Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotoren?


Lieuwter80

Vraag

Jawel...daar is weer een vraag over stelmotoren,

 

Gisteravond terug van Amsterdam naar het hoge noorden gereden te hebben werd tijdens de rit de bestuurderskant koud en de bijrijderskant bleef gewoon warm. Airco draaide op 23 graden(climatronic aanwezig) maar de ruiten gingen opeens beslaan. Dus aan de kant airco, reset gedaan wachten op ontwazeming van de voorruit en hup vooruit. Ondertussen kreeg ik weer warme lucht, lees links/midden/rechts, uiteraard na verloop van tijd...10min..begon links weer koude lucht uit te spuwen. Wanneer mijn hand op het dashboard leg om te voelen dan voel ik rechts wel luchtverplaatsing en links niets waardoor de ruit ook niet wordt ontwasemd. Enig idee heren/dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via de vagcom

 

Ff kijk dat het zo lukt opnieuw op basis stand zeten.

 

Climatronic, basisafstelling

Een 'Basic Setting' is nodig wanneer de Climatronic wordt vervangen, opnieuw wordt gecodeerd, of er wordt een motor(onderdeel) in vervangen.

Ga als volgt te werk:

auto op contact;

wis alle foutcodes die in in climatronic zitten;

ga naar [08 - Airco/Verwarming / Climate Control / Auto HVAC / Climatronic]

ga naar [basic Settings - 04]

de verschillende aansturingsmotoren worden nu aangestuurd, de basisinstelling is succesvol afgelopen als alle teruggekoppelde waardes 0 zijn.

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff kleine update! Ben er achter gekomen wanneer je de airco aanzet maar, niet de 'auto' knop gebruikt maar de zelfbedienknopjes gebruikt voor het harder en zachter laten draaien van de fan/blower dan heb je geen problemen met uitgifte warme of koude lucht, je hebt continu warme lucht namelijk. Met 'auto' heb ik dus problemen deze ontregeld naar mijn inziens het normaal gesproken systeem. Daar ben ik gisteravond achter gekomen. Dit geldt denk ik voor een Climatronic Dual misschien dat het probleem ook verholpen kan worden bij andere types. Klein nadeel; wanneer de temp. is behaald die gewenst is moet je handmatig de blower zachter zetten zodat je niet uitgedroogd en verschrompeld achter je stuur komt te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden