Ga naar inhoud
  • 0

Zoemer/Alarm licht laten branden kapot


DGloudemans

Vraag

Sinds vandaag doet ineens de zoemer/alarm van mijn Passat B5 het niet meer als ik vergeet verlichting uit te doen en contact uitzet.

Ene keer hoor ik hem heel zwak dan ineens luid dan stopt het.

 

Waar zit deze zoemer?

In de relais, en zo ja welke relais is het voor dat te regelen?

In de tacho? En moet ik dus op sloop een tacho zoeken voor zo'n zoemer?

 

Als het de relais is, is het zo gepiept mocht het mijn tacho zijn heb ik een behoorlijke klus te doen.

 

Het is met een automaat wagen nog al lastig als accu leeg is om he maan te duwen dus die zoemer heb ik wel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Draadbreuk in de deurslurf, cv-module in linker voorportier stuk (bekend probleem) of comfortmodule niet lekker (bekend vochtprobleem bij voetsteun) . Even hierop verder zoeken en je ziet legio aanwijzingen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank (y), ik ga me er eens in verdiepen of dit de oorzaak kan zijn. Ik weet wel dat vag-com zowel Links voor en Links achter ik een CV probleem heb. Als het in de kabelboom zit van portier dan zouden (denk ik) ook de hemel licht niet werken.

 

Die comfort module, bij voetsteun... kan dit vocht probleem komen door verstopte afwatering onder de motorkap? Ik zag vandaag daar wat bladjes en modder zitten dat ga ik dit weekend schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank (y), ik ga me er eens in verdiepen of dit de oorzaak kan zijn. Ik weet wel dat vag-com zowel Links voor en Links achter ik een CV probleem heb. Als het in de kabelboom zit van portier dan zouden (denk ik) ook de hemel licht niet werken.

 

Die comfort module, bij voetsteun... kan dit vocht probleem komen door verstopte afwatering onder de motorkap? Ik zag vandaag daar wat bladjes en modder zitten dat ga ik dit weekend schoon maken.

 

yes... precies dat idd. bij de deursloten gaan aan de binnenkant van de CV modules de soldeer-eilandjes los, die moeten opnieuw worden doorgesoldeerd.  simpel maar veel-werk klusje.

die comfortmodule in de voetsteun is een bitch bij de B5...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus gwn (was al aan het google en youtube zoeken DIY) comfortmodule bekijken of daar corrosie op is en of er draadjes bij de stekkers los zitten? Ik kwam deze site tegen oa: https://natnkat.wordpress.com/writing/how-to-repair-the-comfort-control-module-ccm-for-the-volkswagen-passat/

 

dat gaat dan om een probleem met raam bediening, als ik jouw verhaal beetje in me op neem moet ik op de module zelf kijken of er ergens corrosie of breuken zitten? Gelukkig heb ik in mijn gsm repair tijd een trucje geleerd om corrosie weg te halen brandspiritus met tandenborsten erover heen en het verdwijnt gwn.

 

In ETKA kwam ik een relais tegen (8D0919471) die zou een verklikker erin hebben als ik het onderdeel nummer zoek op google!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook het slot in je deur zijn, daar zit het meld contact "deur open".

De zoemer zelf zit in je teller. Weet niet of die (eenvoudig) te vervangen zijn. 

Als comfortmodule, kabels en deurslot ok zijn zou je je teller kunnen vervangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden