Op de nieuwe wagens is zo'n bandenspanningsoptie iets van 150€ , wat op zich niet veel is .
Ik heb echter in mijn vorige auto's altijd globale bandenspanningscontrole gehad (via ABS) .
Zaken die naar boven komen met dat nieuwe systeem zo met die 4 ventieltjes :
Ik hoor dat banden niet meer zomaar verlegd kunnen worden om gelijkmatige slijtage te verkrijgen (zo deed ik het nu altijd : banden die vorige keer achteraan lagen , gaan volgende keer vooraan . links of rechts maakt niets uit) .
Daarnaast heb ik ook een wintervelgenset met stikstof gevuld . Wat doet die aparte bandenspanningscontrole wanneer ik die velgen er zou onderleggen ? Valt hij dan terug op ABS bandenspanningscontrole of gaat hij foutmeldingen geven of zelfs helemaal niet willen vertrekken omdat hij denkt dat er geen banden onder liggen .
Wat als ze de dopjes stelen ? Wat als ik een nieuwe velgenset koop ? Telkens 150€ optellen om 4 van die dopjes te laten configureren bij VW ?
Ik heb nog nooit gehad dat er 1 band te plat stond (ik laat elk half jaar velgenset verleggen winter/zomer en daar wordt steeds de spanning goed gezet) .
Ik ben er over aan het nadenken om de optie van mijn lijstje te schrappen .
Wat zijn jullie ervaringen ? Meer problemen dan voordelen ?
Vraag
vlkswgnpsst
Op de nieuwe wagens is zo'n bandenspanningsoptie iets van 150€ , wat op zich niet veel is .
Ik heb echter in mijn vorige auto's altijd globale bandenspanningscontrole gehad (via ABS) .
Zaken die naar boven komen met dat nieuwe systeem zo met die 4 ventieltjes :
Ik hoor dat banden niet meer zomaar verlegd kunnen worden om gelijkmatige slijtage te verkrijgen (zo deed ik het nu altijd : banden die vorige keer achteraan lagen , gaan volgende keer vooraan . links of rechts maakt niets uit) .
Daarnaast heb ik ook een wintervelgenset met stikstof gevuld . Wat doet die aparte bandenspanningscontrole wanneer ik die velgen er zou onderleggen ? Valt hij dan terug op ABS bandenspanningscontrole of gaat hij foutmeldingen geven of zelfs helemaal niet willen vertrekken omdat hij denkt dat er geen banden onder liggen .
Wat als ze de dopjes stelen ? Wat als ik een nieuwe velgenset koop ? Telkens 150€ optellen om 4 van die dopjes te laten configureren bij VW ?
Ik heb nog nooit gehad dat er 1 band te plat stond (ik laat elk half jaar velgenset verleggen winter/zomer en daar wordt steeds de spanning goed gezet) .
Ik ben er over aan het nadenken om de optie van mijn lijstje te schrappen .
Wat zijn jullie ervaringen ? Meer problemen dan voordelen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten