Ga naar inhoud
  • 0

reparatiesetje?


TinusTG

Vraag

Bij het afstellen van mijn koplamp bleek het frikandel kunststof afstelgebeuren niet meer te werken. Het horizontale afstellen werkt niet meer. Ik heb met VCDS gekeken of ik zo de koplamp (rechter) nog wat meer naar binnen kon stellen. Volgens mij (ik heb er niet veel verstand van) kan dat niet. Weet iemand of er een reparatiesetje, of een andere oplossing (behalve nieuwe koplamp) is?

Ik denk dat meer Passats hier last van moeten hebben, het is niet het stevigste systeem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik veronderstel dat het om een originele xenon koplamp gaat en dat het om het regelsysteem gaat wat bovenop de koplamp zit.

 

Dit regelsysteem was bij mijn ook vastgelopen en geen beweging in te krijgen. Als u de koplamp demonteerd kan u met een klein torx schroevendraaiertje het schroefje eruit draaien en hieronder zit een tandwiel overbrenging. Hiertussen komt verhard vet, stof en vuil tussen te zitten waardoor de tandwielen niet meer kunnen draaien. Als je alles mooi reinigt en voorziet van nieuw vet dan kan alles terug soepel worden bijgesteld.

 

Er staat ook nog wel wat uitleg in mijn persoonlijk topic omdat ik hier onlangs ook problemen mee had

Succes

 

53693be4e3e2509c10afca6bf21c654a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden