Ga naar inhoud
  • 0

VW Polo 1.4 TDI 2008, motor defect?


Selma

Vraag

Hallo allemaal,

 

Mijn Volkswagen polo heeft zaterdagavond tijdens het rijden rode olielampje laten flikkeren op dashboard met een vervelende PIEP! De auto gelijk aan de kant gezet en motor uit, Olie gecheckt zag er prima uit. ANWB gebeld de auto laten wegslepen naar garage.. De garage gaf aan dat ik zonder olie heb gereden, alleen heeft mijn dashboard nooit een oranje olielampje laten zien. Dus ik denk dat de oliepomp kapot is gegaan.. De garage vroeg of ik het risico wil nemen door een nieuwe oliepomp erin te zetten, omdat misschien heel de motor defect is.

Wat vinden jullie? Doen of denken jullie dat de motor eraan is?

 

Groet,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou als jij al die tijd zonder olie zou hebben gereden had jij toen destijds een vastgelopen motorblok moeten hebben gehad daarnaast als je gele olie aanduiding niet werkte zou je ergens een electronische fout moeten hebben in je tellerunit of de aanduidsensor die aangeeft dat je bij moet vullen is kapot, wat mij vrij sterk lijkt. (Correct me if i'm wrong) Ik zou misschien eerst kijken voor een nieuwe oliepomp dat is wel goedkoper als een nieuw blok erin. Mijn polo heeft het zelfde gehad en bij mij was alles onderin het blok vol oliedrap en de aanzuigzeef zat verstopt, zelfde prenciepe rode olielamp met knoeterharde piep.

Ik zou twan de bandenman eens vragen wat hij denkt. Hij heeft mijn polo gefixed!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou als jij al die tijd zonder olie zou hebben gereden had jij toen destijds een vastgelopen motorblok moeten hebben gehad daarnaast als je gele olie aanduiding niet werkte zou je ergens een electronische fout moeten hebben in je tellerunit of de aanduidsensor die aangeeft dat je bij moet vullen is kapot, wat mij vrij sterk lijkt. (Correct me if i'm wrong) Ik zou misschien eerst kijken voor een nieuwe oliepomp dat is wel goedkoper als een nieuw blok erin. Mijn polo heeft het zelfde gehad en bij mij was alles onderin het blok vol oliedrap en de aanzuigzeef zat verstopt, zelfde prenciepe rode olielamp met knoeterharde piep.

Ik zou twan de bandenman eens vragen wat hij denkt. Hij heeft mijn polo gefixed!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thnx voor je reactie, ja lijkt mij ook! En de auto is ook pas gekeurd dus denk niet dat ie zonder olie aan het rijden was.. Vindt alleen gek dat die garage man gelijk zegt motor is kapot.. bedankt ik ga even Twan benaderen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden