Ga naar inhoud
  • 0

Voorruitverwarming B8 - tips


NightBlueBE-R

Vraag

Ik heb in mijn B8 voorruitverwarming. In mijn vorige auto (Mondeo ????) had ik dit ook. In de Mondeo werkte het heel simpel. Er was een aparte knop voor en als ik de 'max heat en ontwasem' knop indrukte ging hij ook automatisch aan.

 

In de Passat werkt het niet zo logisch of ik snap het misschien niet. Ik heb de functie automatisch inschakelen aanstaan. Dat gebeurt alleen nooit (voor zover ik zie en merk).

Dan kan ik hem ook handmatig inschakelen maar alleen via het touchscreen van de Discover Pro in het Climate menu. Dat werkt nogal omslachtig.

 

Zie ik iets over het hoofd of werkt het gewoon niet zo logisch.

aangepast door NightBlueBE-R
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gevalletje RTFM ????. Handleiding gelezen en de ontwasemfunctie schakelt ook automatisch de VW in zo staat er. Komende weken zal het wel blijken. Ik had verwacht dat er dan hetzelfde icoontje zou verschijnen in de Discover Pro dat je ook ziet als je de VW handmatig activeert via de Discover Pro en dat gebeurt niet. post-24254-0-13059900-1478943496_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn B8 voorruitverwarming. In mijn vorige auto (Mondeo ) had ik dit ook. In de Mondeo werkte het heel simpel. Er was een aparte knop voor en als ik de 'max heat en ontwasem' knop indrukte ging hij ook automatisch aan.

 

In de Passat werkt het niet zo logisch of ik snap het misschien niet. Ik heb de functie automatisch inschakelen aanstaan. Dat gebeurt alleen nooit (voor zover ik zie en merk).

Dan kan ik hem ook handmatig inschakelen maar alleen via het touchscreen van de Discover Pro in het Climate menu. Dat werkt nogal omslachtig.

 

Zie ik iets over het hoofd of werkt het gewoon niet zo logisch.

 

Ik heb de voorruitverwarming ook op automatisch staan, bij mij werkt het wel. Duurt soms heel even, maar het werkt wel. Vorige week zat er bijvoorbeeld behoorlijk wat ijs op de voorruit, maar na een minuut of drie was dat volledig verdwenen. Zelf niets aangezet, ging automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de voorruitverwarming ook op automatisch staan, bij mij werkt het wel. Duurt soms heel even, maar het werkt wel. Vorige week zat er bijvoorbeeld behoorlijk wat ijs op de voorruit, maar na een minuut of drie was dat volledig verdwenen. Zelf niets aangezet, ging automatisch.

 

3 minuten?

Ik had hiervoor ook een mondeo met ruitverwarming. Nu op de passat helaas niet meer. Maar zaken als ontwasemen of zelfs dikke ijslagen aan de buitenkant gingen in de Mondeo toch heel veel sneller dan de 3 minuten die jij beschrijft.

Wat dat betreft vind ik het jammer dat er bij de GTE geen optie was voor ruitverwarming (althans dat werd mij verteld).

En je kunt via de app dat van te voren inschakelen, maar om ijs eraf te krijgen moet je dat toch zeker wel 25 minuten van te voren aanzetten. Daar denk ik neit echt over na 's ochtends :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3 minuten?

Ik had hiervoor ook een mondeo met ruitverwarming. Nu op de passat helaas niet meer. Maar zaken als ontwasemen of zelfs dikke ijslagen aan de buitenkant gingen in de Mondeo toch heel veel sneller dan de 3 minuten die jij beschrijft.

Wat dat betreft vind ik het jammer dat er bij de GTE geen optie was voor ruitverwarming (althans dat werd mij verteld).

En je kunt via de app dat van te voren inschakelen, maar om ijs eraf te krijgen moet je dat toch zeker wel 25 minuten van te voren aanzetten. Daar denk ik neit echt over na 's ochtends :)

Nou, ik heb zelf ook 4 winters ervaring met de Mondeo en 2min heb je wel nodig. Als er een ijslaag op de auto zit en je doet verder niks behalve starten dan zie je eerst een minuut niks. Daarna begint het weg te trekken en van bevroren tot helemaal schoon duurt dan nog wel even. Als je een beetje helpt na dat het begint te smelten ben je zo klaar. Ik krab dan eerst de zijruiten en dan kan je direct door met voor en achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm,

daar hebben dan blijkbaar ook wel verschillen in gezeten in de verschillende modeljaren.

de draadjes in mijn voorruit werden erg snel heel erg warm bij mij :)

Knapt je voorruit niet als ie heel snel (veel minder dan 3 minuten als ik het goed begrijp?) van bevroren naar heel erg warm gaat? Zal volgende keer even klokken. Als ik de motor aanzet en de zijruiten schoonmaak (linksvoor, rechtsvoor en rechtsachter), dan is de voorruit schoon als ik instap. Dacht aan een minuutje per zijruit, drie minuten totaal dus. Is wel een schatting

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend 4 minuten nodig om de zijruiten te krabben, de voorruit was toen al schoon genoeg om met goed zicht te kunnen rijden. Had eerst het idee dat er niets gebeurde met de voorruit (er zat veel ijs op), maar ineens gaat het heel snel. Heb het verwarmen van de voorruit op automatisch staan, heb dus niet het ontwasemen op maximaal gezet. Misschien is de ruit nog eerder schoon als ik dat aan zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp eigenlijk niet dat ze dit niet in de zijruiten verwerken? Wat ben je ermee dat je voorruit automatisch ontdooit als je toch nog mag scharten aan de zijkanten? Want daar moet je toch ook zicht hebben?

Beweegt te veel, ze kunnen het prima maken. Maar als het ouder wordt en het gaat op en neer kunnen stroomkabels breken met alle ellende van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Knapt je voorruit niet als ie heel snel (veel minder dan 3 minuten als ik het goed begrijp?) van bevroren naar heel erg warm gaat? Zal volgende keer even klokken. Als ik de motor aanzet en de zijruiten schoonmaak (linksvoor, rechtsvoor en rechtsachter), dan is de voorruit schoon als ik instap. Dacht aan een minuutje per zijruit, drie minuten totaal dus. Is wel een schatting

 

Volgens mij zat daar 5jr garantie op, maar weet ik niet zeker. Dat is dan weer het voordeel van een gedeeltelijke leaseconstructie. dan mag de leasemaatschappij zich daar zorgen over maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp eigenlijk niet dat ze dit niet in de zijruiten verwerken? Wat ben je ermee dat je voorruit automatisch ontdooit als je toch nog mag scharten aan de zijkanten? Want daar moet je toch ook zicht hebben?

 

Het idee van die ruitverwarming is voornamelijk ontwasemen van de voorruit. Dat hoeft vaak niet of beperkt bij je zijruiten, maar wel bijna altijd bij de voorruit. En dat gaat helemaal binnen 20-30 seconden na instappen met draadjes in de ruit. En het is daarmee comfortabeler dan de blower heel hard aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de B8 nog draadjes in de voorruit?

 

VW was bij de B7 al overgestapt op een opgedampte metaallaag die direct op 12v werkt waarmee er geen draadjes meer zichtbaar zijn.

 

Ik refereerde nog aan mijn ervaring met de Mondeo. Mijn huidige Passat heeft (helaas) geen voorruit verwarming. bij bestellen was dat er niet volgens dealer....

Wat dat betreft ben ik destijds echt veel beter geholpen door de Ford dealer dan nu door VW.

Daar kreeg ik echt uitgebreid een lijst met wat er allemaal aan losse opties mogelijk was, en ook nog wat de garage achteraf erin zou kunnen stoppen/hacken. En de uitleg van de verkopers wat zij ervan vonden en welke opties ze eigenlijk onzinnige poespas vonden en wat ze zelf nuttig/leuk vonden.

aangepast door morris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien wat voor de hand liggende vraag maar kun je je voorruit verwarming ook aanzetten zonder de motor te starten (nu staat ie op automatisch)? Dus zeg maar alleen met contact aan. Bij de GTE kan dat geloof ik maar kan dat ook bij de diesel/benzine uitvoeringen?

 

Ik start nooit de motor als ik moet krabben omdat het erg slecht schijnt te zijn voor je motor maar als de voorruit verwarming alleen met draaiende motor werkt...................

 

Ik zag trouwens ook in het setup menu van de clima dat ik automatische koelvloeistof verwarming heb. Weet iemand of je dit kunt upgraden naar standverwarming..... net als bij de vorige passat versies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden