Ga naar inhoud
  • 0

1.4 TSI ACT in combinatie met DSG7


vlkswgnpsst

Vraag

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen .

Vandaag gaan testrijden met een Skoda Superb 1.4 TSI ACT 150pk DSG7 (BOE BOE! ;) ) . Volgende week ga ik testrijden met een Volkswagen Passat met dezelfde motorisatie (Alom gejuich met in het rond spuitende confetti !  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  ) .

 

150pk benzine , mijn vorige auto had 170pk en was diesel (wel tuned by JD) . Ik ging er van uit dat er niet heel veel verschil op zou zitten .

Nu heb ik een testrit gedaan en ik had het gevoel dat ze de turbo van die auto vergeten te monteren waren . Zo traag .

Steeds het pedaal plat drukken , en nog had ik niet het gevoel dat ie vooruit wou .

Ook de sportstand veranderde hier niets aan (bleef even traag , en reageerde veel slechter - minder gevoelig - dan mijn passat 3C B6 waar ik eerst mee reed .)

 

Mijn vragen :

Zijn hier mensen die met benzine en diesel DSG's gereden hebben , en is dit inderdaad wat je mag verwachten ?

Of is 1.4L gewoon te weinig , en gaat een 2.0L benzine wel deftig rijden .

Of , is een benzine in combinatie met DSG7 gewoon een slechte combinatie . De benzine heeft hoog toerental nodig en de DSG zit steeds op te schakelen om laag in toeren te blijven .

Zou JD tuning van deze 1.4L wel een pittige , goed rijdende auto kunnen maken ?

 

Ik ben er van geschrokken in ieder geval .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de auto wordt stukken beter na de tuning van zowel motor als DSG, de 150pk doet relatief makkelijk 200+ PK, na de DSG behandeling is het snelle opschakelen verleden tijd, teven rijd je ook niet meer in de 2 weg wat overmatige slijtage van het 2e koppelingspakket tot gevolg had.

 

We hadden afgelopen vrijdag een Golf 7 1.4TSI 150 ACT DSG7 op de bank die deed relatief makkelijk 208pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahzo , de DSG zelf wordt ook onder handen genomen . Was dit bij mijn B6 ook zo ? Ik heb eigenlijk maar 1 ritje origineel gereden met die vorige , en ben toen meteen gaan laten tunen .

Die B6 reed supergoed , en gaspedaal reageerde heel gevoelig in S stand (en remde ook heel sterk op motor af wanneer ik gas los liet) . In D stand reed hij heel soepel en bij gas loslaten bleef hij meer glijden .

Dit is ook iets wat die tuning dan zou gedaan hebben ?

Ik ben er mij nooit van bewust geweest . Ik weet wel dat hij supergoed reed , veel power had , maar wanneer ik zuinig wou rijden dan kon dat ook (4.1l/100km als ik geluk had met stoplichten) .

 

Vdub : dus jij denkt dat JD met een stage 1 opnieuw rijplezier kan brengen , ook met deze motor en DSG7 ? Gevoelig S-je en zuinig D-tje ? :)

Ondanks dat hij dan maar 330Nm zal hebben tov 405 op mijn vorige .

Ook de 1.8L kan maar 330NM , dit zal te maken hebben met de DSG7 die niet meer aankan vermoed ik .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De DSG7 koppeling is idd de beperkende factor, alhoewel, het blijft natuurlijk maar een 1.4 met een klein turbootje..

We gaan wat meer filmpjes maken bij JD van voor/na tuning, dus ook 0-100 en bijv 60-160kmh

 

Zuinige D heeft ie nu al, kost elke 30-70dkm een nieuwe set koppelingsplaten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben pas met een Passat 1.4L ACT benzine 150pk gaan testrijden (zelfde motor als in de skoda superb waar ik eerder mee gereden heb) .

Dag en nacht verschil . Die Passat rijdt stukken beter .

Veel betere reactie van gaspedaal en rempedaal . D rijdt veel beter en hier merk je op S wel degelijk een verschil in rijgedrag .

Ook in prestaties had ik niet het gevoel dat ik in een slome wagen aan het rijden was , zoals ik in de skoda wel had .

 

Nee die 1.4L ACT 150pk kan wel wat . Maar in de skoda superb werkte het voor mij niet . In VW Passat wel om 1 of andere reden .

 

 

Gaat ook het verbruik omlaag gaan bij die benzines ? Net zoals bij mijn Diesel ook het verbruik veel beter (lager) werd na tuning ? Of is dit bij benzines anders .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Passat heb ik nagevraagd of het wel degelijk die motor was , en ook in de papieren gekeken . Het was een auto van februari 2016 met de 1.4L ACT 150pk net zoals in de Skoda .

De Superb heb ik niet naar de papieren gekeken , maar op de ruit stond 110kW (=150pk) en er stonden 2000km op de teller als ik het mij goed herinner . Dus zal ook wel van 2016 zijn denk ik dan .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is besteld . Over een paar maanden rijd ik hem bij JD binnen en mag hij meteen professioneel getuned worden .

 

Het uitzetten van de ACT in 1-5 ga ik denk ik niet doen . Tenzij het me erg zou irriteren tijdens de paar dagen die ik er ongetuned mee ga rijden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden