar ik heb liever dat een navigatiesysteem eruit wordt gehaald en niet mijn gehele cluster eruit gezaagd/gebroken is.

 

Na dat verhaal doe ik de navilock er ook niet meer overheen.

Als je erover nadenkt, het zijn immers vier pinnen in kunststof. Hoe moeilijk maak je het ze eigenlijk ermee.

 

Anyway, succes en uiteraard welkom alhier.

Zou me meer verdiepen in de materie voordat u dit soort uitspraken doet.

Het zijn niet louter 4 pinnen in kunststof. 

 

Zonder navilock weet je zeker dat ie eruit wordt gehaald, met navilock heb je 85% kans dat ze hem voorbij lopen. Tenzij ze dus de tijd hebben om heel veel schade aan te richten.

Geloof me je slaapt een stuk beter met.

Maar zoals gezegd verdiep u eens in de werking misschien dat u het dan anders bekijkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Barry, maar ook verhalen dat ze de koevoet achter de navilock steken omdat ze de rns er niet uit krijgen of dat ze de auto in de fik steken.

 

Bij mij 2 x gejat (1x thuis en 1x op werk) en heb nu een 315. Doet t net zo goed (eigenlijk beter vanwege perfecte BT/carkit integratie) en is stukken minder diefstalgevoelig.

 

Wellicht goede after-market navi welke niet op een rns lijkt een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@BARRY_TDI,

 

Ik wil dit topic niet verpesten met een over en weer discussie waar TS niet op zit te wachten.

 

Ik stel echter voor dat je minder op de details gaat zitten. Het was slechts ter illustratie dat een navilock er niet voor zal zorgen dat ze je voorbij lopen.

Alles valt te kraken ookal giet je het in beton. Zeker door de lui die er hun vak van hebben gemaakt. Ik praat niet over de junk van Rotterdam CS.

 

Dit zonder me in de materie te hebben verdiept overigens ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling: bij mij heeft 5 jaar een RNS510 met navi-lock in de Passat voor mijn deur gestaan, nooit iets gebeurd.

Was je navigatie zonder navilock wel gestolen is dan de vraag?

 

Ik vind hem lastig. Als ze iets willen hebben dan houden we dat niet tegen helaas.

Je kunt het hooguit vertragen.

De vraag is dan ook als ze met een koevoet of ander bouwmateriaal moeten wrikken en je hebt een ravage of je doel bereikt is.

 

Persoonlijk heb ik liever een 'schone' inbraak waarbij alleen de navi weg is.. De verzekering vergoedt het en je hebt minder schade hopelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was je navigatie zonder navilock wel gestolen is dan de vraag?

Dat is voor niemand hier meer een vraag, ja dan was hij gestolen. En drie weken later weer, en twee maanden later weer.

 

Ik wens je succes met je 'schone inbraak' waarbij je maar moet afwachten of bijv ook de glasschade aan eventuele lederen bekleding of aan je dashboard wel allemaal zo netjes gerepareerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een discussie verder te voeren heb ik een topic aangemaakt of het plaatsen van een navilock zinvol is of juist onzin.

 

Ik zal proberen de discussie hierheen te verplaatsen.

 

 

Er is wel 1 regel, hou het netjes en ga niet zitten schelden op elkaar. Het is en blijft een discussie en iedereen mag zelf weten of hij het onzin vindt of niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bullshit verhaal van de Vw monteur. Als ik zijn leidinggevende was geweest had die van mij een draai om zijn oren gehad en een trap onder zijn hol toe. Navilock is voor de dievenbende veel te veel werk en ze hebben niets meer aan de RNS. Ik zou wel eens met de desbetreffende monteur een discussie aan willen gaan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor niemand hier meer een vraag, ja dan was hij gestolen. En drie weken later weer, en twee maanden later weer.

 

Ik wens je succes met je 'schone inbraak' waarbij je maar moet afwachten of bijv ook de glasschade aan eventuele lederen bekleding of aan je dashboard wel allemaal zo netjes gerepareerd wordt.

Ik ben reeds bij tientallen auto inbraken geweest waarbij een navigatiesysteem en/of airbag weggenomen waren.

 

De betrokken auto's waren voorzien van alarm (geen idee of er ook een navilock bij zat, ga ik straks opzoeken).

 

Soms waren het dezelfde auto's die na reparatie weer de dupe waren en soms andere. Ik merk dat de inbraken zich verplaatsen van woonkernen en steden.

 

Ik ben sowieso benieuwd of een navilock als preventief middel ingezet kan worden.

Dit is voor mezelf maar dan ook als eventueel onderbouwd advies naar de gedupeerden.

 

Als voorbeeld.

Een collega van mij had een showroom nieuwe r32 on de garage. Ze laat hem 1 x op de oprit staan ipv in de garage en de volgende dag was de golf weggenomen.

De golf was voorzien van een alarm etc en toch is hij in een drukke woonwijk binnen enkele tellen weggenomen.

Had ze dit kunnen voorkomen?

De auto was immers voorzien van state of the art technologie.

 

Mijns inziens kun je het niet voorkomen, als ze het willen hebben dan pakken ze het.

 

Een navilock is (denk ik) louter een middel om de gelegenheid dief/junk verder te laten kijken. De doorgewinterde beroepscrimineel zal hier weinig moeite mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, afgezien of t zinvol is of niet, ik vind het geen mooie oplossing. De kap, de handeling en de "paddestoeltjes" vind ik een beetje lomp en ik vind dat het afbreuk doet aan het elegante dashboard van de Passat. Maar als je perse een 510 wilt gebruiken is dit de enige enigszins goede oplossing om de 510 te beschermen tegen diefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen heb al 4 jaar geluk. Ik heb geen NaviLock maar wel een extra alarm die zeer gevoelig staat en buiten de canbus Is geïnstalleerd zo dat ze daar niks mee kunnen op het moment van open op welke manier dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al vele malen de navi locks ingebouwd. En heb ook gezien hoe het eruit ziet na diefstal. Ligt helemaal aan de boef hoe graag hij de navi wil hebben. Want eruit krijgen ze em. Ook zonder navi lock maken sommige behoorlijk schade waarbij al menig maal diverse dashboards heb vervangen. T zal altijd erg gevoelig blijven.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk het gaat erom dat het afschrikt. Als ze de tijd hebben zullen ze hem zeker niet laten zitten. We weten allemaal dat ze binnen 5 minuten ze een gat in je deur knippen de kabels doorknippen je raam eruit halen en de rns eruit hebben.

Als ze helemaal willen nemen ze de hele auto mee. Willen ze heb krijgen ze hem zonder meer. Maar met navi lock verklein je de kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik liever een 'schone' inbraak waarbij alleen de navi weg is.. De verzekering vergoedt het en je hebt minder schade hopelijk.

 

Als er een schone inbraak gewenst is dan kan je net zo goed de wagen niet op slot doen, dan ga je een schone inbraak hebben.

Tenzij het zo een mongool is die het ruitje intikt en erna achter komt dat de wagen gewoon niet op slot was :wacko: .

 

Van andere verhalen ivm inbraak en schade vergoeding achteraf is nog een ander punt.

Bij leden waarbij het al de x maal gebeurd is dat er is ingebroken, dat ze erna de RNS niet meer vergoed krijgen en op aanraden van de verzekering geen RNS meer mogen plaatsen.

 

Dan nog een ander verhaal wat ik me herinner was inderdaad een persoon die er een navilock in had en dat de dieven er hem niet uit kregen en uit frustratie een aanmaakblokje op het wiel hadden gelegd en in de fik hadden gestoken.

 

Dan was er nog een ander verhaal,

Persoon heeft een RNS erin zonder navilock - inbraak en de RNS is weg.

verzekering vergoed het zaakje en krijgt een andere RNS

Paar dagen erna terug kassa en de RNS eruit. Terug verzekeringsverhaal en een nieuwe RNS erin.

Terug een paar dagen erna helaas weer KASSA maar nu ook met een leuke tekst op de motorkap gekrast "3x bedankt"

 

Laatste verhaal is inderdaad 1tje waarbij er een navilock aanwezig was en waarbij ze een poging hadden gedaan om het systeem te stelen. Maar uiteindelijk er niet ij geslaagd waren (opgeschrikt ofzo). Het systeem was er nog maar de rest was allemaal beschadigd, Dash, deur, raam, enz.

 

Wat nu wijsheid is weet ik niet, ikzelf heb er geen navilock in zitten en blijkbaar is het hier in deze regio niet zo bekend om de rns'en eruit te halen.

Maar als ik naar NL op vakantie ga sta ik er soms wel eens bij stil.

Als het systeem willen zullen ze het inderdaad ook hebben maar als ze nu kunnen kiezen tussen 1tje met navilock en 1tje zonder dan weet ik wel waar hun keuze naar uit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vervolgens komt het meest hypocriete; "wij" zijn te knieperig om een originele 510 te halen voor slechts €2800,- en denken een eerlijke "nieuwe" te kopen voor €500,-.

 

"Wij" houden zelf, samen met VW, de diefstal hierdoor in stand. En idd, sommigen maakt het niets uit dat iets gestolen is, als het maar goedkoop is en er maar niet teveel voor hoeft worden te betaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind die dingen vooral spuuglelijk en ik zie mezelf dat echt niet elke keer erop zetten en eraf halen, dus nee... ik zie 't niet snel gebeuren dat ik zo 'n ding aanschaf

Zaterdag gaat ik dus 510 halen. Ik twijfel wat ik moet gaan doen. Navi lock kost 200 euro, maar gejatte rns is duurder. Maar idd, spuuglelijk is het wel. Twijfel geval...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb persoonlijk 2 x meegemaakt (met een vorige passat) dat de vast ingebouwde telefoon is gestolen door het zijraam in te slaan en het hoorn deel er uit te trekken. De onder het dashboard ingebouwde zender hebben ze laten zitten. Veel schade die eigenlijk los staat van het gestolen object.

 

Ik heb nu een RNS510 met Navilock en onderschrijf veel van wat hierboven wordt geschreven - als ze het echt willen hebben krijgen ze het toch wel, maar de snelle kraker (vlgs mij goed voor >80% van de autokraken) zal zijn tijd en risico verplaatsen naar een minder goed beveiligd item. Daarnaast kan je (als het toch gebeurt) naar de verzekering aannemelijk maken dat je alle redelijke maatregelen hebt genomen om diefstal te voorkomen. In ieder geval slaap ik goed ...

 

Het esthetische aspect - de paddestoeltjes vind ik niet echt storend. 95% van mijn kilometers maak ik in langere ritten (>50km) waarbij ik de cover van de Navilock er af haal. Kleine moeite, is letterlijk in een handomdraai gedaan.

 

YMMV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vervolgens komt het meest hypocriete; "wij" zijn te knieperig om een originele 510 te halen voor slechts €2800,- en denken een eerlijke "nieuwe" te kopen voor €500,-.

 

"Wij" houden zelf, samen met VW, de diefstal hierdoor in stand. En idd, sommigen maakt het niets uit dat iets gestolen is, als het maar goedkoop is en er maar niet teveel voor hoeft worden te betaalt.

Mooi gesproken moat!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag gaat ik dus 510 halen. Ik twijfel wat ik moet gaan doen. Navi lock kost 200 euro, maar gejatte rns is duurder. Maar idd, spuuglelijk is het wel. Twijfel geval...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Zoals ik eerder schreef, de beroepscrimineel heeft de navigatie zo mee, met of zonder navilock. Met navilock vermoed ik dat je meer schade hebt.

 

Afhankelijk van waar je de auto neerzet kun je te maken krijgen met de gelegenheidsdief. Deze jat gewoon iets wat binnen handbereik is.

 

Vannacht had ik dienst en kon de auto niet kwijt op het parkeerdek dus stond hij in een relatief slechte wijk in een bekende stad. Dat gedeelte staat bekend om de junks etc. Ik had vannacht dus wel de navilock erop..

 

Bij mij in de straat doe ik het niet.

 

Geen junks en als de beroeps hier toeslaan.. Nou.. Zie m'n vorige opmerking hieromtrent haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden