Vandaag gaan testrijden met een Skoda Superb 1.4 TSI ACT 150pk DSG7 (BOE BOE! ) . Volgende week ga ik testrijden met een Volkswagen Passat met dezelfde motorisatie (Alom gejuich met in het rond spuitende confetti ! ) .
150pk benzine , mijn vorige auto had 170pk en was diesel (wel tuned by JD) . Ik ging er van uit dat er niet heel veel verschil op zou zitten .
Nu heb ik een testrit gedaan en ik had het gevoel dat ze de turbo van die auto vergeten te monteren waren . Zo traag .
Steeds het pedaal plat drukken , en nog had ik niet het gevoel dat ie vooruit wou .
Ook de sportstand veranderde hier niets aan (bleef even traag , en reageerde veel slechter - minder gevoelig - dan mijn passat 3C B6 waar ik eerst mee reed .)
Mijn vragen :
Zijn hier mensen die met benzine en diesel DSG's gereden hebben , en is dit inderdaad wat je mag verwachten ?
Of is 1.4L gewoon te weinig , en gaat een 2.0L benzine wel deftig rijden .
Of , is een benzine in combinatie met DSG7 gewoon een slechte combinatie . De benzine heeft hoog toerental nodig en de DSG zit steeds op te schakelen om laag in toeren te blijven .
Zou JD tuning van deze 1.4L wel een pittige , goed rijdende auto kunnen maken ?
Vraag
vlkswgnpsst
Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen .
Vandaag gaan testrijden met een Skoda Superb 1.4 TSI ACT 150pk DSG7 (BOE BOE! ) . Volgende week ga ik testrijden met een Volkswagen Passat met dezelfde motorisatie (Alom gejuich met in het rond spuitende confetti ! ) .
150pk benzine , mijn vorige auto had 170pk en was diesel (wel tuned by JD) . Ik ging er van uit dat er niet heel veel verschil op zou zitten .
Nu heb ik een testrit gedaan en ik had het gevoel dat ze de turbo van die auto vergeten te monteren waren . Zo traag .
Steeds het pedaal plat drukken , en nog had ik niet het gevoel dat ie vooruit wou .
Ook de sportstand veranderde hier niets aan (bleef even traag , en reageerde veel slechter - minder gevoelig - dan mijn passat 3C B6 waar ik eerst mee reed .)
Mijn vragen :
Zijn hier mensen die met benzine en diesel DSG's gereden hebben , en is dit inderdaad wat je mag verwachten ?
Of is 1.4L gewoon te weinig , en gaat een 2.0L benzine wel deftig rijden .
Of , is een benzine in combinatie met DSG7 gewoon een slechte combinatie . De benzine heeft hoog toerental nodig en de DSG zit steeds op te schakelen om laag in toeren te blijven .
Zou JD tuning van deze 1.4L wel een pittige , goed rijdende auto kunnen maken ?
Ik ben er van geschrokken in ieder geval .
aangepast door vlkswgnpsstLink naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten