Ga naar inhoud
  • 0

B8 190PK TDI DSG 4Motion, chippen


Micky

Vraag

Ik verwacht het niet, maar zijn er ervaringen met de 190pk TDI, gechipt? (de 4 Motion wordt hier niet verkocht voor zover ik heb kunnen vinden).

Heb nu zo'n 15.000km gereden en mis toch een beetje de knal in je rug als je gas geeft, begrijp me niet verkeerd, de 190 is gewoon heel vlot, maar toch heb ik spijt dat ik niet de 240pk heb genomen, ik heb een Duitse auto, werk in Duitsland (woon wel hier), dus heb echt profijt van meer vermogen...

 

wat is jullie ervaring/idee?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik de tuners en ervaringen lees is het beter voor je motor, loopt ie beter en zuiniger bij zelfde rijdstijl en als je dan eens wil gassen kan je die extra pk'tjes ook nog aanspreken. Just do it en zeker als je auto net ingereden is met die km stand. Ga het binnenkort zelf ook inplannen maar zal het wel met wat minder als jou moeten doen.

Al die praat vind ik leuk hoor, maar zuiniger en zo trap ik niet in, als ik het doe is het om te "trappen" en gaat hij meer verbruiken, wat ik overigens niet zelf betaal. echter moet ik zeggen dat de huidige 190 pk nu in 15.000km ongeveer 7,4 liter verbruikt, de gechipte Skoda 1.6 tdi gebruikte 7,3 maar dan nog steeds traag als dikke stront door een trechter, terwijl ik nu ook nog eens 4Motion heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

7.4L per 100km? Dat vind ik niet zuinig. Mn huidige, nog originele, doet ca 5.5 op 100km. Zowel snelweg als 100/80 km wegen.

 

Rij je btw weleens over de A12 bij Beek de grens over?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd echt trap en ook lang (vandaag bijv. 1 afspraak van 1,5 uur, 290km heen en 290km terug), heb een tijdje via spritmonitor het verbruik van mijn Octavia bij gehouden, toen had ik het hoogste verbruik van alle Octavia deelnemers :)

 

Bij beek? bedoel je gewoon Arnhem grens? ja, af en toe, maar niet wekelijks, ik ga wekelijks bij Venlo de grens over aangezien ik in "MG" werk, ik woon in Steenwijkerland, dus 200km boven Venlo grens.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah ok, dan is zelfs 7,5L op 100km nog netjes ????.

 

Ik zal de witte b8's in ieder geval in de gaten houden. Meende je een tijdje terug herkend te hebben, toen zat de bestuurder met een mannelijke bijrijder in de auto. Kans is niet groot dat jij het was, maar zal het in de gaten houden ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah ok, dan is zelfs 7,5L op 100km nog netjes .

 

Ik zal de witte b8's in ieder geval in de gaten houden. Meende je een tijdje terug herkend te hebben, toen zat de bestuurder met een mannelijke bijrijder in de auto. Kans is niet groot dat jij het was, maar zal het in de gaten houden

waar was dat dan? Mijn kenteken is MG MP..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 240pk 4 motion origineel krijg ik niet boven de 7l per 100km.

Gemiddeld zit ik net onder de 6 ;-)

Voor ik hem in mijn bezit had dacht ik hem ook te chippen maar geen haar op men hoofd dat daar nog aan denkt...

Ff een lekker-makertje; bij JD ga je naar de 305pk????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn B8 240pk 4 motion origineel krijg ik niet boven de 7l per 100km.

Gemiddeld zit ik net onder de 6 :wink:

Voor ik hem in mijn bezit had dacht ik hem ook te chippen maar geen haar op men hoofd dat daar nog aan denkt...

heb er voor een week of 2 terug eentje gechipt naar 305PK en 650nm, jonge, dat ding ging echt van zn plek, zowel voor als na de tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op Motortalk.de staan een aantal posts/ervaringen over tunning waaronder ook de 4motion van 190 of de 240 om die te tunen.

 

http://www.motor-talk.de/forum/vw-passat-b8-b933.html

 

 

Ik zit zelf te twijfelen of ik mijn 2.0 150pk zal laten tunen de extra pk's lijken me wel erg leuk alleen heb ik een heel verhaal gelezen van een BMW ingenieur die uitlegt waarom de moderne motoren eigenlijk niet echt meer geschikt zijn om te tunen. Kwam er op neer dat er van de huidige motoren al best veel gevraagd wordt. En ook al heb ik dan de 2.0 150pk het productie proces aanzienlijk anders is dan voor de 190pk en zo ook voor 240pk. Had te maken met verschillende kwaliteit in onderdelen en afwerking van het motorblok zelf. Op zich ook wel logisch want het prijsverschill tussen een 150pk en 190pk is niet terug te leiden naar andere goedkopere software.

 

Ik wil graag een aantal jaren vooruit met mijn passat en bij onderzoek blijkt dat de mijne volgens de fabriek 150pk levert maar op de bank op 161pk komt wat trouwens ook veel voorkomt bij mijn type motor..............

 

Alleen de DSG laten tunen zou dat al veel verschil maken in je rij ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij altijd in de sportstand, omdat hij dan veel sneller oppakt en terugschakelt, bak tunen heb ik geen behoefte aan, het gewone chippen weet ik nog steeds niet, de auto is met de tijd echt veel sneller geworden, punt is, er staat al 45.000km op voordat ik het weet gaat hij al weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vader (72) heeft vandaag voor het eerst in de Passat gereden, best wat gewend op auto gebied, in de jaren 70 al Mercedes station, later grote Volvo's, mercedes E, Audi A4 Avant, Land Rover, om te eindigen (voorlopig) in een Mercedes A160, tjonge, wat heeft hij dat uur genoten, ik kreeg zelfs nog meer geluk gevoel bij mijn Passat, alle systemen heeft hij uitgeprobeerd en met een gangetje van 160km/h de ACC zijn werk laten doen, Lane Assist was echt een openbaring volgens mijn moeder die achterin zat, "Normaal rijdt je vader altijd links over de lijn" bij het naar rechts gaan na inhalen, begon het stuur te trillen en stuurde de auto tegen, pa schrok en vroeg wat dat was, ik zei dat hij te snel naar rechts gegaan was en de auto de achterligger  nog in beeld had, ma gelijk: "Je vader snijdt altijd mensen af die hij inhaalt"  :P

kortom, hij heeft heerlijk genoten en ik ook, gewoon weer even realiseren wat een enorme fijne, maar dik uitgevoerde auto ik mag rijden van de baas  :angel:

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vader (72) heeft vandaag voor het eerst in de Passat gereden, best wat gewend op auto gebied, in de jaren 70 al Mercedes station, later grote Volvo's, mercedes E, Audi A4 Avant, Land Rover, om te eindigen (voorlopig) in een Mercedes A160, tjonge, wat heeft hij dat uur genoten, ik kreeg zelfs nog meer geluk gevoel bij mijn Passat, alle systemen heeft hij uitgeprobeerd en met een gangetje van 160km/h de ACC zijn werk laten doen, Lane Assist was echt een openbaring volgens mijn moeder die achterin zat, "Normaal rijdt je vader altijd links over de lijn" bij het naar rechts gaan na inhalen, begon het stuur te trillen en stuurde de auto tegen, pa schrok en vroeg wat dat was, ik zei dat hij te snel naar rechts gegaan was en de auto de achterligger nog in beeld had, ma gelijk: "Je vader snijdt altijd mensen af die hij inhaalt" :P

kortom, hij heeft heerlijk genoten en ik ook, gewoon weer even realiseren wat een enorme fijne, maar dik uitgevoerde auto ik mag rijden van de baas :angel:

Ik schiet helemaal vol ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden