Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Mijn Passat 1.6 TDI BMT uit 2011 met 230K op de teller heeft twee keer in 4 weken tijd een storing gehad waarbij het lampje van de gloeispiraal knipperde en de motor in de noodloop ging.
Dit gebeurde in beide gevallen als volgt;
Op de snelweg met 130kmh op de cruise control, en bij gas bijgeven om in te halen ging het lampje branden, gepaard met vermogensverlies. Auto uit laten rollen en bij stationair draaien liep de motor vrij onregelmatig. Nadat motor is uitgezet, een aantal minuten gewacht en weer gestart. Lampje bleef uit en motor draait normaal stationair, toerental komt niet boven de 2500rpm.
Garage heeft beide keren de auto uitgelezen en er staan twee storingen in;
- storing motorregelapparaat
- storing verstuiver no3
De waardes van de verstuivers zijn allemaal goed en na de eerste storing hebben ze een software update uitgevoerd, helaas zonder resultaat. De garage heeft alles nagekeken en doorgemeten maar kan geen oorzaak vinden van de klacht. Nu wil de garage het motorregelapparaat, de verstuiver en de kabelboom vervangen (2e hands componenten). Al met al een zeer kostbare aangelegenheid. Nu heb ik het hele internet afgezocht, maar ik ben deze klacht niet tegengekomen voor de 1.6 TDI
Op het audiforum ben ik wel een soortgelijke klacht tegengekomen voor de 2.0 TDI en daar bleek het een defect vacuüm onderdeel te zijn van €16.
Voordat ik besluit om de dure reparatie te laten uitvoeren ben ik benieuwd of er mensen zijn die wellicht weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Vraag
Dannyvdz
Goedenavond mensen,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
Mijn Passat 1.6 TDI BMT uit 2011 met 230K op de teller heeft twee keer in 4 weken tijd een storing gehad waarbij het lampje van de gloeispiraal knipperde en de motor in de noodloop ging.
Dit gebeurde in beide gevallen als volgt;
Op de snelweg met 130kmh op de cruise control, en bij gas bijgeven om in te halen ging het lampje branden, gepaard met vermogensverlies. Auto uit laten rollen en bij stationair draaien liep de motor vrij onregelmatig. Nadat motor is uitgezet, een aantal minuten gewacht en weer gestart. Lampje bleef uit en motor draait normaal stationair, toerental komt niet boven de 2500rpm.
Garage heeft beide keren de auto uitgelezen en er staan twee storingen in;
- storing motorregelapparaat
- storing verstuiver no3
De waardes van de verstuivers zijn allemaal goed en na de eerste storing hebben ze een software update uitgevoerd, helaas zonder resultaat. De garage heeft alles nagekeken en doorgemeten maar kan geen oorzaak vinden van de klacht. Nu wil de garage het motorregelapparaat, de verstuiver en de kabelboom vervangen (2e hands componenten). Al met al een zeer kostbare aangelegenheid. Nu heb ik het hele internet afgezocht, maar ik ben deze klacht niet tegengekomen voor de 1.6 TDI
Op het audiforum ben ik wel een soortgelijke klacht tegengekomen voor de 2.0 TDI en daar bleek het een defect vacuüm onderdeel te zijn van €16.
Voordat ik besluit om de dure reparatie te laten uitvoeren ben ik benieuwd of er mensen zijn die wellicht weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Alvast dank voor jullie reacties.
Mvg. Danny
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
10
7
7
Popular Days
17 nov
17
20 nov
8
21 nov
7
17 dec
5
Top Posters For This Question
Fopperr 12 posts
Dejan 10 posts
Vdub 7 posts
Dannyvdz 7 posts
Popular Days
17 nov 2016
17 posts
20 nov 2016
8 posts
21 nov 2016
7 posts
17 dec 2016
5 posts
Popular Posts
Dejan
Passat is gemaakt. Rijdt nu perfect.
Vdub
Borne-Vorden is goed te doen, mocht je een paar extra ogen er naar willen laten kijken.
bm-er
Het is al eerder gezegd, maar maak een afspraak met Vdub. Jouw situatie vraagt om een echte diagnose en geen giswerk c.q. trial&error wat jij geheel mag bekostigen. Echte vakkennis is nu gevraagd
54 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten