Na een tip in mijn voorstel topic, gekeken onder de vuldop voor de olie, geen viezigheid! Nou dat is mooi dacht ik. Toch was ik van plan even een grote beurt te laten uitvoeren, dan heb ik de auto maar goed voor elkaar.
Toen ik laatst bij een bekende was viel hem op dat ventilator flink aan het draaien was dus hij zei al dat waarschijnlijk kvs temperatuursensor en thermostaat vervangen moesten worden. Ook nog geen groot probleem, nemen we dat meteen mee bij de grote beurt.
Rij ik vandaag op de snelweg alle toeters en bellen aan: STOP oliedruk... Sh#t, daar sta je dan naast de snelweg. Pechhulp erbij en die gaf al aan dat waarschijnlijk zeef van oliepomp verstopt zou zitten. Oliepijl gecontroleerd en deze was prima in orde, wat zijn vermoeden nog meer deed bevestigen.
Auto gestart na een tijd stil te hebben gestaan vanwege het wachten was de melding weg. Op een rustig tempo de auto zelfstandig naar mijn vaste garage gereden en daar geparkeerd. Was gelukkig niet ver.
Morgen breng ik even de autosleutel naar de garage en zal hij gaan kijken wat er aan de hand is. Heb via app al contact met hem gehad.
Heb al druk wat topics doorzocht en wordt er niet echt vrolijk van Dingen die waarschijnlijk zullen moeten gebeuren:
- motor schoon spoelen (forte flush o.i.d.)
- carterpan schoon laten maken
- zeef vervangen (voor een oc105?)
- nieuwe olie erin (welke is aan te raden? Geen longlife i.i.g.)
En ik las nog iets over de hele oliepomp te laten vervangen? Is dat aan te raden? Of is dat even afwachten tot wanneer monteur alles open heeft?
Zijn er verder nog tips? En heeft iemand misschien een indicatie van de te verwachten kosten?
Vraag
Skip
Na een tip in mijn voorstel topic, gekeken onder de vuldop voor de olie, geen viezigheid! Nou dat is mooi dacht ik. Toch was ik van plan even een grote beurt te laten uitvoeren, dan heb ik de auto maar goed voor elkaar.
Toen ik laatst bij een bekende was viel hem op dat ventilator flink aan het draaien was dus hij zei al dat waarschijnlijk kvs temperatuursensor en thermostaat vervangen moesten worden. Ook nog geen groot probleem, nemen we dat meteen mee bij de grote beurt.
Rij ik vandaag op de snelweg alle toeters en bellen aan: STOP oliedruk... Sh#t, daar sta je dan naast de snelweg. Pechhulp erbij en die gaf al aan dat waarschijnlijk zeef van oliepomp verstopt zou zitten. Oliepijl gecontroleerd en deze was prima in orde, wat zijn vermoeden nog meer deed bevestigen.
Auto gestart na een tijd stil te hebben gestaan vanwege het wachten was de melding weg. Op een rustig tempo de auto zelfstandig naar mijn vaste garage gereden en daar geparkeerd. Was gelukkig niet ver.
Morgen breng ik even de autosleutel naar de garage en zal hij gaan kijken wat er aan de hand is. Heb via app al contact met hem gehad.
Heb al druk wat topics doorzocht en wordt er niet echt vrolijk van Dingen die waarschijnlijk zullen moeten gebeuren:
- motor schoon spoelen (forte flush o.i.d.)
- carterpan schoon laten maken
- zeef vervangen (voor een oc105?)
- nieuwe olie erin (welke is aan te raden? Geen longlife i.i.g.)
En ik las nog iets over de hele oliepomp te laten vervangen? Is dat aan te raden? Of is dat even afwachten tot wanneer monteur alles open heeft?
Zijn er verder nog tips? En heeft iemand misschien een indicatie van de te verwachten kosten?
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten