Ga naar inhoud
  • 0

Doorgezakte stoel repareren/vervangen


ruubmeister

Vraag

Beste mede liefhebbers,

Sinds een week rijd ik in een Passat 3b sedan uit 2000. De eerste 1000km zitten er al op en qua rijeigenschappen is het een heerlijke wagen!

Nou is het enige dat mij een beetje tegenvalt het zitcomfort van de bestuurdersstoel. Na lange ritten +- 1uur/1,5 uur krijg ik behoorlijk last van mijn rug. Naar mijn idee is deze stoel doorgezakt (zitgedeelte is in iedergeval behoorlijk zacht). Daarnaast voelt de ingebouwde lendesteun ook niet meer echt geweldig meer.

Is het een mogelijkheid om deze stoel zelf te repareren door middel van een nieuw schuimdeel te bestellen (als dat überhaupt mogelijk is) of moet ik hiervoor naar een speciaalzaak gaan?
Of is het beter om een compleet nieuwe stoel te zoeken op het internet?

En wat is een reële prijs om dit voor elkaar te krijgen?

Met vriendelijke groet!

aangepast door ruubmeister
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Stoel kopen, paar bouten en stekkers los, oude stoel eruit, nieuwe stoel erin en bouten en stekkers vastmaken.

 

10 minuten werk. Enige is dat je een hele goede en bijpassend stoel aan je huidige interieur moet vinden.

 

Je kunt ook nieuw schuim kopen maar dat vergt dezelfde handelingen maar dan moet je de halve stoel demonteren en dat is veel werk.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje hierbij de foto! Ik heb zelf geen idee welk type interieur dit is...

 

@@Petroman ervaring met sleutelen aan auto's: niet. Wel vind ik het leuk om dingen zelf voor elkaar te maken ipv door een ander te laten doen en dat is niet ivm de kosten, maar gewoon omdat het zelf fixen van dingen veel meer voldoening geeft! Daarnaast werkt mijn broertje en een goede vriend van me in een autogarage, opzich zouden we er wel uit moeten komen tenzij er echt wordt afgeraden het zelf te doen.

post-25458-0-11978600-1477661509_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

interieur lijkt op een sport interieur. daar zijn nieuwe stoelvullingen voor te krijgen.

in de KB staat voldoende uitleg voor het uitbouwen van de vulling

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/44-3b-en-3bg/?prune_day=100&sort_by=Z-A&sort_key=last_post&topicfilter=all

 

en als je dat te gecompliceerd lijkt, kun je er ook voor kiezen om een compleet leder interieur te kopen of een leder/alcantara.

er staan er een aantal nette op ebay.de

 

http://www.ebay.de/itm/Passat-3B-3bg-Kombi-Ledersitze-Lederaustattung-Alcantara-Schwarz-Sitzheizung/302096357852?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D38052%26meid%3D11deae5252564fcfb4b2078313aff655%26pid%3D100033%26rk%3D1%26rkt%3D8%26sd%3D302096357852

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje dankje! Ik heb intussen al contact gehad met een speciaalzaak om de stoel te verstevigen, maar die kwam uit rond de €150 - €200. Lijkt mij wat veel. Dan kan ik inderdaad beter volledig leder interieur aanschaffen voor een meerprijs of zelf lekker prutsen.

 

Heeft iemand ervaring met kopen via eBay Duitsland en specifiek op interieurs? Zelf geen ervaring met eBay...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor onze Polo waarvan de bestudersstoel heel slecht was een bijrijdersstoel gekocht en daarvan de vulling eruit gesloopt. Deze heb ik daarna in de bestudersstoel gedaan. Ik heb gekozen voor een tweedehands bijrijdersstoel omdat deze vaak weinig gebruikt zijn, en op deze manier maakt het niet uit welke bekleding je koopt want dat gebruik je toch niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden