Ga naar inhoud
  • 0

Deurvergrendeling


Fopperr

Vraag

Als ik bij mijn B7 het bestuurdersportier ontgrendel (heb in mfa geselecteerd dat alle deuren ontgrendeld worden) gaat enkel de bestuurdersportier los.

 

Ik heb dit al meerdere keren aangepast in de bc maar pakt deze wijziging niet. Vermoedelijk staat een instelling niet goed welke ik met vagcom moet aanpassen maar hoe, wat en waar moet ik zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet zeggen dat ik niet geprobeerd heb of dit werkt maar kwam er wel achter dat als het bijrijdersportier geopend wordt het slot op de wagen rondom dicht blijft. Kan dit ook ingesteld worden op rondom ontgrendelen?

 

Reden dat ik graag die ontgrendeling wil is vanwege een auto die op de snelweg is uitgebrand waarbij bijna 2 kids om kwamen omdat de deuren niet wilden ontgrendelen. Zou mezelf nooit vergeven als zoiets (hoe klein de kans ook is) bij mij zou gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kontakt uitzetten ontgrendeld toch alle deuren? Wanneer je één deur opendoet met kontakt aan ontgrendelen de andere deuren niet, daar is geen instelling voor dacht ik.

Je kan natuurlijk automatisch vergrendelen uitzetten... maar dat zou ik in ieder geval minder veilig vinden. Ik vermoed dat er meer car-jackings zijn dan auto die uitbranden.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vermoed dat er meer car-jackings zijn dan auto die uitbranden.

Ik heb echt nog nooit van car-jacking in NL gehoord. Bovendien vind ik het sluiten van de deuren bij het wegrijden een armoedig geluid geven wat afbreuk doet aan het rijcomfort.

Dat gecombineerd met de wens dat mijn auto na een ongeval zo goed mogelijk toegankelijk moet zijn zorgt er voor dat ik het nooit activeer.

 

Daarnaast snap ik niet dat ook maar iemand die de beelden heeft gezien van de brandende A6 langs de snelweg waar iemand grote moeite moet doen om ramen in te slaan en de kindertjes van de achterbank te redden, het ook maar in zijn hoofd haalt om niet altijd alle deuren van het slot te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter, is dat ingewikkeld? Enkel schakelaar inbouwen of echt hele poespas om het werkend te krijgen?

 

niet echt moeilijk

 

je moet dan wel een Engelse sierlijst aankopen, stekkerbehuizing en wat pinnen. de rest is gewoon inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles ontgrendelt pas als de sleutel uit het contact is genomen.

Sorry.. kan zijn, maar bij keyless gaan de deuren los bij kontakt uitzetten...

 

 

In een ongeluk kan het misschien zo zijn dat zijn contact nog aanstond ofdat het niet meer mogelijk was vanwege de schade om de deuren te ontgrendelen. Iemand al eens geprobeerd in een kanaal te rijden en getest of de ramen of deuren dan nog opengaan? Wel altijd triest zo'n ongeval.

Een van de beveiligingsopties is dat de deuren in geval van ongeluk automatisch van slot gaan, op het systeem zoals ook de airbags dat doen... nl. door de crashsensors. Moest dat niet voorzien zijn mag je er zeker op rekenen dat geen enkele auto door de veiligheidscontroles zou komen.

Wat de ramen betreft mag je dan terug naar de zwengeltjes... die krijg je waarschijnlijk niet open onder water.Een noodhamer is de enig goed oplossing. Of niet in het water rijden, nog een betere oplossing.

 

Ik heb echt nog nooit van car-jacking in NL gehoord. Bovendien vind ik het sluiten van de deuren bij het wegrijden een armoedig geluid geven wat afbreuk doet aan het rijcomfort.

Dat gecombineerd met de wens dat mijn auto na een ongeval zo goed mogelijk toegankelijk moet zijn zorgt er voor dat ik het nooit activeer.

 

Daarnaast snap ik niet dat ook maar iemand die de beelden heeft gezien van de brandende A6 langs de snelweg waar iemand grote moeite moet doen om ramen in te slaan en de kindertjes van de achterbank te redden, het ook maar in zijn hoofd haalt om niet altijd alle deuren van het slot te hebben.

Ik begrijp niet wat een klikje van enkele microseconden (wat in de B7 al veel stiller is dan in de 3C) bij het wegrijden afbreuk doet aan rijgenot... je tweede opmerking : zie hierboven.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mijn sleutel van contact gaat enkel de bestuurder open. Met de sleutel van mijn vrouw uit contact gaan alle deuren open.

 

Zal die van me ooit eens zo ingesteld hebben zonder geweten te hebben dat de instellingen per sleutel was.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden