Ga naar inhoud
  • 0

Pieptoon smoorklep (ASV anti shudder valve) ?


Jovum

Vraag

Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een passat 1.9 tdi 2007. Sinds kort is, als de auto op contact staat, een pieptoon hoorbaar bij de smoorklep (ASV anti shudder valve). Tevens is er een licht ratelend geluid (net als een harde schijf die aan t zoeken is) hoorbaar. Wie kan hier wat over vertellen?  Wat is hiermee aan de hand en wat hier aan te doen. 

 

 

ik heb een video clipje gemaakt waarin dit hoorbaar is :

 

aangepast door Jovum
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kreeg een foutmelding op dashboard van de smoorklep maar de pieptoon en ratel herken ik niet.

Ik heb een nieuwe gekocht aangezien de oude echt wel overleden was!

3a9a85e81f98aa0ad35557b80a497103.jpg

Foto na het open maken (slopen) van de smoorklep

 

Heb je de auto al uit gelezen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de smoorklep en de EGR klep enkele maanden geleden nog zorgvuldig gereinigd. De doorgangspoort en de klep zijn schoon. Ik heb ergens gelezen dat deze unit slechts alleen zn werk doet wanneer je de motor afzet en daarmee gelijk de klep dichtgooit, om het na schudden te voorkomen. Zou het kunnen dat de klep niet het signaal krijgt dat deze al dicht staat en de servo (motor) blijft draaien ?  ik lees overigens geen storing !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet zeggen dat het geluid meer een elektronisch probleem aangeeft dan iets wat vuil is. De piep plus gechierp lijkt mij als iets van een elektrische cercuit wat blijft hangen en zich herhaald. Gewoon een wild ques als oud elektro monteur. Unit opsporen en demonteren en kijken wat er mis mee is.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij doet het zo een nulstelling, vandaar dat je ook vaak foutmeldingen van diverse kleppen kan zien alleen door op contact zetten, stopklep beweegt inderdaad ook dicht/open bij het op contact zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden